Metro Exodus
Days Gone
Anthem
Far Cry New Dawn
Division 2

Just Dance 2017 - Recenze

Tanec asi odjakživa patří k lidstvu, ať už jste byli pravěcí lidé skákající kolem ohně, jenž vytvořil blesk, lady z královské rodiny na papínkově bále, či prostě parta lidí blbnoucích na nějaké párty. Já sem se, ale nejspíš zbláznil recenzovat až nyní několik měsíců starý Just Dance 2017 a za normálních okolností bych jím opravdu byl, ale okolnosti se změnili vydáním konzole Nintendo Switch, na jejíž verzi se právě tato recenze vztahuje. Asi tvrdit, že nabízí něco navíc, by bylo silně nepřesné, jelikož to nevím. Tento díl,na této platformě, je mé úplně první setkání s touto sérií jako takovou a když přišla nabídka na možnost zrecenzovat hru na novém Switch, řekl jsem si "Proč ne." Takže se s vámi nyní můžu podělit o své pocity z této taneční hry.

Po úvodním bliknutí loga Ubisoftu jsem měl za úkol zvolit si jakým způsobem chci hru hrát, jestli přes mobil, či přes klasické joy-cony. No nechtělo se mi někde lovit mobilní aplikaci a přeci jen nemám konzoli proto, abych hru pak hrál mobilem. Takže jsem jednoznačně zvolil hraní na joy-conech. K mému překvapení je snímání velice přesné a to i v případě, že pohybuji částí těla, v níž ovladač nedržím. Gyroskopy a další snímače v ovladači dokážou odhadnout správnou pozici ruky, které nemá zrovna vykonávat hlavní pohyb. Jestli vás zajímá jestli se to dá ošidit, tak ano dá. Stačí mít ruku s ovladačem v dané pozici, ale přijdete o zatracenou porci zábavy. Proč? Chodíte tančit? Jestli jo, pak jste asi v pohodě, ale taneční hudba mě osobně vůbec nic neříká, takže já si přišel jak z jiné planety. Chvílemi sem nevěděl jestli mám brečet nebo se smát. Některé pohyby hlavně u písní od PSY byly tak šílené, že jsem si přišel jak gorila v říji. Výhoda toho, že máte konzoli, která má v základu dva ovladače, je možnost hraní ve dvou lidech, což je ještě větší zábava, zvlášť když se podíváte jeden na druhého. Výbuch smíchu? ZARUČEN!

Velice příjemný je i jednoduchý vizuál hry, která se nesnaží o nějaké reálné zpracování tanečníků, ale spíše o to, aby hra přinášela i jistý nadhled a trochu té komičnosti, když je to zrovna možné. Byť je celkový vizuál jednoduchý, tak vždy dobře rozpoznáte každý pohyb tanečníka, po němž se vlastně máte opičit, či ho papouškovat, vyberte si pojem podle svého uvážení. Bylo by asi blbé, kdybych řekl, že hra se seká a takové ty věci, když vlastně nic pořádně nezobrazuje. No, tak to neřeknu, jelikož hra běží naprosto skvěle v obou režimech, ať už gaučingovém modu domácí konzole, tak v režimu handheldu, či spíše mini televizky, kterou si můžete vzít komkoliv sebou. Vše jede naprosto plynule a jediný rozdíl je v tom, že v domácím režimu je hra v 1080p a v handheldu 720p. Což je naprosto nedůležité, protože ostrost se na displayi Switche nikam neztrácí.

Stejně nejdůležitějším prvkem celé hry je hudba. Na ní to celé stojí a padá. Byť hra nese číslovku 2017, tak písně jsou vybrány z toho nejlepšího, co nabídl rok minulý. V případě, že si budete platit službu Just Dance Unlimited, kterou máte v trialu na nějakých 90 dní ke koupi hry, tak dostanete i řadu dalších písní z předchozích dílů, tedy něco přes dvě stě skladeb. Jde však o měsíčně placenou službu. Hra v základu nabízí skladeb 40 a to také není málo. Myslím, že než projedete celý soundtrack, můžete jít s klidným srdcem zase od začátku, protože kroky každé ze skladeb stejně zase zapomenete. Byť tento žánr hudby neposlouchám a normálně asi nikdy nebudu, tak společně s hraním hry je to poměrně šílená zábava a soundtrack působí ku celému titulu vyváženě a svěže.

No, a nezbývá už nic jiného než se podívat na samotné herní mody. Těch je hezká pětice a ve všech případech budete tančit. Základní režim celé hry je Just Dance. Zde si prostě vyberete jednu z dostupných skladeb a tančíte buďto solo, proti někomu, nebo v kooperaci. Schválně mluvím o dostupných skladbách, jelikož další si musíte odemykat za herní měnu, kterou získáváte hádejte jak. Ano, správně hraním všemožných herních režimů. Navíc za každou dobře odehranou skladbu, získáte nějakého pěkného nového avatara pro váš herní nick. Ale zpět k herním režimům. V prvním zmíněném jde o nasbírání, co největšího možného skóre. Nic víc, nic míň.

Dalším režimem je Dance Machine. Zde přiletí na Zemi dva šílení mimozemšťanovi a potřebují dobít baterky do jejich vesmírného korábu. Při skenování planety Země zjistí, že nejsilnější zdroj energie je tanec. Takže unesou nebohého tanečníka z párty, aby jim vytancoval trochu té šťávy do lodi. V tomto režimu jde vždy o pětici různých tanečních, i netanečních stylů, které se budou po krátkých intervalech střídat. Cíl je jednoduchý, být v pohybech co nejpřesnější ku předloze, aby jste pro Ufounům poskytli nutnou dávku šťávy, aby mohli zase o planetku dál.

Pak tu máte Just Dance World Stage. Každému je ze slova World asi jasné, že jde o online multiplayer, kde může zároveň hrát pořádná dávka lidí, jsou to desítky a je možné, že i stovky najednou. Já sem své štěstí nepokoušel. Přeci jen se považuji za extrémního amatéra, spíš šaška skákajícího před obrazovkou, oproti lidem, kteří sérii hrají od jejích kořenů. Takže sem se nechtěl ztrapňovat a spíše jsem jen nahlédl pod pokličku abych zjistil jen to, že tady mi pšenice neporoste. Tím nechci říci, že bych byl nějaké nemehlo. Prostě se na něco takového necítím. Režim World Stage necháme jeho věrným a přesuneme se k dalšímu.

Quest Mod je režimem, který vám dodává nejvíce herních kreditů a také nejrychleji stoupá level vašeho avatara. Vždy jde o tematicky laděný celek složený z několika písní za sebou, kde se určuje pořadí podle vašeho dosaženého skóre. Podle vašeho umístění v žebříčku pak získáte postupové body. Jde o stejný princip, jaký máte třeba v závodních hrách a jejich šampionátech. Není tak nutné být vždycky první v každé skladbě, ale je dobré být první v celkovém součtu bodů. To jen pro to, aby jste získali, co největší odměnu. V tomto ohledu shledávám tento režim jako nejvíce motivujícím k samotnému hraní tohoto titulu.

Posledním modem je Workout. Ten by také mohl být pro některé motivací. Tady si vyberete nějaký playlist, může se skládat ze tří a více písní, a jdete na to. Hra vám v tomto režimu počítá spálené kalorie. Pokud kroky, chcete-li pohyby, děláte správně, budete kalorie spalovat více. Playlisty tvořené hrou jsou vždy zcela náhodné, ale můžete si je sestavit podle sebe. Ale mějte na paměti, že je dobré kombinovat rychlejší a pomalejší songy. Věřte mi. U této hry se můžete tak šíleně zapotit, že ani ve fitku tolik tuku nespálíte. Tedy pokud vám nebude vadit, že spoustu prvních hodin budete vypadat jako naprostý cvok, který asi právě utekl z elektrického křesla.

To by bylo o posledním Just Dance asi tak vše. Je pravda, že hra je v podstatě celá o jediné věci a někomu to může přijít málo. Na druhou stranu, co by jste chtěli dělat ve hře, která je zaměřená na tancování. Myslím, že vše k čemu byla hra vyvíjena, dělá správně. Teď jen jde o to, jestli bude, podle všeho, jen stále se aktualizující playlist stačit, aby tu série byla ještě dlouho. I když osobně myslím, že ano, bude. Je to stejné jako kdyby se vás někdo zeptal jestli se tu udrží závodní série, když se v ní pořád jen jezdí autem a mnohdy i na stále stejných tratích.

Toto bylo mé první setkání se sérii Just Dance. Samotný titul Just Dance 2017 mi přišel v celku zábavný a pro milovníky všemožných tanečních pohybů, bude tento díl jistě nedílnou součástí jejich sbírky. Mě osobně by hra takového ražení stačila jedna na několik let. Každopádně hra v tom co dělá, je asi tím nejlepším a nejspíše i jediným, co herní trh nabízí. A pokud si chcete užít trochu zábavy a nebude vám vadit, že budete vypadat jako cvok, pak touto volbou neuděláte krok vedle. Celkově vzato, v žánru tanečních pohybových her, nemá Just Dance 2017 nejspíše žádnou konkurenci, ale úplně na zadek se z něj i tak neposadíte. Je to hra, cílená na určité spektrum lidí, či na párty v nichž můžou vládnout alkoholické drinky.

Vloženo: 25.3.2017
Celkem hodnotilo 143 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 143 zákazníků.