8. Ring Fit Adventure (Switch)
9. Grand Theft Auto V (GTA 5) (PS4)
10. Xiaomi Haylou LS02, černá

Assassins Creed IV Black Flag - recenze

Recenze Assassins Creed 4 Black Flag

Assassins Creed IV Black Flag

Hráli jste si jako malé děti na piráty, nebo jste jimi chtěli být? Tak nyní můžete, sice pouze virtuálně a za to ve velkém stylu. Na herní monitory se vrací simulátor zabijáka, no letos spíše piráta, Assassins Creed, s pořadovým číslem 4 a podtitulem Assassins Creed  IV Black Flag. Ono už i z názvu by to bylo všem jasné, o co v díle vlastně půjde. Možná, že pirátství byla i reakce vývojářů na to, že hráči si v předchozím díle přáli více lodních bitev. No a výsledek? „Vzhůru na palubu cházko! Přichází kapitán!“

Assassins Creed IV Black FlagAssassin v rouchu pirátském

Příběh se točí kolem mladíka Edwarda Kenwaye, bukanýra, který se rozhodl, že obdělávat políčka na plantážích zkrátka není pro něj a tak se vydává na širá moře, aby se mohl vrátit jako boháč a být šťastný se svou Caroline. Pokud si dobře vzpomínáte, pak víte, že Connor je přijmením Kenway, podle otce Haythama Kenwaye, který je synem Edwarda. Černá vlajka je tak prvním dílem, který se vrací zpět před události předchozího dílu. Naproti tomu se budete pohybovat i v kancelářích dnešního Absterga, jakožto Vzorek 17. Děj v současnosti se tak odehrává po záchraně světa Desmondem, ale i k němu se hra vrací.

Zpátky k Edwardovi. Ten se do roucha assassinského dostane celkem náhodou, když se snaží po ztroskotání najít cestu z ostrova a náhodou není sám, který přežije, samozřejmě je ale poslední, který ostrov opustí. Tedy ještě s jedním cukrářem, no dobře překupníkem s cukrem. O nějakém střetu templářů a assassinu nemá ani ponětí, ale to se brzo změní, ale nechci vám nic upírat z příběhového dějství.

Je skvělé, že ve hře máte vlastně hry dvě, jelikož si ji můžete rozdělit na typicky assassinský příběh a na pirátské dobrodružství a honbou za poklady a slávou v širých mořích. Jenže v místních vodách jsou těmi bohatými Španělé, jejichž vůdcové jsou členy templářského řádu. Templáři zde pasou po tajemné starobylé Observatoři, jenž oplývá nesmírnou mocí a jejich rukou by nevěstil nic dobrého.

Assassins Creed IV Black Flag

Dlouhý a tajemný příběh

Musím říci, že příběhem jsem byl velice překvapen. Vlastně jsem od něj dost očekával, jelikož mě zajímalo, jak se z Haythama stal templář, když Edward je assassinem. A celkově pak kolem čeho se bude vlastně příběh točit. Děj samotný je vyprávěn skvěle a v tom správném pirátském duchu, ovšem s pomalejším nájezdem, to ovšem přes různé přepadávání a hledání pokladů ani nepostřehnete. Obě vrstvy hry spolu totiž velice dobře fungují.

Co se týče délky kampaně, pak ta je rozhodně nejdelší v celé sérii. Trvat vám to bude při nejmenším přes dvacet hodin, ale u těch vážně nezůstanete, jelikož vedlejších misí a různých událostí je tolik, že dohrát hru na 100% vám zabere takových 60 hodin. Je pak skvělé, že Assassins Creed  IV Black Flag neztrácí spád a vedlejší mise se velice dobře kombinují s hlavníAssassins Creed IV Black Flag příběhovou linkou. Vedlejšáky jsou o dost rozmanitější oproti předchozímu dílu, i když jisté typy misí si neodpustila ani čtyřka.

Jelikož je hra o pirátech, tak samozřejmě velkou část hry strávíte na palubě své lodi a na moři. Pevnina v tomto pokračování není o takové rozloze jako v předchozích dílech, ale to vůbec nevadí, jelikož je to něco nového a svěžího. Navíc všemožné ostrůvky nabádají k průzkumu a hledání pokladů. Samozřejmě jsou tu i větší města, spíš městečka, která však svou rozlohou ani zdaleka nedosahují na ty z předchozích dílů. Jejich vzhled však přispívá k tomu typickému karibskému, chcete-li tropickému, prožitku a jeho atmosféra sálá odevšad. Navštívit můžete například pirátské doupě Nassau, Havanu, Kingston, Tortugu a další známé karibské oblasti.

Z měst vážně nevěste hlavu, jelikož i přes rozlohu jsou nabitá různými úkoly, truhlami a tajemstvími. Navíc pohyb po pevnině je pak takový rozmanitější. Nehledě na to, že ostrovy jako celek jsou velice rozmanité, ať už topografií, či rozlohou. Některé však nejsou přístupné, ale dotvářejí tu pravou krásu Karibského moře.

Hon za bohatstvím

Za jměním se ve hře nehoníte jen tak pro nic za nic. Jelikož peníze zde hrají dost důležitou roli a bez nich jste nahraný. No vaše loď zkrátka postupem času potřebuje nějakou tu opravu, a aby se mohla postavit velkým galeonám, tak i řadu vylepšení. Navíc pokud si chcete vytvořit nějakou pěknou pirátskou loď, tak i to potřebujete peníze.

Assassins Creed IV Black Flag

Přepadání lodí má také svá opodstatnění. Peníze totiž vážně nejsou vše. Alespoň ne vše co potřebujete, abyste si loď mohli vylepšovat a upravovat. Jelikož pleněním lodí získáváte řadu nezbytných surovin, které na výstavbu potřebujete. Je pak skvělé, že souboje jsou velmi napínavé a dynamické, no a hlavně zábavné. Je totiž tolik způsobů jak nepřítele zdolat, a někdy vám může pomoci sám Poseidon, nebo uškodit, to záleží na tom, jak se s vlivy okolí vypořádáte.

Materiál samotný pak lze získat několika způsoby. Buď nepřítele zcela rozprášíte a náklad vylovíte z vody, nebo se na palubu nepřátelské lodi nalodíte. Při nalodění, pak musíte často zlikvidovat určitý počet nepřátel. Jeho počet je dán velikostí lodi. Po úspěšném drancování lodi, pak jako kapitán můžete rozhodnout o jejich osudu. První možností je to, že materiál lodi použijete na opravu té své. Druhá možnost je, že posádku propustíte, což má za následek sníženou míru známosti na moři. Třetí možností je pak přidání lodi mezi svou flotilu.

Co se týče vaší hledanosti, ta je závislá na tom, kolik lodí potopíte. Čím více, tím víc královské flotily baží po tom, abyste se houpali na oprátce. Hledanost však můžete snížit i podplácením důstojníků.

Spousta vedlejších aktivit na slunných pobřežích

Není záhadou, že některé typy misí jsou převzaty z Assassins Creed III, jako lov zvěře, honba za stránkami (nyní už spíše texty písní), které už jsou lépe chytatelné, tudíž nepřichází ta frustrace, kdy jste honili stránku a kousek před dosažením, zmizela. Lov zvířat tu má své opodstatnění, jelikož za kožešiny, kůže a kosti si můžete vyrábět různá vylepšení na Edwardovu postavu, v podobném duchu jako tomu bylo u Far Cry 3.

Návratu se pak dočkali kontakty na vraždu, které si sice jsou podobné, alAssassins Creed IV Black Flage není to pravidlem a mohou být i velice rozmanité. Novinkou je pak plundrování královských skladů, hledání starobylých map a opět je tu i variace na odemčení zbroje v podobném duchu jako tomu bylo u Assassins Creed 2 a pátráním po klíčích k Altairově zbroji. Nyní však musíte nalézt templáře s klíči.

Další věcí, která mně osobně bavila je dobývání přímořských pevností. Pokud je obsadíte, vytlačíte tak z dané lokace evropské kolonizátory a mohou sloužit následně jako vaše přístavy. Ve videích ze hry jste mohli spatřit potápěcí sekvence, které hra také obsahuje a podmořská dna, jsou pěkně graficky zpracována a působí velice živě.

Celkově Assassins Creed 4: Black Flag vypadá velice nádherně a malebně. Vývojáři si dosti potrpí na detail a na to abyste se cítili opravdu tak, že tam jste.  Na změny denní doby je pěkný pohled a hra také oproti předchůdci, běží plynuleji a neobsahuje chyby. Moře není jen vodní plochou, ale má i své nálady, takže bude plout na klidných vlnách, houpat se na obřích vlnách a dokonce se vyhýbat tornádům. A když vás toto přepadne v bitvě, to je pak skutečná hra o přežití, kdy drancování jde stranou.

Hurá na ně!

Souboje byli v assassins creed, vždy jednou věcí, která mě v něm bavila. V tomto díle jsou pak souboje takové, rychlejší a dynamičtější. Soupeři toho také o něco méně snesou, ale vůbec se tomu nedivím, jelikož vývoj od dob Altaira směřoval k palným zbraním, nikoli k boji tváří tvář, tudíž je pravdou, že vojáci toho umu moc nepobrali. Ovšem, každého soupeře není možné vždy zlikvidovat stejným způsobem a některé protivníky je třeba odzbrojit a pak zaútočit, u jiných čekat na výpad a následně odzbrojit a až pak zabít. Variací v souboji je spousta, zvlášť když lze stylově použít pistole.

Na závěr

Assassins Creed IV Black Flag je hrou, která v sobě nese ty nejlepší prvky ze všech ostatních dílů a přidává i něco navíc. Pirátská tématika je tu velice dobře vystižena, stejně tak je opět dobře napsán Assassins Creed IV Black Flagkonflikt mezi assassiny a templáři. Pátrání po faktech o Desmondovi mohou být zajímavá, a pokud jste fanouškem série, určitě bude rádi zkoumat osud hlavního představitele předchozích dílů. Ve finále je pak skvělé, že Assassins Creed 4: Black Flag vychází v české lokalizaci na všech současných platformách, dokonce i PS4.

KLADY:

-          Příběh

-          Grafické zpracování