Remastery, hry které zachvátily současnou generaci konzolí. Některé z nich jsou na místě, jiné jsou zcela zbytečné a nějaká si vlastně sami přejeme. V tomto konkrétním případě, tedy Assassins Creed Rogue Remastered jsem si to vlastně i přál a za zbytečný tento konkrétní remaster také nepovažuji a má to hned několik důvodů. Tento díl je nedoceněným počinem série, s tím se váže i fakt, že vyšel na úplném konci cyklu konzolí přechozí generace a stál tak ve stínu Assassins Creed Unity, a hlavně jde o spojovník několika dílů, jimž dodává na smyslu a výborně je doplňuje.

Pro ty co tento díl opravdu nehráli, musím upozornit, že následující dva odstavce obsahují spoilery! Hlavním hrdinou, či antihrdinou, specifikaci nechám na každém z vás, je člen assassinského bratrstva Shay Patrick Cormac. Ten se na příkaz svého bratrstva vydává hledat jeden z Úlomků ráje, k němuž bratrstvo dovedl Manuscript, čili jakási nápověda k hledání těchto artefaktů předchozí civilizace. To jej zavede do Portugalského Lisabonu, kde se pod jedním z chrámů ukrývá svatyně Předků. Avšak místo artefaktu zde Shay objevil jen zkázu, která následně, po objevení svatyně, schvátila Lisabon v podobě zničujícího zemětřesení. Což odkazuje na skutečnou událost z listopadu roku 1755. Tuto událost ve hře považuji do dnes za jednu z nejepičtějších scén celé série. Po událostech v Lisabonu začíná mít Shay ohledně Assassínů jisté pochybnosti, tak se rozhodne Manuscript ukrást, aby už k podobné události nikdy nedošlo. Jenže je dohnán do pasti na kraj útesu, kde je nakonec střelen Achilleem, tedy budoucím mentorem Connora Kenwaye. V tomto díle se i dozvíte důvod, proč je ve třetím díle série Achilles syna Haythema Kenwaye právě takto pojmenuje.

Shay zásah i pád z útesu přežije díky přičinění, jistého plukovníka Monroua. Tím se dostává na stranu templářů s tím, že zabrání dalším ztrátám nevinných životů. Byť se s Shaye nakonec stává lovec assassínů, nikdy se nedá říci, že by se plně ztotožnil s Templáři. Několikrát je i na Shayovu rozpolcenost v tomto ohledu poukazováno. Stejně tak, jako si nepřeje smrt nikoho ze svého bývalého bratrstva. Jeho činy nakonec vedou i k záchraně samotného Achillea. Hra vlastně volně končí tam, kde jsme svědky počátku hry Assassins Creed III. Ale zároveň nás příběh skrze Shaye dostává i do Paříže, kde hra předává příběhově štafetu Assassins Creed Unity. Kromě toho je zde i prvních pár odkazů na Assassins Creed Origins. To vše jen potvrzuje důležitost tohoto nedoceněného dílů v rámci dějového pozadí celé série.

Byť je hra po příběhové stránce jedna z těch kratších, i tak nabízí spousty hodin kvalitní porce zábavy. Vedle hlavní dějové linky se můžete pustit i do lovu assassínů, coby vedlejších misí, likvidovat pevnosti, hledat poklady, či sbírat jiné sběratelské předměty. Věřím, že řada hráčů propadne i samotným námořním bitvám, které zde po vzoru Assassins Creed IV Black Flag fungují naprosto skvěle. To vše se děje v několika prostředích, ať už jde o Severní Atlantik, River Valley, či New York. Pokud jste hráli například Assassins Creed III, pak si hlavně v New Yorku můžete všimnout změn, kterým ve třetím regulérním díle docházelo v průběhu historie. Remaster navíc obsahuje veškerá rozšíření a doplňky, které k původní hře vyšli, takže je tu vše pěkně pohromadě.

Tento titul je opět remasterem, takže spoustu z vás bude dozajista zajímat, jakými změnami hra prošla. Z kraje musím podotknout, že i v původní verzi hra nevypadala vůbec zle a vlastně ždímala úplné maximum z předchozí generace konzolí. Assassins Creed Rogue Remastered se předvádí v tom vůbec nejlepším světle, nejen že hra vypadá lépe a to hlavně díky vyššímu poměru vegetace, lepším texturám, či efektům. Pokud však disponujete výkonnější konzolí Xbox One X, pak k tomu dostanete ještě parádní nativní 4K rozlišení, naprosto plynulý chod bez bugů, či glitchů, ale hlavně ještě větší porci detailů, efektů a pochopitelně lepších textur. Hra sice svými mechanikami může v rámci série působit zastaraleji, ale i přesto všechno i na dnešní poměry vypadá velmi dobře a hrát tento díl je čirou radostí. Trochu mě zamrzela absence jistých efektů, kterými například disponoval Black Flag, ale to jsou opravdové maličkosti.

Assassins Creed Rogue Remastered stejně jako původní verze nemá multiplayer. Je zde však Námořní kampaň, což je vlastně manager vašeho loďstva. Kdy posíláte lodě pod vaším velením na mise po celém světě, které vám následně vozí nějakou tu utrženou kořist. Lodě pro své loďstvo však jen tak nedostanete. Lodě je třeba zkonfiskovat, zrekvírovat, zkrátka zabrat. Takže pokud nějakou nepřátelskou loď poškodíte tak, aby bylo možné nalodění, tak po splnění pár bodů dostanete na výběr tři možnosti jejího osudu. Buďto provedete opravu vaší lodi Morigan, „rozeberete“ na peníze, či ji připojíte ke svému loďstvu. Ve hře je několik typů lodí a ke splnění veškerých námořních misí, kterých je 50, musíte disponovat každým typem lodi. Mise se odehrávají na pozadí hry, a mohou trvat od pár minut do několika hodin. Mise se plní i v případě, že hru nehrajete, což je rozhodně výhoda. Námořní kampaň je celkem solidním doplňkem ke hře, který se vám v podstatě stará o jistou injekci financí, ale také vám z misí mohou přistát i plány na lepší elitní vybavení vaší lodě, či nákresy na různé uzamčené vizualizace vaší konkrétní lodi.

Pokud si nějaká hra zasloužila druhou šanci, pak je to rozhodně Assassins Creed Rogue Remastered. Byť původní verze v době, kdy vyšla, byla skvělá, byla neprávem přehlížena a to díky většímu dílu v podobě Unity. Remaster však vychází v době, kdy Assassins Creed Origins je pár měsíců venku a tak na druhý pokus AC Rogue nic nebrání se více prosadit. Hra vypadá skvěle a to hlavně na silnějších konzolích, kdy na Xbox One X dosahuje nativního 4K rozlišení a široké míry detailů a efektů. Avšak hlavně jde o hru s výtečným příběhem, který vám osvětlí i příběhy tří her okolo tohoto a už jen z tohoto důvodu byste jej neměli minout. Přihrává tomu i velmi příznivá cena.

Hodnocení: 8,5/10