ALIENS: COLONIAL MARINES – návrat filmového monstra

Aliens: Colonial Marines

Šest let, tucty odkládání a spousta dalších neduhů, přesně tak by se dal nazvat zrod zatím poslední hry na motivy vetřelce. Titul Aliens: Colonial Marines možná nebude patřit mezi hity letošního roku, ovšem svou tematikou si jistě najde spoustu příznivců, ovšem z jistých důvodů i řadu odpůrců.

Do titulu Aliens: Colonial Marines se sypalo dost peněz, ale bohužel někdy to není znát, že hra patří mezi velkorozpočtové tituly, to ale neznamená, že nemá své kvality. Grafika je velice povedená, a na dnešní generaci konzolý vypadá skvěle, i když by se s některými detaily dalo více vyhrát. Jenže bohužel odsun na druhou kolej je na hře dosti znatelný, nejdřív to zapříčinil Aliens vs Predator(2010) a následně titul Bordelands 2, a tak nedostatek pozornosti k titulu vedl k řadě chyb.

Přes to všechno ovšem několik západek zámku do sebe zapadlo, a titul se snaží držet filmové předlohy. Ocitnete se i na několika známých místech z druhého filmu. Příběh však pokulhává a dalo se na něm více zapracovat, na kvalitě také ubírají animace a nepřátelé se až moc drží naprogramované demence.

Aliens: Colonial Marines

Chtělo by to větší spád

Začátek hry je velice slibný, okamžitě vám do hlavy vlétnou ony nostalgické vzpomínky na snímek Vetřelci. Co by desátník Winter jste vyslán s týmem na záchrannou misi na vesmírnou loď  U.S.S. Sulaco. No co si nalhávat, k záchraně toho moc nezbylo, a krví zdobené stěny mariňákům na odvaze nepřidávají.  Úvod je velice slibný, a první setkání s krvežíznivým xenomorfem vám o půlnoci na hezkých snech nepřidá.

Strach a děs, to byli hlavní sliby, které vyšly z úst SEGY, ovšem těch momentů, kdy se budete opravdu bát, je poskromnu. Titul se spíše ubírá směrem lineární krvavé řezby s heslem, sejmi vše, co se hýbe. Což není tak těžké. Sice vám začátky budou způsobovat silnou frustraci, vzhledem k tomu, že jak se necháte obalit třemi vetřelci, jste v pytli. Ovšem časem zjistíte, že všechny tyhle krvežíznivé potvory mají své trasy zcela nalajnované, a jak projdete určitým bodem, prostě vylezou a jdou, po svých naprogramovaných cestičkách.

Okolní prostředí potěší, jelikož stereotyp se zde objevuje jen málo kdy, hra se hlavně inspiruje filmovými lokacemi, a tak jsou fandové vetřelce jako doma. Co však zklamalo, je osmihodinová hrací doba, která rozhodně neodpovídá délce vývoje. Ve hře tu a tam, také musíte hledat aktivační tlačítka, srážet na kolena bosy, nebo se beze zbraní plížit stokami nasátých strachem.

Aliens: Colonial Marines

Je to puzzle se ztracenými dílky

Vývojářům zde chválím hru světel a stínu, ta se velice povedla a je to hlavní příčina navození aspoň té trochu strachu, který se ve hře vyskytuje. Co mě překvapilo, byl pak zkušenostní systém, kdy za každou dosaženou úroveň dostáváte jakýsi bod, za který si můžete odemknout vylepšení zbraní. To je také zajímavou součástí hry, i když zbraňového arsenálu ve hře moc není, ovšem to vůbec nevadí, jelikož svou oblíbenou zbraň můžete dovést k dokonalosti například laserovým zaměřováním, nebo přídavným granátometem. Tato vylepšení je pak možné využít i v síťovém klání, či co-opu.

Ke dnu titul táhnou hlavně bídné animace, které působí, jakoby hra patřilo o několik let zpět, to se dalo čekat, vzhledem k neustálým odkladům a odsunům do pozadí. Další výtkou jsou pak zvuky, hudba využívá filmu, ovšem není vhodně umístěná a tak kazí dojem ze hry. A i některé efekty by chtěli přepatchovat. Aliens: Colonial Marines je jako puzzle, ze kterého jste poztráceli některé dílky a tak výsledný obraz má řadu kazů.

Aliens: Colonial Marines

Tak to vezmem a shrnem

Aliens: Colonial Marines nejde klasifikovat snadno, není to špatný titul, jen by chtěl pár oprav. Třeba kyselina je zde spíše neškodná, pokud nerozstřelíte vetřelce z metru brokovnicí, to pak na životě trochu ztratíte. Další podivností je možnost střílet skrze vlastní spolubojovníky. Je škoda, že takto dlouho vyvíjený titul má takovou škálu chyb, není to však tak hrozné, aby vás hra nemohla bavit.

Aliens: Colonial MarinesKlady:
Vetřelčí tématika
Grafické zpracování