Hlasujte v anketě ShopRoku 2019
Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint
Call of Duty: Modern Warfare
WRC+8
NHL 20

ARMS - Recenze

Když jsem byl na Pre-Launch Party Nintendo Switch v Praze, tak se tam prezentovali nejstěžejnější tituly pro start této nové konzole, ale nějak jich spousta při samotném startu chyběla a nejvíce mě tento fakt, dá se říct, naštval v případě bojovky ARMS. Ta k mému překvapení na celé Pre-launch party byla po Zeldě tou nejnavštěvovanější a dá se říct, že i nejzábavnější. Byť toho ve svém demu ARMS moc neukázalo, alespoň nastínilo směr této hry. Od vydání Nintendo Switch uplynulo několik měsíců a ARMS je konečně venku a já měl možnost hru pořádně otestovat. Takže jdem na to!

Namlsaný vzpomínkami na již zmíněnou akci jsem se vrhl do hry. Tady jsem dostal první facku. Ve hře na mě vyskočilo poměrně malé menu, které čítalo šest řádků. Prvním a jedním ze zásadních režimů je Gran Prix. Nečekejte, ale žádnou extra kariéru. Prostě si jen vyberete jednoho z deseti nabízených zápasníku a vrhnete se do víru deseti zápasů. Teď si asi říkáte, cože jen deset zápasníků? No bohužel je tomu tak, po obsahové stránce celkově ARMS poměrně zaostává. Nic méně jsem během hraní zjistil, že hra se nezaměřuje pouze na samotné zápasy, ale sem tam přijde i s nějakou mini hrou. Během jedné GP se na vás dostanou vždy dvě mini hry. Ale ani těch není nikterak závratné množství. Mini hry jsou v současnosti pouze čtyři. Což opravdu není mnoho, vše ale vynahrazují vlastní hratelností, která je bezesporu naprosto skvělá.

Ať už hrajete V-Ball, což je vlastně variace na volejbal, nebo takový Hoops, což je ve své podstatě streetball s tím rozdílem, že místo míče musíte prohodit obručí protihráče. Další mini hrou je Skillshot, kde stojíte jako soupeři proti sobě a na ploše před vámi vyjíždí terče, ten kdo má větší skóre před vypršením časového limitu vítězí. Poslední minihrou je 1-on-100, již z názvu vám je jasné, že musíte porazit stovku nepřátel, kteří chodí na bojiště vždy ve vlnách po deseti, pak máte možnost power-upem si doplnit ztracené zdraví.

Tak to by byl mod Grand Prix, ale v zásadě jsem tam popsal v podstatě všechny ostatní režimy. Jelikož režim Versus je možné hrát v klasickém, či týmovém boji, či si můžete zvolit rovnou jednu ze čtyř zmíněných mini her. Důležité je vědět, že režim Versus jde hrát na jedné konzoli, až ve čtyřech hráčích, pokud tedy máte dostatek Joy-conů, které zrovna levné nejsou. Podobné je to u Gran Prix, jenž je možné hrát ve dvou hráčích proti dvěma soupeřům. Tedy se celá Grand Prix změní v Team Gran Prix, což také není špatné a vlastně ani nepotřebujete další pár joy-conů, pokud si odpustíte hraní pohybem, což je ale asi největší devíza ARMS.

Zbylé režimy jsou již řazeny více méně do online hraní. První možnost, tedy Party Match, je hrát zmíněné herní režimy v online zápase jen tak pro zábavu. Nebo naopak můžete vlétnout na Ranked Matche, kde se vám dostane i nějaké té odměny. Třetím online režimem je Friends, zde se utkáte se svými přáteli. Takže tu máme vlastně tři variace online multiplayeru. Vedle nich pak stojí ještě režim Local, jenž zde zastupuje lokální multiplayer v případě, že máte poblíž více zařízení Nintendo Switch.

No a to je vlastně téměř vše, co ARMS nabízí. Asi si říkáte, jaký smysl to celé má hrát? V podstatě kvůli čiré zábavě, kterou samotné hraní nabízí, obzvláště pokud hrajete za pomoci pohybového ovládání. Ovládání není nijak složité. Témě vše se dá ovládat pohybem. Pohyb postavy korigujete nakláněním joy-Conů, ke krytí vám stačí joy-cony srovnat horizontálně a pro údery není nic jednoduššího, než úder skutečně provést. V případě, že se soupeře rozhodnete chytnout, pak stačí provést úder s oběma rukama zároveň. Mimo pohybové ovládaní, je tu nadefinováno i několik tlačítek, které zde zastupují skoky a uhýbání. Případně stisknutí obou těchto tlačítek zároveň vám aktivuje super údery. Z textu je jasné, že se dá celá hra ovládat i tlačítky, ale upřímně řečeno je to docela kostrbaté a není to taková zábava, jako právě při hraní pohybem.

Aby se neřeklo, tak přeci jen vše ve hře odemčeno není. Odemykat můžete nové speciální rukavice pro vaše postavy, jelikož každá z postav má k dispozici trojici unikátních hned z počátku, ale další a solidní nálož rukavic na vás čeká pěkně uzamčená. Člověk by si řekl, že další rukavice dostanete jako odměnu třeba za dohraní Grand Prix, avšak to je velký omyl. Grand Prix je totiž nejlepší způsob jak rychle vydělávat jakési kredity, které pak můžete utratit ve speciálním eventu, kde se snažíte udělat co nejvyšší skore, během určitého časového limitu. A právě zde můžete odemykat ony další rukavice. A k čemu jsou ty kredity? No za ty si právě můžete koupit čas, do toho speciálního eventu. Takže čím více kreditu máte, tím více času v eventu můžete strávit, nebo naopak spustit event víckrát v kratším intervalu. To už je zcela na vás. Na event je pak hnodné zvolit postavu a rukavice, aby skóre bylo co největší.

Mluvil jsem o desítce postav, které hra momentálně má. A ačkoliv se zprvu může zdát, tak každá postava je svým vlastním unikátem, k níž je přeci jen dobré přistupovat jinak. Každá má trochu jiné základní rukavice, které mají jinou rychlost a sílu úderu, ale krom toho mají postavy i nějaké ty zvláštní schopnosti. Třeba takový Ninjaro se během krytí při zásahu nepřítele teleportuje a může tak nečekaně udeřit. Z místa, kde by to soupeř nečekal. Takový Kid Cobra je zase neuvěřitelně mrštný a jeho základní rukavice se dokážou zatočit snad za každý předmět. A například robotická dvojka Byte a Barq má výhodu ve svém počtu. A Barq jako společník řízený umělou inteligencí, může blokovat soupeřovi rány, či sem tam sám zaútočí a když Byte na něj skočí on jej dokáže vyhodit do výšky, do níž se jiná postava nedostane. A takovéto zvláštní ability má každá z postav.

Unikátní jsou svým způsobem i samotné arény. Kdy každá z jedenácti arén je uzpůsobená k jedné postavě, ale teď si říkáte, že postav je deset. Ve hře je momentálně jedna postava, za níž nelze hrát. Tou postavou je Max Brass, ten na vás vždy čeká v Grand Prix ve finálovém kole a u něj si je třeba dávat pozor na to, že když jeho zdraví klesne na čtvrtinu, tak jeho útoky jsou pak dvojnásobně silné. Max je sice momentálně nehratelná postava, ale brzy by se měla dostat do roosteru jako DLC zdarma. Ale zpět k samotným arénám. Jak jsem řekl, jsou uzpůsobeny vždy k jedné postavě, která je v aréně doma. Takže pokud hrajete s nějakou postavou na domácím hřišti, vždy má nějakou výhodu v prostředí, kde momentálně bojuje, což sice přináší nevýhodu na druhou stranu, ale jak se říká v každém správném bojovém umění, je někdy třeba využívat sílu protivníka ve svůj prospěch.

Musím uznat, že technická stránka hry mě překvapila. Hra vypadá skvěle v obou režimech Nintendo Switch, kdy v docku je hra zobrazena v 1080p a v handheldu 720p. Nikde však nejsou žádné zuby, na nedostatek efektů hra netrpí. Jasně nejde o žádný fotorealismus, ale to bych snad u takové hry ani nechtěl. Vše tu funguje jak má a hra si drží svých 60 fps. A to vždy. Ani soundtrack není vůbec špatný a do zpracování hry padne jako ulitý. Což spolu s extrémně návykovou hratelností vytváří opravdu parádní herní kousek pro Nintendo Switch, který má jedinou vadu na kráse a tím je onen nedostatek obsahu. Byť Nintendo slibuje dlouhou podporu této hry a její další rozšiřování. Tak uvidíme, kolik toho obsahu dají zdarma a kolik si toho budeme muset ještě připlatit. Každopádně si myslím, že by bylo fér, kdyby další obsah byl zdarma, jelikož pořizovací cena hry není zrovna nízká a obsahu opravdu zase tolik není.

ARMS je další výtečnou exkluzivitou do řad již vydaných her pro Nintendo Switch. Ze hry dýchá osobitost a jistá originalita s níž poslední dobou snad dokážou přijít jen lidé ze Země vycházejícího slunce a vývojáři pro Nintendo. Hra je chytlavá, zábavná a velmi dobře se hraje. Tento titul také dokazuje, že ovládání pohybem do starého železa nepatří. Zamrzí snad jen poměrně silný nedostatek obsahu, což by měli vynahradit další rozšíření do hry, kdy první z nich je zdarma, jestli tomu tak bude i dále, to se ukáže.

Vloženo: 23.6.2017
Celkem hodnotilo 54 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 54 zákazníků.