10. Microsoft Xbox LIVE Gold - zla... (Xbox One)

Kuma.cz Ověřeno zákazníky Věrnostní program Kuma.cz přidej se k nám na facebook přidej se k nám na Google + přidej se k nám na YouTube Twitter Kuma.cz

Mafia 3
Uncharted 4: A Thiefs End CZ (PS4)
Sebastien Loeb Rally Evo

Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 - Recenze

Historie zemědělství, botaniky a floristiky obecně je lemováno řadou zásadních objevů, změn a převratných zlepšováků. Vše odstartovala dnes již legendární neolitická revoluce, kdy se z lovců malých savců a sběračů všeho, co se kde našlo, lidé přeorientovali na společnost usedlou, línější, ale zásobenou dobrotami od brambor, obilí, až po borůvky. Tento nešvar se hodně rozšířil hlavně v oblastech, kde je sakra horko, koukám se vaším směrem, Egypťané. Jakmile se zprávy o tomto jednoduchém způsobu obživy rozšířily i přes Středozemní moře, šlo už vše jak na drátkách. Nasadil se trojpolní systém, holinky a vyrazilo se na pole. Jedním z průkopníků byl i Přemysl Oráč, který věrný svému jménu dělal vše co mohl, aby se zasadil o mechanizaci polních prací. Jeho odkaz se předával z rodiny na rodinu, až se dostal k bratrancům Veverkovým. Chlapci dali hlavy dohromady a roku 1827 spatřilo světlo světa ruchadlo, na svou dobu nebývale moderní stroj. Vývoj strojů šel tak nezadržitelně kupředu a ruku v ruce s ním se mílovými kroky vpřed hnala i věda. A opět nemusíme jít daleko, hlavním hybatelem na poli vědeckého výzkumu a genetiky byl Gregor Johan Mendel. Jméno vás možná zmátne, ale byl to český kněz jako poleno. Mezi modlitbami se asi dost nudil a tak začal trhat květiny a zkoušel, jestli by nějak nepasovaly do sebe. Po prvních úspěších s hrachem a fazolemi (neúspěšní kandidáti končili na talíři), jeho dílo vrcholí prvním popsaným exemplářem květiny s vlastním vědomím. Svět tak spatří Sunfloris Erectus, nám známější jako slunečnice vztyčená. Jako každý nový mladý druh i květiny musely o své místo ve společnosti tvrdě bojovat. Hned na začátku své existence poměrně brutálně zatočili s krtky, kterých již dnes moc ve volné přírodě nepotkáte. Boj se následně přesunul na hřbitovy, odvěké království řezaných květin. Zombie si tato posvátná místa nárokovaly také a válka byla na světě. První památná bitva se udála 5. května 2009 a právě podle ní vznikla známá série počítačových her, Plants vs. Zombies.

Zdál se vám začátek recenze trochu šílený, možná úsměvný, možná infantilní? Tak to je dobře. Přesně takové je totiž i pokračování střílečky Plants vs. Zombies: Garden Warfare, které v těchto dnech vychází. Plants vs. Zombie: Garden Warfare 2 (dále jen PvZ:GW2) vychází dva roky po svém předchůdci a definuje ho jedno slovo: evoluce. Skoro vše zůstává tak jste zvyklí, ale vše je hezčí, všeho je víc, vše funguje lépe. Je tu samozřejmě i plno novinek, které jsou jen ku prospěchu věci.

Hned na začátku vám hra představí jednu ze dvou hlavních novinek a tou je příběhová část hry. Vývojáři jdou tak trochu proti proudu a do hry, u které leží jádro především v multiplayeru, se absolutně nebojí naservírovat regulérní hru pro jednoho hráče. Celá hra je totiž takto postavena. Jakýkoliv mód hry si můžete zahrát sami proti AI, nebo s kamarádem ve splitscreenu. Nutno uznat, že tohle se v dnešní době cení. Vraťme se ale k příběhové kampani. Hra začíná jakýmsi tutoriálem, ocitnete se v roli roztomilé slunečnice a hra vás provede základy. Neváhá ale přijít s další odměnou a tou je Backyard Battleground. Obrovské bitevní pole a základna v jednom, taková centrální lokace. Dá říct, že vaše základna nahrazuje klasické menu. Zapomeňte na něj, nepotřebujete ho. Chcete si změnit charakter? Jděte prostě do zkušební kabinky a vyberte si. Chcete se vrhnout na multiplayer? Vyberte si mód, otevřete portál a hra vás plynule přenese do těch nejlítějších bojů. Uvidíte sami, hra vás nechce zahltit položkami v menu, vystačí si krásně s vlastním prostředím a nic tak neruší, vše je plynulé. Z vaší základny se lehce vydáte na další příběhový úkol, nebo stačí otevřít branku a podívat se, co za skřeky se ozývá za plotem. Celý tento centrální hub je totiž jedno velké bojiště. Na jedné straně upravené zahrádky a na straně druhé zkáza, špína a základna Zombie. A přesně uprostřed místo kde by každá z válčících stran chtěla vztyčit svou vlajku. Frakce můžete kdykoliv změnit, meze se nekladou vůbec ničemu.

Příběhovou kampaň tak můžete plnit jak za kytky, tak i za zombie. Úkoly často sestávají z misí, kde bude zapotřebí něco najít, infiltrovat nepřátelskou základnu, nebo eskortovat člena vaší frakce. Kromě toho se pár misí odehrává v klasickém Garden Ops módu, který znáte z předchozího dílu. I ten ale přišel s podstatnou změnou. V základu je to pořád stejné. Vyberete si místo, kde chcete vybudovat svojí zahrádku a tu pak musíte ubránit před deseti vlnami nepřátel. Zahrádku si ale můžete založit na třech různých místech a čelit protivníkům nebudete sami. Vybrat si totiž můžete tři další postavy, které budou hrát s vámi. Ovládá je umělá inteligence, poměrně chytrá a co víc, mezi postavami můžete kdykoliv přepnout. Jde tak o skvělý nápad, jak se s různými charaktery seznámit.

Postav je v PvZ:GW2 pro každou stranu sedm . Kromě hrášku, slunečnice, kaktuse a masožravé květiny za kytky, vojáka, inženýra, doktora a All-Stara za zombie, se ve hře objeví zbrusu nové postavy. Kytky nově zastupuje Kernel Corn, hrdina kukuřičného národa, postava nápadně připomínající pistolníka z Divokého západu. Rose je zas kouzelnice, která ze své hůlky dokáže metat energii, zpomalovat čas, nebo protivníky změnit v kozy. A nedělám si kozy!!! Citron je zas robot, který střílí laser a dokáže vyvolat štít. Ani zombie nepostrádají zajímavé charaktery. Prvním z nich je Imp. Takový malý zmetek, rychlý jako krysa. V boji toho moc nevydrží, ale má parťáka. Obrovského robota, kterého přivolává z nebe. Inspirace Titanfallem více než zřejmá. Super Brainz je zas takový Superman s vizáží Elvise. Bojuje převážně na blízko a převážně vlastními končetinami. Na boj na dálku je pak specialista Captain Deadbeard, kterému z jeho věrné posádky zbyl jen papoušek. Toho může posílat na průzkumné lety, sám sebe umí nechat vybuchnout v sudu s rumem, či osedlat dělo a nadělat z protivníků potravu pro žraloky. Jak vidíte, různorodostí charakterů může PvZ:GW2 konkurovat málokterá hra. Stejně jako v předchozím díle, i zde bude dále odemykat různé varianty všech postav. Stačí pro ně sesbírat 5 kartiček, které dohromady vytvoří nový kostým. Takto vymóděná postava má sice všechny skilli stejné, ale liší se ve způsobu jejich použití. Pokud máte i předchozí díl a v něm již některé postavy odemknuté, do nového dílu si je jednoduše naimportujete. Každá postava i její varianta má pak vlastní oddělené zkušenosti, které odemykají skilly.

Zkušenosti získáváte tím, že za danou postavu hrajete a plníte předem dané úkoly, nebo si z nástěnky na každé základně vyberete některý dodatečný quest. Ten pak můžete plnit v jakémkoliv módu, ale je jasné, že drtivá většina z nás zamíří do multiplayeru. A k němu míří hned první větší výtka celé recenze. Od minulého dílu totiž řadu módů nerozšířil ani jediný, s jednou malou výjimkou, kterou ale nemohu považovat za novinku. V předchozím díle existoval mód Garden Graveyards. V něm se kytky snažili postupně obsazovat základnu Zombie. No a v PvZ:GW2 je mód Herbal Assault, což je úplně to samé, ale obráceně, utočí zombie, kytky se brání. Trochu málo na nový díl řekl bych. I tak je tento mód asi to nejzábavnější. Útočící strana musí postupně obsadit několik stanovišť obránců. Ti mají vždy pět minut na obranu jednoho stanoviště, pokud uspějí, vyhrávají. Pokud je ale obrana prolomena, obránci se stáhnou a čelí dalšímu útoku. No a pokud se útočníkům daří, dostanou se až do základny obránců a tam teprve začíná mela. Každá mapa je totiž tématicky koncipována. V jedné budou utočníci pomocí beranidel ničit středověký hrad, v druhé zas osvobozovat Yetiho z ledového vězení, v jiné zas proti sobě obě strany sehrají něco jako fotbalové utkání. Další módy jsou již klasičtější. Team Vanquish je prostě deathmatch, Vanquish Confirmed také s tím rozdílem, že se nepočítá přímo zabití protivníka, ale bod je započítán až tehdy, kdy z mrtvoly nebožáka seberete orb, který po ní zbude. V Gnome Bomb zas musíte sebrat náhodně se objevujícího trpaslíka, donést ho na určené místo a nechat ho vybuchnout. Zároveň ale musíte zabránit protivníkům v jeho deaktivaci. No a konečně Suburbination je klasický Conquest, kde je potřeba zabrat a udržet určitá místa na mapě. Nemohu si pomoci, ale čekal bych víc módů, tohle je malinko zklamání. Všechny módy si zahrajete na 12ti mapách. Ty nabízejí slušnou variabilitu a plno detailů, které poslouží jak orientaci, tak i k pobavení.

Technická stránka hry prošla samozřejmě také nějakým tím faceliftem. Vše je barevnější, detailnější. Na nějakou fotorealistickou grafiku zapomeňte, nehodila by se sem. Důležitější než počet polygonů je právě ta hravost a bizarnost, se kterou PvZ:GW2 útočí na vaše oči a to zde funguje výborně. Testovaná verze pro Xbox One šlapala plynule, ale byla místa, kde šla fps dolu, hlavně při více efektech najednou. Nic co by kazilo hraní, ale je mou povinností to zmínit. Hudba i zvuky jsou z podobné kategorie jako grafika. Hravé, příjemné.

Jsme na konci. S klidným srdcem mohu prohlásit, že Plants vs Zombies:Garden Warfare 2 je zábavná, technicky dobře zvládnutá hra. Přináší plno nového obsahu pro jednoho hráče a osvědčenou zábavu do multiplayeru. Bohužel multiplayer trpí na nedostatek novinek, na druhou stranu, pokud vás bavil první díl, pokračování rozhodně nezklame. Je vidět, že EA si je vědomo solidního úspěchu značky a to je bohužel vykoupeno cenovkou. Troufnu si ale říct, že i přes to všechno PvZ:GW2 dokáže obstát a udržet krok s konkurencí.

Freespace
Vloženo: 25.2.2016
Celkem hodnotilo 21 zákazníků.