Modern Warfare 3 jest zakončením v té nejvelkolepější podívané série

Call of Duty Modern Warfare 3

Tak a dočkali jsme se akční titul, pod křídly série Call of Duty, Modern Warfare se dočkal svého třetího aCall of Duty Modern Warfare 3 prozatím finálního pokračování, ale jak všichni víme, vývojáři se neradi vzdávají značky, která jim zkrátka vydělává velké balíky peněz.

Letos jsme zkrátka svědky souboje her s číslem 3. Ano je jím právě recenzovaný Modern Warfare 3 a Battlefield 3, jemuž se na zoubek brzy také podíváme. Za MW3 stojí, stejně jako u předchozích dílů série CoD, studio Infinity Ward, pod nímž většina dílů této značky vyšla. Zbytek, a týká se to dílů Call of Duty 3, jež vyšlo pouze pro konzole; CoD World at War a také předposledního dílu s podtitulem Black Ops, vyšel pod taktovkou studia Triyarch. Vzhledem však ke konkurenci pomohlo s vývojem třetího dílu MW také studio Sledgehammer Games.

Proč měnit to, co funguje
Modern Warfare 3 je hrou běžící na několik let starém enginu, který poháněl i jeho předchůdce. Pánové od společnosti Activision zřejmě nechtěli ztratit širokou hráčskou základnu použitím novějších technologií a tak nechali osvědčený kabát, zkrátka proč měnit to, co funguje. Hra běží svižně i na starších stojích a tak si jí může užít každý. Navíc i přes nedostatky použitého enginu vypadá MW3 velice dobře.

Call of Duty Modern Warfare 3

Co vás, ale zaručeně dostane, a za co by se nemusel stydět ani Michael Bay, či Steven Spielberg, nebo kdejaký hollywoodský režisér? Pompézní podání předskriptováných animací a událostí, které by mohlo strčit do kapsy, právě kdejakého hollywoodského rejžu. Hra tak získává na tempu a tyto události zapadají přesně jako kousky skládačky. Je to svižné, akční a ničeho se nebojí.

Call of Duty Modern Warfare 3Pomsta je sladká
Modern Warfare 3 navazuje přesně tam, kde jeho předchůdce skončil. Cpt. Price zachraňuje svého parťáka, a když už myslíte, že do ruky chopíte zbraň, hra vás přesune do ulic New York City. Musíte se probít přes vřavu nepřátel a překazit plány teroristické skupině, jejíž členy jste „lovili“ v předchozích dílech, a nyní musíte zastavit chlápka, který vše spřádá.

Ve hře cestujete, jakožto v každém díle série CoD, mezi jednotkami různých států, jež jsou zapojeny do operace proti této protivládní skupině. Jednou budete členem Task Force a jednou zase členem bývalé jednotky SAS pod vedením kapitána Price. Děj vás provede několika zeměmi, dokonce se podíváte do České Republiky do naší milované Prahy, které až na pár částí vypadá velice věrohodně. V jedné části děje se dokonce podíváte na palubu letadla ruského prezidenta. Toho si ale moc neužijete, jelikož vás brzy sestřelí z oblohy.
V tomto díle se vše pomalu rozplétá a čeká vás i rozloučení s některými známými tvářemi, mezi něž patří i Soap, postava, za kterou jste hráli v MW2. Jak víte Cpt. Price je houževnatý chlapík a pád svého přítele nenechá jen tak. Z nadnárodní záležitosti se rázem stává osobní věc. Vše tak skončí, s cigaretou v puse a zhoupnutím na laně, zkrátka si zahrajte a uvidíte sami.

Call of Duty Modern Warfare 3

Letem světem se smrtí na rukou
Po herní stránce patří MW3 ke špičce v oblíbenosti. Vše však má svá úskalí a tím co dělá MW3 tou skvělou hrou je zkrátka podání v jakém je nám servírovaná, Call of Duty Modern Warfare 3jinak se jedná o striktně koridorovou střílečkou, kde na vás na každém rohu vybíhají nepřátelé a vy se skrz ně musíte prostřílet, nebo sem tam něco odpálit. Občas vám hra nabídne i systém, na který byste mohli narazit spíše u akčních adventur, a to takový kdy zběsile mačkáte jednu klávesu, nebo ve správný čas stisknete sérii kláves, abyste například přetlačili chlápka, se kterým se perete o zbraň.

Co mě však silně zamrzelo, byla herní doba. Ta byla velice krátká a hrou jste doslova proletěli za 4 hodiny hraní. To však nemění na faktu, že si hru, vzhledem k tomu jak je postavená a jak funguje, naplno užijete a nejednou se rozhodnete jí prostě hrát znovu na vyšší obtížnosti.To mě přivádí k faktu, že v MW3 neprobíháte žádným výcvikem, podle něhož se vám pak zpřístupní obtížnost jako tomu bylo u MW a MW2. Zvolíte a hrajete tak to tady funguje.

Kvůli čemu, ale hráči tuto hru tak milují je multiplayer. Ten je svižný a dynamický, hlavně bude vás bavit. V tomto díle se vám dostane velkého množství map městského profilu, které ovšem nemusí někomu sednout hned. Proto nám vývojáři dopřáli i pár těch mimo město a ty vám připomenou, proč se hraje mulťák v MW tak skvěle. Hra vám samozřejmě dopřeje spoustu známých módů z předchozích dílů a to v režimech Normal a Advanced. Navíc přibyl nový mód Survival, takže se na nás autoři s novinkami úplně nevykašlali. I zde funguje systém levlování a tak abyste získali přístup k lepším zbraním a vylepšením, budete muset hrát a samozřejmě vyhrávat.

Pár slov na konec
CoD: Modern Warfare 3 je zkrátka hrou, která své fanoušky ničím nezklame, ale ani je ničím neoslní. Je to zkrátka staré dobré Call of Duty se vším co k němu patří. Ty pravé nadšence potěší skvělý a ve svižném tempu vedený multiplayer a tak určitě odpustí příběhové kampani tu šíleně krátkou herní dobu. Ta ovšem k dnešní době není neobvyklá. Já osobně si myslím, že tato série ještě neřekla své poslední slovo, ale kdo ví, zbývá nám jen čekat, jestli k nám vyšlou další díl této již kultovní série, nebo jestli je toto sbohem moderní válce.Call of Duty Modern Warfare 3

Klady:
Příběh
Multiplayer