Farming Simulator 2017
FIFA 17
Assassins Creed The Ezio Collection
Watch Dogs 2
DARK SOULS 2

Rocket League - Recenze

Fotbal dnes patří mezi jeden z nejoblíbenějších sportů naší planety. Od svého prvopočátku se rozšířil po celé Zemi a trvalo mu to jen nějaké to desetiletí. Ale teď si představte, že na hřiště postavíte autíčka na dálkové ovládání, do prostřed hřiště umístíte obrovský kovový míč a na protější strany dvě brány. No a jaký myslíte, že by taková hra měla v reálném svět úspěch? No nevím jak v reálném, ale v tom virtuálním tento sport, tedy hra, sklízí nečekaný úspěch mezi hráči. Hra se jmenuje Rocket League a mají ji na svědomí pánové, abych nekřivdil, tak patrně i dámy z Psyonix. A proč hru recenzuji, když je na trhu již nějaký ten pátek? Protože teprve pár týdnů na zpět vyšla hra na konzoli Xbox One a právě tuto verzi jsem si vzal na paškál.

Když jsem tento titul vyděl poprvé v chodu neubránil jsem se otázce. To jako vážně? Tohle je ten obrovský hit? V mé hlavě létala stále dokola ta samá odpověď, jenž mi nikdo z hlavy nemohl vyhnat. Je to kravina! No jenže jsem nejspíše potřeboval vystřízlivět, jelikož se ukázalo, že hra tak docela hloupostí není a mohu říct, pápá FIFo! Tak v první řadě Rocket League na svůj indie původ vypadá zatraceně dobře, co dobře ba výborně a k tomu všemu šlape jako hodinky celých šedesát snímků za vteřinu. Hřiště mají krásný 3D trávník, jenž hře mohou závidět všechny ostatní hry z branže. Jistě, mluvím k vám EA a Konami. Autíčka sama o sobě také nevypadají nikterak zle a každý z nás, který kdy měl auto na dálkové ovládání okamžitě vzpomene na svá dětská já.

A u těch míčo-vražedných strojů ještě chvilku zůstaneme, protože kdo by to byl čekal, ale i v této hře se dočkáte úprav vašich čtyřkolých miláčků a jak je vidět Need for Speed k tomu nepotřebujete. Můžete si měnit tón barev v závislosti na týmu, ke kterému budete přiřazeni. Tedy se jedná o tóny modré a oranžové, až červené. Každé autičko disponuje svými unikátními vinyly, tedy polepy, což z vašeho všedního vozítka udělá, no sakra husté vozítko. Ale tohle není hra s vážnou notou, zábava na prvním místě a tak na střechu vašeho vozidla můžete umístit dortík, dáreček, čepici, no prostě to, co vývojářům přišlo jako dobrý vtip. Nelíbí se vám ten tuctový vzhled nitro plamenu? No problem, i to je zde možné vyměnit. Mým oblíbeným se stala emulze ze série Gears of War, která pod pořádným proudem prýští z výfuků.

Ptáte se jestli je autíček ve hře dost? Ano. A má nějakou výhodu vyhrávat, abych měl to údajně nejlepší, to jenž se vám odemkne na posledním levlu? NE! Veškerá autíčka disponují naprosto totožnými parametry, žádné není rychlejší než druhé, žádné lépe nezatáčí, či neskáče výše. Jo v této hře auta skáčou, pouhé nitro je už příliš tuctové. Proč tedy hra má více aut na výběr? Protože výběr autíčka ovlivňuje trajektorii míče a to svým tvarem. Sportovnější autíčka jsou nižší a náraz míč odrazí do výšky, kdežto taková vyšší dodávka jej pošle přímo po zemi. Také ve skoku má tím pádem vyšší auto výhodu. Je tedy důležité vybrat autíčko, které vám vyhovuje nejvíce a jenž dokážete naplno využit.

Nyní k hrací ploše. Ty se také po většinu času liší pouze svým vzhledem, maximálně pak délkou hřiště. Některá jsou komornější, tedy jsou situována do uzavřených prostor, třeba Londýnského nádraží. Zbytek jsou pak klasické otevřené stadiony, které působí jako monumenty tohoto sportu. Taková antická zahrada je potom jen třešničkou na dortu. To, že herní plochy vypadají k světu není třeba opakovat.  Jestli vás zajímá počet herních ploch, pak jich sice není tolik, co u fotbalových her, ale věřte, že to vás při hraní této hry opravdu zajímat nebude.

Tím se vlastně dostáváme k herní náplni. Ve hře jsou vlastně tři herní mody, online match, exhibition a season. Začneme od konce. Season by se dala připodobnit sezoně v klasickém fotbale, vyberete, tedy spíše vytvoříte si svůj tým a hurá do víry autíčkového fotbálku. Utkáte se však pouze proti umělé inteligenci a tento režim tak vynahrazuje vlastně chybějící kampaň. Možná by bylo dobré zmínit, že hrát proti sobě mohou 1 - 4 autíčka na obou stranách. Ideální počet aut na každé straně považuji 2v2. Protože více autíček způsobuje opravdu chaotický match, obzvlášť když hrajete s umělou inteligencí proti umělé inteligenci. V moment kdy jsem rozjel sezonu 4v4 jsem začal chápat jak to v reálném fotbale chodí s těmi podplacenými zápasy. Jelikož v takové zápase nebyl vlastní gol nikterak ojedinělý a prohrát zápas vlastně kvůli tomu, že vaši spoluhráči neví kde má protivník bránu je smutné. Tolik zhruba k popisu umělé inteligence na hřišti.

Exhibition je režim, kde si odehrajete jeden zápas. Je to takový quick match. Můžete zde buď hrát s umělou inteligencí, nebo ve splitscreenu s kamarádem na gauči. Věřte, že gauč-match je zábavnější. A nyní grand finále, královská disciplína, prostě to co udělalo z Rocket League fenomén jímž dnes je, online match. Opravdu v žádné hře, která za poslední léta vyšla jsem se tak v multiplayeru nebavil, jako právě u této hry. Pokud dostanete gol? Kdeže, jen se tomu zasmějete. Tuhle hru nelze brát vážně, tedy jistě nějací ti bručouni se zde určitě najdou, ale těch vám může být jen líto. S druhým redaktorem Kubou jsme hráli jeden zápas za druhým a vážně královsky se bavili. Asi není třeba říkat, že kolikrát padaly věty typu, ještě jeden zápas a jdem, a takhle třeba několikrát dokola. Pokud tedy hra v něčem exceluje, pak je to tento režim a je to právě tento režim, který způsobí, že budete chodit spát pozdě večer, vlastně druhý den ráno.

Rocket League je neskutečně návyková hra, která vás dostane hlavně svým online režimem. Hra je to svěží, jedinečná, na indie scénu velmi technicky dobře zvládnutá. Pokud hledáte titul, který by vám nabídl jen tu nejryzejší zábavu, pak tento je jasnou volbou. P.S. Vyhýbejte se singleplayeru, CPU má podplacené vaše CPU spoluhráče. Ve zkratce UI moc inteligence nepobrala a určitě se najde i dalších pár neduhů, jenž však na samotný pilíř celé hry nemají pražádný vliv.

Vloženo: 1.3.2016
Celkem hodnotilo 21 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 21 zákazníků.