Když na konci října roku 2016 vyšla hra Battlefield 1, byla na jednu stranu velmi příjemným oživením na poli FPS her a byla také velmi kladně přijata hráčskou komunitou. Na tu stranu druhou byli lidé celkem překvapeni, když se jistilo, že dvě velké armády, které hrály ústřední roli v první světové válce, byly vynechány. Jenže vývojáři ze studia DICE po vzoru starších dílů ze série Battlefield již v prosinci avizovali, že nás v budoucnu čekají další rozšíření základní hry. Jsou jimi They Shall Not Pass, In the Name of Tsar, Turning Tides a jako poslední je Apocalypse. A právě DLC They Shall not Pass nám přináší onu první chybějící francouzskou armádu. Ta druhá, armáda Ruska, si to na naše monitory a televize zamíří až s rozšířením In the Name of Tsar. Můžeme si o tomto kroku, kdy nám vývojáři hru prakticky rozdělili na několik menších ZPOPLATNĚNÝCH částí co chceme, nicméně první stahovatelný přídavek je již venku a to konkrétně od 14.03.2017 pro majitele služby Season Pass a od 28.03.2017 pro ty, kteří si nový obsah stahují samostatně.

Jak jsem již naznačil, They Shall not Pass nám přináší francouzskou armádu, čtyři nové mapy, elitní jednotku a také nové odemykatelné zbraně spolu s novým typem tanku a behemothem. Ale všechno hezky postupně.

Co se týče nových map, tak určitě vás jako první zaujme mapa Verdun Heights. Ta má znázorňovat bitvu u Verdunu, která byla největší a nejdelší bitvou v První světové válce na Západní frontě mezi vojsky Německa a Francie. Do této bitvy bylo zapojeno něco kolem 1.140.000 vojáků na straně Francie a 1.250.000 na straně Německa. Mapa nabízí otevřené prostranství i bitvy v zákopech, případně bunkrech. Je různě členitá s většími či menšími převýšeními, takže se dá dobře krýt i proti dotírajícím sniperům. Stejně jako na ostatních mapách, tak i tady funguje dynamické počasí, takže na začátku kola může být mapa zalita sluncem, ale až když se do vzduchu dostane kouř ze spáleného okolí spolu s nádhernými efekty vzdálených ohňů, tak teprve pak na vás dopadne atmosféra bitvy u Verdunu.

Druhou ikonou první světové války a zároveň i mapou je Fort Vaux. Tato mapa vypráví příběh francouzských vojáků, kteří srdnatě bránili pevnost Fort Vaux, ležící na řece Máze, do samého vyčerpání. Pevnost byla postavena mezi lety 1881 – 1884, byla opevněná a sloužila jako kasárna pro zhruba 150 mužů. 2. června však na ni zaútočily oddíly německých jednotek. Obléhání skončilo 7. června 1916 poté, co statečným francouzským vojákům došla munice, jídlo a zdravotnické potřeby. Vojákům se pevnost podařilo tak dlouho bránit i přes to, že voda byla otrávená. A přesně toto temné období mapa ve hře znázorňuje. Frenetické bitvy uvnitř kasáren střídá otevřené prostranství poblíž pevnosti. Tón mapy je takový temný až mírně ponurý. Mapu bych přirovnal k Lockeru z Battlefield 4 s tím rozdílem, že zde je opravdu minimum příležitostí, jak na soupeře „zakempit“. Stejně jako mapa Verdun Heights, tak i Fort Vaux je čistě pěchotní, takže žádná vozidla zde nenajdete.

Další mapou, která opět vychází ze skutečných reálií první světové války je mapa Soissons. Odehrává se na otevřené pláni s malým městečkem Soissons uprostřed. Toto město bylo svědkem jarního boje Francouzů proti Němcům o jeho znovudobytí v roce 1918. Je jednou ze dvou map z DLC They Shall not Pass, kde můžete využít i vozidla a tak můžete vyzkoušet nový francouzský tank The Saint-Chamond. Jedná se o devět metrů a 23 tun vážicí monstrum spadající do kategorie těžkých tanků s maximální osádkou pěti hráčů. Ale zpět k mapě. Soissons je velmi otevřenou mapou s pár zákopy. Pěchota se zde musí velmi dobře krýt, jelikož letadla spolu s tanky tu mají ničivou sílu. Významným bodem je zde také zámek Soissons, který se nachází na okraji mapy a který poskytuje pěchotě alespoň nějaké dlouhodobější krytí. Bitva o Soissons je spíše tou méně známou bitvou v historii, ale přeci je něčím unikátní. Adolf Hitler, tehdy ještě jako pěšák, zde získal onen Železný kříž prvního stupně v srpnu 1918. A ne, Adolf Hitler zde není jako nová Elitní jednotka.

Poslední ze čtveřice map je mapa Rapture. Ano, je to ta mapa s loukami posetými rozkvetlým mákem z traileru. Ač se jedná o mapu, na které lze využít vozidla, tak je také protkána skrz na skrz zákopy. Uprostřed je velký most rozdělující mapu spolu s řekou na dvě poloviny. Abych byl upřímný, tak tato mapa mě vůbec neoslovila. Je taková nemastná neslaná. Jelikož terén je spíše rovinatý, tak z okraje mapy vás neustále ostřelují snipeři a pěchota s protitankovými zbraněmi a jediné, kde se před nimi lze ukrýt jsou zákopy. Jenže v těch samozřejmě těžce dominují brokovnice a jít na onen zmíněný most znamená skoro jistou smrt. Mě se nejvíce líbily první dvě zmíněné mapy, jelikož jak Verdun Heights, tak Fort Vaux mají ten správný náboj a elektrizující atmosféru.

Ale abych nemluvil stále dokola jen o mapách, tak hra také přináší novou elitní jednotku zvanou Trench Raider. Jedná se vlastně o rychlonohého vojáka s palcátem, který vydrží nějakou tu ránu, zabijí na první dobrou a ještě se může léčit pomocí lékárniček, které nosí u sebe. Nejedná se o jednotku, která by nějak výrazně ovlivnila chod boje, ale pokud budete potřebovat vyčistit vlajku, která je umístěna v zákopech, od nepřítele, může se vám tenhle šikula hodit.

O novém tanku jménem The Saint-Chamond jsem již mluvil, ale rád bych k němu zmínil ještě jednu věc. Pamatujete si z kampaně pro jednoho hráče, kde byla scéna, že jste jako řidič tanku byli nuceni vypustit holubici a tím tak přivolali devastující útok na svůj tank a jeho blízké okolí? Tak přesně tuto možnost dostanete, pokud si v multiplayeru zvolíte nový francouzský tank. A když už jsme u těch tanků, tak nové monstrum, tedy behemoth, kterého dostane prohrávající tým na podporu, je také tank. Je jím Char 2C, supertěžký tank, jehož design byl vytvořen v roce 1917, avšak produkce začala až v roce 1921 a tak nikdy nemohl být nasazen v první světové válce. Tento tank používala francouzská armáda až do roku 1940.

Komu by to ale vadilo? Výhodou nového behemotha je to, že tentokrát skutečně máte v rukou moc zvrátit nepříznivý vývoj bitvy. Proč? Protože na starých mapách jste mohli dostat těžce obrněný a ozbrojený vlak, který má logicky svou trasu danou. Lodí zase můžete ostřelovat území, jenže nezabíráte vlajku a to samé vzducholoď. Jenže s Char 2C je to jiné. Tank normálně ovládáte jako vozidlo, takže si můžete dojet pro jakoukoliv vlajku na mapě. Nevýhodou původních behemothů je to, že ve chvíli, kdy váš tým prohrává a vy potřebujete co nejvíce lidí na vlajkách, tak vám je vlastně seberou. Tady s tímto supertěžkým tankem je to vlastně díky jeho mobilitě výhoda.

V novém DLC dostala své nové zbraně také pěchota. Jsou mezi nimi například Ribeyrolles 1918, nebo RSC M1917, či hráči často používaný Chauchat. Všechny zbraně, které byly díky novému DLC přidány, je ale potřeba odemknout. Ke každé zbrani se totiž váží dva úkoly, které je nutné splnit. Nejedná se však o nic hrozného. Většina úkolů se spíše soustředí na celkový počet zabití a tak nebudete mít více méně problém během pár chvil odemknout několik zbraní.

Poslední novinkou, kterou jsem výše v textu nezmínil, je nový mód Frontlines. A abych byl upřímný, přijde mi daleko zábavnější než mód Operations. Frontlines totiž kombinují Conquest a Rush zároveň. Abych to upřesnil, tak máte proti sobě dva týmy a na začátku kola bojujete o jednu vlajku umístěnou uprostřed mapy. Pokud ji váš tým zabere, máte za úkol dobýt nepřítelovu další vlajku. Pokud ji však nedobudete hra se opět přesouvá k ubránění té prostřední vlajce. Pokud zaberete všechny nepřítelovy vlajky, je vaším úkolem mu zničit poslední 2 M-COM stanice.

V tuto chvíli se hra mění na rush a vy jako útočník, dostáváte limitovaný počet tiketů, tedy životů, díky kterým máte možnost M-COM stanice zničit. Pokud se vám toto nepodaří, soupeř přežil a má za úkol dobýt svou první vlajku. Pokud vy jeho útok odrazíte, opět se vám otevře cesta k oněm M-COM stanicím a takhle to jde neustále dokola, dokud jeden tým nevyhraje nebo nevyprší časový limit. A že mapy dokáží trvat opravdu dlouho. Myslím, že časový limit je kolem hodiny, jelikož jsem hrál jednu mapu i 45 minut.

Frontlines jsou velmi zábavným módem, který by mohl v budoucnu konkurovat otci všech módů, tedy Conquestu. Jenže ho sráží několik nedodělků. Jedním z nich je počet hráčů. Na mapě může být maximálně 32 lidí, což na tento mód při rozlehlosti map je málo. Bohužel se s tím pojí i další potíž, kterou jsem měl možnost vyzkoušet na vlastní kůži. Maximální počet lidí na squad je 5, jenže tento mód je pro 16 lidí. Pokud jsou vytvořené tři plné squady, tak zde máme jednoho lichého hráče. A ono spawnovat se stále v základní bázi není zrovna zábavné. Poslední věci, kterou bych tomuto režimu vytkl je jeho bodové ohodnocení. Myslím si, že jsem týmový a celkem schopný hráč, který nesedí na jednom místě. Na módu Conquest jsem schopný udělat i kolem 30.000 základních bodů za mapu. Jenže ve Frontlines se bodové ohodnocení pohybuje v průměru okolo sedmi tisíc základních bodů za mapu. To je žalostně málo. Když jsem hrál onu 45 minutovou hru, měl jsem něco kolem deseti tisíc bodů. Ano, jedná se o velmi zábavný mód a jeden z mých dobrých kamarádů to okomentoval slovy, že zábava je na prvním místě. V tom má samozřejmě pravdu, ale člověk chce mít pěkné statistiky, chce dělat určitý pokrok ve hře a pokud DICE chce vytvořit legitimního nástupce Conquestu, jako že se o to opravdu snaží, tak musí bodově přitlačit.

Celkové zhodnocení

Celkově musím DLC They Shall not Pass hodnotit velmi pozitivně. Nové mapy, nové zbraně, zábavný mód, nové vozidlo s elitní jednotkou či skvěle udělaný Behemoth. To všechno mě baví a opravdu si francouzskou armádu užívám. Jediné, s čím se těžko smiřuji je politika placených DLC, kterou se EA či DICE vydaly. Ano, vytvoření nového obsahu stojí peníze a čas, ale když EA může vydávat bezplatné DLC pro sérii Titanfall a Ubisoft zase pro své Rainbow Six: Siege, proč by to samé nemohli udělat i u série Battlefield?

Hodnocení: 8/10