10. Call of Duty: WWII (PS4)

Hlasujte v anketě ShopRoku 2019
Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint
Call of Duty: Modern Warfare
NHL 20

LEGO City Undercover - Recenze

Občas se sám sebe ptám, jestli ten hon za co nejlepší grafikou ve hrách má vůbec cenu. Jestli stojí za to, aby každý rok vycházelo alespoň pět AAA her, které mě posadí na zadek. Ptám se, zda jsou mi hry schopné přinést ještě něco, co jsem neviděl nebo neprožil už dříve. Vždyť když většina lidí hru kupuje, tak stejně jenom kouká na poslední odstavec dané recenze, jaké hodnocení dostala. Dalším faktorem ihned v závěsu je grafika a někde vzadu se krčí zábava s nápadem.  Proto jsem se rozhodl u této recenze na hru LEGO City: Undercover (2017) udělat výjimku.

LEGO City: Undercover (2017) je úžasnou hrou s otevřeným světem, který je plný úkolů a zábavy. Pokud se někdy mluví o nadčasových hrách, tak nyní je třeba nově počítat i s tímto titulem a to myslím bez legrace. Pokud hledáte nefalšovanou zábavu na desítky hodin v otevřeném světě LEGA a je jedno, zda hrajete sami nebo s někým jiným nebo chcete jednoduše zkusit něco jiného, tak si rozhodně kupte tuto hru. Mohlo by se totiž stát, že by vám ušel jeden z klenotů letošního roku.

Tak, hodnocení máme za sebou a můžeme se podívat na to, co nám autoři ze studia TT Fusion naservírovali. Rozhodně by bylo fér říci, že LEGO City: Undercover vyšlo již v roce 2013, avšak pouze na Wii U. Nicméně jsem rád, že se vývojáři rozhodli tento díl vydat ve vylepšené edici i na nové konzole.

Ale abych nepředbíhal, tak hra LEGO City: Undercover je hra s otevřeným světem ala Grand Theft Auto. Nikdy bych nevěřil, že spojení těchto dvou zdánlivě odlišných her může fungovat. A světe div se, LEGO hry mě budou neustále překvapovat, jelikož ono to funguje dokonale.

Úvodní pasáž je volně inspirována začátkem hry GTA IV, kdy hlavní hrdina připlouvá na lodi do velkého města. Ale na rozdíl od čtvrtého dílu studia Rockstar zde hlavní hrdina Chase McCain nehledá svůj americký sen. Připlouvá sem, aby pomohl znovu dopadnout už jednou chyceného zloděje jménem Rex Fury. Ten utekl z věznice Albatross a pomalu obrací LEGO City vzhůru nohama. Ano, příběh je možná trochu jednoduší, ale nezapomínejte, že tato hra je určená hráčům již od 7 let, ale to neznamená, že se jedná o nějakou dětskou hříčku. Příběh má spád a je pouze jednodušeji napsaný, což vůbec nevadí, jelikož na rozdíl od hry LEGO Worlds zde úplně chybí česká lokalizace. Ale to je asi tak jediná kaňka na tomto úžasném titulu.

Pokud bych měl začít od základů, tak po úvodním seznámení s hrou na vás dýchne otevřený svět velmi podobný tomu z GTA. Můžete řídit jakýkoliv druh dopravního prostředku chcete. Vlaky, automobily, motorky nebo tramvaje. Do těchto všech můžete jednoduše naskočit jako řidič. Ovládání je jednoduché a intuitivní. Velmi mě třeba potěšila i taková drobnost, jakou je možnost využití nitra po vzoru filmů Rychle a zběsile. Město je rozděleno na několik okrsků, takže zde narazíte na čínskou čtvrť, na chudý venkov, i bohaté a honosné centrum, či na industriální zónu.

Během příběhu, který je rozdělený do patnácti kapitol, všechny tyto zóny navštívíte a vždy se k cíli budete muset propracovat vyřešením typických LEGO hádanek. Ty nejsou nijak zvlášť složité, ale na chvilku váš mozek zaměstnají. Stálicí je pak klasické sbírání LEGO penízků po celém světě nebo rozbourávání všemožných předmětů, díky kterým získáváte speciální měnu, za kterou si můžete postavit třeba garáž nebo různé monumenty, které vám dají zlatou kostičku, která je pro všechny LEGO hry tak typická.

Během misí také odemykáte různé druhy postav, které jsou potřeba pro řešení různých situací. Můžete tedy být policistou, hasičem, horníkem nebo třeba zlodějem. Díky těmto profesím tak máte možnost dostávat se na místa, která byste jinak nenavštívili nebo neotevřeli a nenašli byste tak sběratelské předměty, které jsou zde umístěny. Je trošku škoda, že hra vám ihned na začátku dá možnost prakticky procházet celý herní svět, ve kterém ale nemůžete žádné tyto předměty hledat, jelikož nemáte určité postavy a tím pádem schopnosti otevřené.

Rád bych připomněl, že na sbírání je toho tady hodně, jelikož stejně jako v GTA, zde můžete kromě sbírání a plnění hlavních úkolů ještě plnit vedlejší mise, jako je například převoz aut z bodu A do B nebo závodění či vykradení všech bankomatů ve městě. Vždyť také po splnění kampaně vám naskočí číslo 15 v procentuální kompletaci hry, takže si asi dokážete představit, kolik vedlejších aktivit hra skrývá.

Oproti původní hře z roku 2013 byla vylepšena grafická stránka plus byly provedeny změny v ovládání, ale tou největší změnou, po které hráči volali je přidání kooperačního módu. Sice jen pro lokální použití, takže na multiplayer bohužel zapomeňte, ale presto se jedná o skvělou věc. Hra díky tomuto módu získává na ještě větší zábavě.

Pro LEGO hry je typický odlehčený, možná někdy až příliš jednoduchý pubertální humor, ale zrovna do tohoto dílu pasuje přímo skvěle. Hra paroduje několik známých filmů, v čele se slavným MATRIXem.

Několikrát jsem v tomto článku hru přirovnal k slavné značce Grand Theft Auto, ale rodiče se rozhodně nemusí bát, protože žádné násilí se tu nepáchá. Ano, můžete někoho přejet, ale dotyčná postava s úsměvem vstane a oklepe se. Také zde nikoho nezabíjíte, ale protivníky jednoduše přemůžete hmaty, chvaty, a pak jim jen nasadíte pouta. A pokud byste si mysleli, že krádež aut je zde na denním pořádku, tak vězte, že LEGO figurky sami radostně vyskakují z aut jen pro to, aby vám uvolnili místo za volantem.

Pokud se mě ptáte, zda bych LEGO City: Undercover doporučil i menším dětem, tak já říkám rozhodně. Ano, je pravda, že někdy kamera opravdu zazlobí a dospělý hráč má problém se chvilku orientovat, ale je to opravdu jen v malém procentu případů. Spíš budou některé děti ve věku okolo šesti let potřebovat pomoc s vyřešením některé hádanky. Avšak díky skvělé vychytávce zvané Co-Pilot, která je k dispozici pro Xbox One, mohou LEGO City hrát i dětí menšího věku. Můj tříletý syn je toho důkazem a Co-Op se starším bráchou je pro něj opravdovou radostí.

Když hrajete LEGO City, tak máte pocit, jako by v té hře všechno do sebe zapadalo a fungovalo. Je to oddychová hra, kterou když hrajete i přes dvě hodiny v kuse, tak vás neustále baví. Je to hra, kde si dokola říkáte, že se podíváte ještě támhle za roh a jdete spát, ale stejně nejdete. Je to hra, která vás donutí přemýšlet nad tím, proč ji vlastně máte tak rádi.

Hodnocení: 8,5/10

Vloženo: 21.4.2017
Celkem hodnotilo 138 zákazníků.