Aliens vs Predator je zběsilou brutální akcí, která stála před cenzurou několika států

Aliens vs Predator

Ano a jsou tu zas. Filmová monstra, vetřelci a predátoři, se dočkali své další adaptace již ve třetím díle brutální akce Aliens vs Predator (dále jen AVP). V tom to díle se opět střetnou zmiňované vesmírné kreatury a ostřílení hoši z mariny, aneb krev a střeva kam jen se podíváš.
Aliens vs PredatorSpolečnost SEGA, stojící za touto hrou, se nachází spíše na okraji herního průmyslu. Je to takové ticho před bouří. Má na kontě takové tituly jako je například Virtua Tennis, Sega Rally, ale třeba i všem známého ježka Sonica. Zkrátka někdy přijdou s titulem, který stojí za hřích a poslední díl AVP za to opravdu stojí. Za vývojem stojí taktéž studio Rebelion, které má na svědomí jeho předchůdce Aliens vs Predator(1999), tento díl se posléze dočkal i své Zlaté edice, a Aliens vs Predator 2 (2001), který se dokonce dočkal datadisku Primal Hunt.

Na tuto hru jsem se doslova těšil. V mých herních začátcích bylo právě AVP2 tou hrou u které jsem dokázal strávit celé hodiny. Ale AVP 2010 mělo přinést úplně jiný zážitek z tohoto střetnutí 3 rozdílných ras. Již předem mnoho serverů vydávalo varování proti nevhodnému obsahu této hry a dokonce v některých zemích ji nešlo zařadit do žádné věkové hranice stupnice PEGI. Německo a Austrálie chtěly po vývojářích, aby titul v jejich zemích vyšel pod cenzurou, ti však striktně odmítli jakýkoliv zásah do hry.

Krev, pot a kyselina
Když spustíte Aliens vs Predator, za jakoukoliv ze tří dostupných ras, nebudete věřit svým očím, jak moc si autoři pohráli s detaily světa. A nebudu, ani říkat to, že ho vidíte, ze tří úplně jiných pohledů. Je zřejmé, že Unreal Engine 3, jenž pohání AVP, ještě nepatří do starého železa a v kombinaci s DIrectX 10 dokáže vykouzlit nevídanou grafickou podívanou, které muže závidět i první díl Crysis.

Hra světel a stínů v této hře má své místo, konec konců má mít co dočinění s horrorem, jen mi přijde škoda, že autoři vytvořili příliš málo temných zákoutí a příliš mnoho volných prostranství a dokonce za bílého dne. Takže lekavých momentů si příliš neužijete, ale pokud jste slabší povahy, vypínejte hru. Aliens vs Predator možná není onou lekavou hrou, jakou byli předchůdci, disponuje však velkou spoustou stříkající krve, někdy kyseliny s jemnou špetkou střev.
Jednoduše řečeno, o utrhnuté hlavy i s páteří, vykousnuté mozky, utržené končetiny tu není nouze a autoři nám to podávají na stříbrném podnosu pěkně detailně, aby nám ten oběd chutnal. Jinak lokace jsou zajímavé, ale je jich příliš málo a v každé ze tří kampaní jsou více méně totožné, a když připočtete málo temných míst a hodně levelů za denního světla, může se dostavit i nemalé zklamání.

Aliens vs Predator

Utíkej, ale mně neutečeš!
Příběh se odehrává na cizí planetě a točí se okolo objevení pyramidy postavené mimozemskou civilizací. Že vám to něco připomíná? Ano, samozřejmě jste si vzpomněli na film bratří Strausů Aliens vs Predátor (2004), kde se děj taktéž točí okolo pyramidy, s tím rozdílem, že v naší hře se pyramida nenachází pod ledem, ale na cizí planetě, kde kvůli tomuto objevu začne být opravdové peklo.
Každá ze tří kampaní má svůj specifický průběh, ale všechny se vzájemně prolínají, přesně tak jako tomu bylo u jejích předchůdců z dob minulých. Vše, ale směřuje k jedné věci nalézt souřadnice domovské planety xenomorfů, chcete-li jinak vetřelců.

Aliens vs Predator

Jako mariňáka vás čeká boj o přežití, jste sami a máte pocit, že jste neustále někým, nebo něčím sledováni. Cíl je jasný dostat se z nepřátelského území pryč. Cestu vám samozřejmě zkříží kde jaký ten vetřelec, v různých stadiích jeho vývoje. A ke konci si užijete i souboj s predátorem.
Když zvolíte možnost hrát za vetřelce, bude zkrátka vraždícím strojem, s nímž si není radno zahrávat. Je na vás však něco zvláštního. Jste neobyčejně inteligentní a tak vás jen tak zabít prostě nejde. Masakrujete leckterého mariňáčka, a ve finále se i na jeho lodi schováte, jaká to ironie osudu. Co mě ovšem dosti mrzí je absence hraní za všechna vývojová stádia, jako tomu bylo u předchůdce. Škoda snad příště.
Predátor je lovec a takovým směrem se i ubírá kampaň. Co by mládě musíte projít zkouškou dospělosti, a tak jste vysazeni na planetě, a musíte dokázat, že máte tu čest stát se lovcem. Na planetě však zjišťujete, že ke svému cíli to nebudete mít tak snadné, jelikož se vám do cesty připlete predalien, alien, který se líhne z predátora a se kterým budete mít tu čest si to rozdat na konci vaší cesty.

Aliens vs Predator

Smrt, čeká všude
Hra vám nabízí slušné tempo a zběsilou brutální akci. Bohužel je to asi vše na čem hra stojí. Vývojáři prostě zapomněli na to hlavní, že v horroru se musíte bát a ne jen vracet večeři na talíř.  Je tu sice pár momentů, kde na vás z podlahy nečekaně něco vyletí, ale takových to momentů je příliš málo.Aliens vs Predator
Prostě zkrátka běháte a střílíte, koušete a trháte. Co jest však příjemným oživením vašeho krvavého řádění je možnost zabít nepřítele doslova jednou ranou, a právě tato možnost přináší do hry tu pravou dávku brutality, jelikož stisknutím jediné klávesy, můžete protivníkovi jednoduše utrhnout hlavu, probodnout srdce nebo vykousnout mozek. A však pozor tuto možnost máte pouze v kampaních za vetřelce a predátora.
Vetřelec tuto možnost muže využít pokud nepřítele dezorientuje a predátor když je nepřítel v nevědomosti, nebo opět dezorientovaný. Mariňák byl o tuto možnost opět ochuzen, a pod magickou klávesou se skrývá jen odražení pažbou. Chudák člověk. Když už jsem u možností zabíjení, tak samozřejmě k tomu máte různé zbraně a i u těch došlo ke značným redukcím, což zamrzí. Hold něco se povede a něco zase ne.

Co bylo ale hlavní vízem AVP? Ano, multiplayer a ten tu rozhodně nechybí. Jako v minulém díle máte na výběr z několika módů: Survival, Hunt, Deathmatch, Druhový Deathmatch a další. Hra nabízí možnost stoupat po úrovních jako je tomu například u Modern Warfare, nebo Battlefield, a následně odemyká nové druhy hratelných postav. Aliens vs predator
Velkým zklamáním naproti tomu byla herní doba. Ta byla neuvěřitelně krátká, a i když si střihnete kampaně za všechny tři druhy, dostanete sotva 8 hodin čistého herního času, což se s předchůdci nemůže v žádném případě měřit.

Aliens vs Predator mě po akční stránce nezklamal. Hra vypadá dobře, a pokud jste fanouškem série hra by vám rozhodně neměla chybět na poličce. Zklamáním naopak byla neuvěřitelně krátká doba hraní a absence lekavých scén. Vývojáři si však nechali zadní vrátka a nechali nám otevřený konec. Tak kdo ví, třeba se brzy dočkáme pokračování, kde autoři všechny nedostatky zlikvidují, a nám se dostane titul, který bude hrdě dál nosit titul Aliens vs Predator.

Klady:
Kampaň za tři rasy
Grafika