Blackhole - Recenze

I když se to nezdá, tak česká tvorba na poli s hrami zase není tak malá. Samozřejmě, ne každá z těch her musí mít úspěch a ne každá se může řadit mezi ty velké hry. Dneska se podíváme na hardcore plošinovku Blackhole. Myslíte, že se může tento typ her rovnat s českými velikány jako Operace Flashpoint, Arma,Mafia, či naše první velké budou RPG v podobě Kingdom Come: Deliverance? Tak vzhůru do vesmíru

Není to složité a může to pobavit

Takže - pokud si přeložíte slovo Blackhole, dostanete samozřejmě sousloví černá díra. A vlastně kolem černých děr se točí i celé vyprávění této hopsačky. Na začátku hry jste obyčejný pingl, který na vesmírné lodi roznáší kafe a v podstatě ani to vám nejde zrovna dobře. Loď, na které se nacházíte, má jediný úkol, a to zachránit zemi před zkázou v podobě černých děr. Když už se chystáte na tu poslední černou díru ohrožující svět, náhle se něco pokazí a vy jste do ní vtáhnuti. Nemalý podíl na tom má i lodní počítač Auriel, který mi svou povahou v průběhu hry trošku připomněl seriál Červený Trpaslík a jeho lodní počítač Holy. Ano, každý správný super počítač se chlubí svým IQ, ale ne pokaždé to souhlasí s realitou.

Napříč hrou můžete zaslechnout spoustu peprných hlášek, které vám mohou zatřást bránicemi a v těchto případech jsem si vždy vzpomněl na již zmíněný seriál. Jestli vývojářům byl inspirací, no kdo ví. Každopádně se u hry můžete dobře zasmát vzhledem k tomu, že se můžete i pořádně vztekat, ale o tom až za chvíli. Výhoda je v tomto ohledu český dabing. No aby tam taky nebyl, když se jedná o českou hru. No, tady z toho by si někdo měl brát ponaučení, že pane Vávro.

Jednoduché, ale přesto krásné

Tato hra si na nic nehraje a její grafické zpracování tomu odpovídá. Jedná se o jednoduchou kreslenou grafiku, která však má svoje osobité kouzlo. Hlavně z hlav postaviček jsem se taky nejednou zasmál. Celkově se pak vizuál odvíjí od prostředí, ve kterém se právě nacházíte. Design úrovní je velmi povedený a je vidět, že si na tomto vývojáři dali nějakou tu prácičku. Jinak ve hře není vyloženě nic, co by vám vyrazilo dech. Podstatné je, že hra běží naprosto plynule.

Zvuková stránka hry také není nic vysloveně převratného, ale svůj účel splňuje dobře. Spíše se jedná o drobný zvukový podkres, který je u plošinovek celkem typický.  Podobně jsou na tom i hry jako je Rayman od Ubisoftu, ten je svým zpracováním, ale přeci jen o nějakou tu kategorii výše.

Zapeklité to úrovně

Na začátku jsem hru uvedl jako hardcore plošinovku. A ne, nedělám si srandu, ta hra je hardcore. Konkrétně na vaše vnímání prostoru a logické uvažování. Hra se pokaždé skládá ze dvou částí. Jednou je to oblast, ve které se pohybujete a hledáte portály, které vás dopraví do jiných úrovní, kde je třeba sbírat takové malé koule nanobotů, které po ztroskotání potřebujete na opravu lodi. Postupem hrou se však toho na vás nabaluje více a více a úrovně, ve kterých hledáte dané věci , jsou pokaždé těžší a těžší, podle toho, jak postupujete danou lokací.

Když se podíváme na jednotlivé úrovně a ne základní lokace, tak ty jsou ve spoustě případů skutečnou výzvou pro vaši orientaci v prostoru. Hra totiž v těchto lokacích využívá různých gravitačních plošin, takže najednou ze stropu, či stěny se může rázem stát podlaha, což samozřejmě má za následek převracení obrazu a někdy je těžké se dále orientovat, kde je dole a kde nahoře. Navíc se při honbě za důležitými předměty budete potýkat i s řadou pastí, či nástrah, které je třeba překonat. A aby toho nebylo málo, hra vám i počítá čas, za který danou lokaci splníte.  Slouží to tedy hlavně k porovnání mezi ostatními hráči v žebříčku, ale pozor - čas se vám započte jen v případě, že úroveň splníte na sto procent, jelikož lokaci můžete opustit i neúplnou a postoupit tak dále v příběhu, ale váš výsledek se nezapočítá do žebříčků. Navíc se může stát, že někdy budete mít nedostatek nanobotů a budete si muset některé úrovně zopakovat. Je fakt, že jsem si nejednou lámal hlavu nad tím, jak danou úroveň splnit. A nejednou jsem se u toho i vztekal a říkal si: "Sakra tohle nejde udělat, kterej blbec to tam dal".

Hra však jinak nějakou další nástavbu nemá. Jedná se čistě o singleplayerovou záležitost, která disponuje akorát online žebříčky. Žádný multiplayer tady nenajdete, bylo by to celkem složité se ve hře orientovat, pokud by na ploše běhalo více postaviček vzhledem k tomu, že se obraz často převrací s gravitačními plošinami.

Blackhole je plošinovka, která poskytuje hráči dostatečnou výzvu v podobě těžkých úrovní. Nabízí jednoduchou, ale přesto pěknou grafiku. V některých případech se dočkáte i nějakého toho vtípku. A všemu vévodí fakt, že hra disponuje českým dabingem. Takže pokud hledáte něco, u čeho byste chtěli sem tam zabít čas a trochu si procvičit vaši mysl, pak je tato hra tou správnou volbou. Jinak se nejedná o nic vysloveně převratného. Je to dobrá plošinovka, která svůj úděl vzala za správný konec.

HODNOCENÍ: 7,5/10