Call of Duty: Modern Warfare
WRC+8
NHL 20

Borderlands: The Handsome Collection - Recenze

Borderlands: The Handsome Collection

- Recenze

Remastery, remastery, remastery, remastery a zase remastery. No, věřte nebo ne, ve všech těch předělávkách starších her pro nové konzole se najdou tituly, které si na ně přeji i já sám, ale bohužel zrovna těch se mi nedostává, tedy snad jen kromě dvou. Prvním z nich byla kompilace HALO Master Chief Collection. A nyní jsem měl možnost na si zahrát i kolekci Borderlands: The Handsome Collection. Ano, zrovna remake Borderlands jsem si přál, jelikož ta hra měla své kouzlo a hlavně zabavila na opravdu spousty a spousty hodin. Navíc kromě remasterované dvojky, je zde i remasterovaný pre-sequel. Takže dvě hry, no není to super?  Vzhůru na Pandoru, ehm ne tu z Avatara.

Dva příběhy, které se točí kolem jednoho člověka

Vyjímečně začnu novějším titulem, tedy Borderlands The Pre-Sequel, je to hlavně tím důvodem, že děj této hry se odehrává před samotnou dvojkou.  Ale aby všichni byli v obraze, tak v obou případech se děj točí kolem postavy Handsome Jacka, který je ve druhém díle tím hlavním záporákem, jenže vždycky takový nebýval a právě příběh The Pre-Sequel nám zodpovídá všechny otázky, ohledně změny jeho přesvědčení a přechod na stranu padouchů. S Jackem se poprvé setkáte na stanici Helios, jež je typická svým tvarem H, ta je však napadena a vy jste nuceni se evakuovat. Následně jste vystřeleni na nejbližší měsíc Elpis, který obíhá kolem planety Pandora. Bohužel nedokážu říci, jestli je dobré nejdřív hrát pre-sequel nebo regulérní dvojku, jelikož v prvním zmiňovaném je spousta odkazů na druhý zmiňovaný. Každopádně pokud toužíte znát pravdu o padouchovi jménem Handsome Jack, určitě se pusťte do první varianty.

A důvod proč by vás to mohlo zajímat si povíme hned. Vydáme se tedy vpřed v čase, tedy do chvíle, když už se motáme kolem padoucha Handsoma. Nechci samozřejmě spoilovat, co se Jackovi přihodilo.  Jack po událostech v The Pre-Sequel, který převzal nadvládu nad Pandorou a již pět let je jejím věrným tyranem, se chystá pomocí klíče Vaultu  probudit obávané zlo v podobě prastarého Válečníka. Jeho nástrojem je v tomto případě jeho dcera Angel, jež je sirénou a kterou Jack pumpuje eridiem, aby znásobil její síly. Do toho však vstupujete vy, obávaný Vault Hunter, který má jediný úkol. Zastavit zlomyslné plány místního planetárního tyrana. Během vašeho lovu na Jacka se střetnete se spoustou vedlejších postav, kteří zde mají své nenahraditelné role v příběhu. Vaše pátrání po tyranovi vás dokonce přiměje jedno krásné místo vyslat do nebes. Né, vážně! To místo, tedy přesněji město díky vám vzlétne. A to město bude vaší Svatyní. Příběh je napínaví a rozhodně si jej musíte vychutnat. (Proto se v něm moc šťourat nehodlám.)
Platí to hlavně pro hráče, kteří s těmito díly ještě své zkušenosti nemají.

I na cell-shadu je pokrok znát

Co by to bylo za remaster, kdyby se to neprojevilo na audiovizuální stránce. Dnes to vezmu z opačného konce a na úvod říkám, že fenomenální zvuková stránka hry byla naprosto a do puntíku zachována. To znamená, že souboje jsou opět dopumpovávány adrenalinem v podobě energické hudby, která hře během akce dodává říz. Jenže hudba není to jediné, co se audia týče, stojí za zmínku. Vše je precizně nahrané a zní to přesně tak, jak by jste si sami přáli. A i když zbraně nevypadají fotorealisticky, pak jejich zvukový efekt rozhodně reálně zní a ve skutečném světě by jste asi ztuhli strachem, zaslechnout  výstřel z takové zbraně poblíž. Nejlépe si to samozřejmě vychutnáte pěkně se sluchátky na uších, kdy uslyšíte i ty nejnepatrnější zvuky.

No a nyní k té vizualizaci. Celou dobu jsem myslel, že na komiksově stylizované grafice už nejde nic moc zlepšit. A jsem rád, že jsem byl velmi rychle vyveden z omylu. Ano, při prvním pohledu si člověk myslí, že vizuální stránka hry se příliš nezměnila kromě vyšší ostrosti textur, to však není úplně pravda. Kromě ostrosti textur byl navýšen i počet nepřátel najednou zobrazených na scéně, je zde rozhodně daleko větší dohled do dálky. Efekty jsou ,no zkrátka více efektní. Nemluvě o skvělém nasvícení okolí a kupodivu věrohodného zpracování slunečního světla, které při pohledu do slunečních paprsků vytváří neobvyklí kontrast mezi cell-shadovou grafikou a fotorealismem. Co mě dostalo, bylo asi nejlepší zpracování zamrzlého jezera, které jsem kdy viděl, což v předešlých verzích pro starou generaci vůbec nebylo znát. Já v podstatě k vizuálu nemám co dodat, obzvlášť když hra běží příjemných šedesát snímků za sekundu, i když s drobnými poklesy, ale naštěstí nejsou znatelné.

Hratelnost je skvělá, ale novější počin se má co učit

Hra balancuje na pomezí mezi klasickou FPS střílečkou a RPG, tedy minimálně si z něj bere opravdu velké množství prvků. Nejlepší na tom je to, že hru nehrajete v prachsprostých koridorech, ale v opravdu velkém otevřeném světě, který je omezen snad jen tím, že je situován do rozlehlých lokalit a není pospojován v jeden celek.  To nemění nic na tom, že ve hře si připadáte naprostými pány situace. Chyba pak většinou stojí vaší ctěnou zadnici život. Nyní k té hlavní stránce, tedy té akční, kdy budete zběsile masakrovat své nepřátele spoustou a spoustou rozličných typů palných zbraní, kdy některé jsou třeba modifikovány výbušnou, zápalnou, nebo jiným typem vylepšené munice. Výborné na tom celém je to, že svou oblíbenou třídu zbraní si snad najde úplně každý. Je také dost důležité mít na paměti, že zbraně nestřílí bez zpětného rázu, takže i fyzika zde slušně zapracovává. Tedy s balistikou u ostřelovaček to tak žhavé není, ale to zase není nic co by této hře vadilo, přeci jen nikdo si tu nemůže myslet, že by Borderlands byla nějaká válečná simulace.

Z žánru RPG si hra bere hlavně jakýsi strom dovedností, kdy tedy každá z místních tříd má k dispozici jen jednu hlavní schopnost, kterou však může velmi pěkně modifikovat, nebo se zlepšovat v klasických dovednostech jako je střelba, boj zblízka, nebo navyšování vaší obrany. Tříd je v každé z těchto dvou dílů šest, tedy to je dáno hlavně tím, že obě hry obsahují veškerá DLC. Jinak v základních hrách to byla pěkná nerozlučná čtveřice. Ale zpět k tomu RPG. Schopnosti jsou fajn, ale abyste je mohli zlepšovat je třeba dosahovat vyšších úrovní a k tomu slouží zkušenosti. Ty dostáváte za plnění všemožných příběhových i vedlejších questů a samozřejmě zabíjením všeho, co chce zabít vás. Abych to shrnul, z žánru RPG si hra bere to nejlepší. Dokonce zde naleznete i klasický inventář, který má svá omezení, ale dá se zvyšovat počet úložných polí.

Možná to dělá ta normální gravitace, ale Borderlands 2 mě v této kolekci chytlo přeci jen o něco více. Hra má totiž trochu rychlejší tempo a tak nějak mi přijde trochu adrenalinovější, než je tomu v případě Pre-Sequelu. Zmínil jsem to, že za to může gravitace a nejspíše to bude i fakt. Ta je zde poněkud nižší a tak běhání a skákání je tu tak nějak pomalejší, což je dáno tím, že tento díl je situován na měsíc. Naproti tomu je zde řada prvků, které ozvláštňují hratelnost tohoto titulu a tím je například fakt, že na měsíci není vzduch, takže své kyslíkové bomby budete muset čas od času doplňovat, ale že by vám vzduch vysloveně došel, to se téměř nestává, jelikož po měsíci jsou rozesety výtrysky kyslíku, kde si stačí chvíli postát a je doplněno. I samotná nižší gravitace v kombinací s jetpackem může vytvořit zajímavé podmínky pro boj s nepřáteli. Je však nutné mít na paměti, že pokud bojujete s lidmi, i ti těmito prostředky disponují a tak se kolikrát přestřelka zvrhne i v jakousi chaotickou řež ve všech možných polohách. Naštěstí je tu výborné, že se krom měsíce dostanete i do prostranství s normální gravitaci a tady pak přichází na scénu to klasické adrenalinem nabité tempo, která tak žeru na druhém díle. A aby to nebylo málo, tak po Pandoře, či jejím měsíci, nemusíte chodit jen pěšky. Máte možnost řídit po zuby ozbrojená vozítka, díky nimž si můžete urychlit, či usnadnit cestu za vytouženým cílem.

Bez kooperace by to nešlo

Série Bordelands je typická tím, že celou kampaň můžete procházet v kooperaci s jinými hráči a to v pěkné partě čítající čtyři lidi. Což samo sebou mění celkový pohled na hratelnost a musím říct, že pokud jsem to hrál s přáteli, hra byla o poznání ještě více zábavnější. Výbornou věcí je to, že dokonce nemusíte mít kamaráda, či spoluhráče někde na míle daleko a hrát tak prostřednictvím internetu. Verze pro nové konzole si totiž také zachovala možnost split-screenu. Dokonce došlo i k jeho mírnému vylepšení. Tedy hlavně v počtu zúčastněných. Mám tedy otázku. Válí se vám doma náhodou čtyři ovladače a máte dostatečně velkou TV? Jo? Tak to je rychle oprašte a pozvěte tři kamarády. Jelikož obě hry lze hrát ve čtyřech lidech na jedné TV. Někomu to přijde jako přežitek, ale rozhodně se nedá upřít to, že když si budete chtít zařvat na kámoše, jak mu to nejde a že vám vůbec nepomáhá, můžete mu to vmést pěkně do očí. Nebojte teď si dělám srandu. Split-screen je prostě jedna z věcí, která k Borderlands neodmyslitelně patří.

Bordelands: The Handsome Collection je výbornou kompilací dvou her z tohoto universa. Obě hry byly značně vylepšeny a to hlavně po stránce grafiky. Hratelnost zůstala neposkvrněna a tak hra nic na svém kouzle neztratila. Sice mohou občas zamrzet drobné technické chyby, avšak ty nikterak nestojí za zmínku, jelikož nijak výrazně nezasahují do celkového pocitu z hraní. A tak jedinou vadou na celé kolekci je absence prvního dílu, který by byl býval tuto kolekci dovedl k naprosté dokonalosti. Kolekce vyšla na Xbox One a Playstation 4.

Vloženo: 29.4.2015
Celkem hodnotilo 79 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 79 zákazníků.