10. Grand Theft Auto V (GTA 5) (PlayStation 4)

Kuma.cz Ověřeno zákazníky Věrnostní program Kuma.cz přidej se k nám na facebook přidej se k nám na Google + přidej se k nám na YouTube Twitter Kuma.cz

Uncharted 4: A Thiefs End CZ (PS4)
Sebastien Loeb Rally Evo
Mafia 3

Street Fighter V - Recenze

Když hledím na současnou herní scénu napříč žánry, nejde si nevšimnout, že bojových her je poslední době velmi skromný počet. Nový Tekken zatím v nedohlednu, Killer Instinct jde do třetí sezony, bujných poprsí v Dead Or Alive 5 se většinou všichni nabažili a nejnovější Mortal Kombat se chystá oslavit první narozeniny. Ale v tomto pochmurném a temném období dějin bojovek se objevil plamínek naděje, který se rozhodla zapálit společnost Capcom s svým Street Fighterem V. Tento díl je však konzolově exkluzivní pro PS4, tedy na konkurenčním Xboxu jej nenajdete. Schválně říkám konzolově exkluzivní, protože hra poctila svou přítomností i osobní počítače. Vybojoval si však následník jedné z legend své místo na výslunní, nebo by bylo lepší kdyby se odebral do důchodu jako strejda Rocky.

Nový Street Fighter se do mě pustil opravdu tvrdě s opravdu našlapaným soundtrackem, který nás doprovází v menu. Počkat musím se opravit. Pustil se do mě s opravdu našlapanou jednou skladbou. Vývojáři si asi řekli, že nebudou utrácet zbytečně moc peněz za hudební podkres, takže nám hraje pořád dokola ta samá písnička. No, aspoň že má grády. Jinak po technické stránce není hře moc co vytknout. Hra běží nekompromisně šedesát snímků za sekundu při rozlišení 1080p. Jen když vezmu v potaz, že hra kooperuje s cellshadovou komiksovou grafikou, čekal bych trochu lepší vyhlazování hran. Někdy totiž jisté neostrosti vysloveně bijí do obličeje a to hlavně v případě stínů. Ale pochopitelně pokrok v rámci série je cítit na každém rohu, od velmi živého okolí kolbiště až po gravitační sílu japonských programátorů, kteří si nemohou odpustit poskakování abnormálních dámských předností. To však není žádnou novinkou v rámci japonských her.

Ještě chvíli se musím pozastavit nad technickou stránkou hry. Ano, hra skutečně šlape po stránce hratelnosti jako precizně vyrobené hodinky. Ale nutnost přihlášení k serverům Street Fighter mi přijde zbytečná. Pokud totiž nejste přihlášení, ztrácíte vlastně 3/4 hry. Nejen, že vaše výkony nejsou někde zaznamenány, ale kompletně odpadá celá multiplayerová složka. Což je v kombinaci s poměrně nemilými výkopy ze serverů nepříjemnou realitou, které je nutné v případě street fighteru čelit. Opravdu vás nepotěší, když konečně také vyhráváte svůj virtuální souboj a najednou se vám na obrazovce objeví disconnect. V tu chvíli jsem myslel, že rozlomím ovladač vejpůl. Jistě je mojí chybou, že vletím do online klání s téměř nulovými znalostmi kombo listu, ale ono není zrovna moc co znát. Command, nebo combo list je tak nehorázně nepřehledný a téměř nic neříkající, že než vlastně přijdete na to, co vám chce říct, začnou vám na hlavě pomalu rašit šediny. A to bohužel není vtip na pozvednutí nálady, že mě hloupé servery připravily o vysnění vítězství. Možná byla chyba jinde. Vyrazil jsem totiž do boje s ostřílenými street fightery a dostal pořádně nakopáno. Až po nějaké desáté porážce jsem si všiml, že hra má také casual režim, který vás přiřadí s stejným amatérům, kterými můžete být v případě této hry. A tady jsem si už chuť napravil, i když se jednalo o zběsilé mačkání tlačítek. Protože učit se pořádná komba vzhledem sestavě command listu bylo velmi obtížné. Ale zjistil jsem, že to je kolikrát ta nejlepší zbraň. No, bojujte s cvokem, který nemá žádný styl a je tak absolutně nepředvídatelný.

No vlastně jsem tím shrnul stěžejní bod celé hry a tou je multiplayer, který není nikterak zázračný. Nepřináší nic moc nového, sice je stylově navržen v pěkném designu, ale to je vše. Pořád půjde jen o klasický žebříček, ve kterém chcete stoupat za pomyslným titulem mistra světa. Ale byl jsem k sobě upřímný. Tím se opravdu nestanu. Takže jsem se vrhnul na solo hru. Jo, je to tak. I tahle hra má hru jednoho hráče a konkrétně má v tomto ohledu hned tři režimy. Tedy vlastně dva, jelikož třetí režim s velmi výstižným názvem Challenge, tedy výzva je momentálně nedostupný a nejspíše, ještě nějakou dobu bude. Takže nám zbyly dva. Survival a Story. Než vám tu odvyprávím ten opravdu dlouhý příběh šestnácti bojovníků, podíváme se na režim přežití.  Bude to velmi rychlé. Vyberete si bojovníka, jeho případný skin a obtížnost soupeřů a jdete se být do zblbnutí. Režim je postavený na tom, jak dlouho přežijete souboje se všemi ostatními bojovníky ve hře s tím, že pokud vám uberou nějaké to zdravíčko, pak do dalšího souboje nové nedostanete, pokud tedy nechcete obětovat několik pracně nabraných bodů z předchozího zápasu a trochu toho zdraví si zaplatit. Ale proč nutně přidávat zdraví, stačí přece píchnout pár steroidů a rozdávat rány jako Hulk, či naopak těch ran snést trochu víc. A nebo, nebo si necháte všechny body a budete hrdě pokračovat bez boostů. Tak jako tak na normální obtížnost jsem si všechny soupeře střihl tolikrát, že jsem kola přestal počítat. Bohužel při nějakém 35 zápasu mě to opravdu přestalo bavit. Všechno bylo už tak stereotypní, že jsem se modlil aby mě nepřítel  konečně porazil. V tomhle režimu snad neexistuje stoupající obtížnost. Neboť jsem neznal žádné kombo a nebyl jsem k poražení. Jistě na vyšších obtížnostech je to jiné kafe a hra je trochu více záživná. Ale pokud se nejdříve neprokoušete šíleným command listem, tak vás čeká spousta létajících ovladačů.

No a jdeme na tu dlouhou pohádku. Ve hře je opravdu skvělých šestnáct bojovníků a za každého si zahrajete příběhovou kampaň.  Ty jo, to je velké číslo říkáte si? Jo proč ne. Ale to by každý z příběhů nesměl pohybovat na hranici deseti minut. Proč ptáte se? Odpověď je velmi jednoduchá. Za každého bojovníka vás v rámci příběhu čekají dva až čtyři souboje a velmi dojemný epilog. No a to je vlastně celé. Mezi souboji se také nedočkáte žádných pěkných cut-scén, jenž by vás do každého příběhu alespoň uvedli. Každé video před, mezi a po soubojích je znázorněno několika komiksovými obrázky, které jsou ve svém podstatě doplněny pouze rozhovory několika postav a musím říct, že vrchol scénáristiky to opravdu není. Tak nějak jsem čekal víc. Rozhovory se kolikrát snaží tvářit vtipně, ale vtipné opravdu nejsou. Z počátku se je snažíte vnímat a některé se opravdu shlédnout dají. Jenže mě to nepřesvědčilo o tom, že bych se do toho měl někdy pustit znovu a do posledních šestice mini story jsem se již přemlouval. Smutný je tak fakt, že i když se přeneste přes všechny neduhy a příběhy vám přeci jen padnou do noty, pak zjistíte, že vše jste odehráli za necelé dvě hodiny, což je opravdu velmi málo. Když vezmu v potaz, že konkurenční Mortal Kombat X nabídl zhruba šestihodinovou kampaň s poměrně slušným příběhem, který měl hlavu a patu. Přesvědčilo mě snad jen to, že si aspoň nasbírám spoustu trofejí. Což je vlastně jedna z kladů celé hry, pokud se honíte za trofejemi na vašem PSN, pak tady vám budou naskakovat jedna radost.

Těžko říct, jestli se mám smát nebo brečet. Protože pátý díl legendární bojovky se zastavil někde na půli cesty. Hra mi přijde jako sešitá horkou jehlou, protože někoho tlačil čas a musel to už vypustit do světa. Jenže to co mělo být výtečným dortem s třešničkou na jeho vrchu, skončilo nedopečeným korpusem. Vývojáře a vydavatele v Sony musel někdo přetáhnout přes hlavu, když se tento díl rozhodli vydat. Nejen, že hra je nesmyslně drahá, navíc po obsahové stránce nenabízí téměř nic. Nejzábavnější částí celé hry je tak multiplayer, který je snad ještě zábavnější s kamarádem vedle na gauči. Jelikož v tomto případě vám nehrozí, že vás servery vykopnou ze hry. Absence challenge režimu, který je součástí menu hry, je důkazem, že hra při vydání není stále kompletní. Doufám, za všechny kteří si tento titul koupili, či třeba chtějí koupit, že vývojáři budou rozdávat macatá DLC zdarma.

Street Fighter V je po technické stránce velmi vydařená bojovka, která dokáže zaujmout svým grafickým zpracováním, stylizací a velmi plynulým chodem. Po stránce samotného obsahuje je však silně nedostatečná a působí jako polotovar, který čeká na své finální zpracování. Bojovníků sice není málo, ale není jich ani závratně moc, když se podíváme například na díl předchozí. K dobru hře nelze přičíst ani cena, která je nesmyslně vysoká v poměru cena a obsah. Toto je opravdu na omluvu hráčům. Tato hra si totiž zasloužila větší péči než se jí dostalo a zůstala tak stát na půl cesty.

Hodnocení: 5/10

Freespace
Vloženo: 22.2.2016