8. Red Dead Redemption 2 (PS4)
9. Sluchátka Xiaomi Mi True Wirel...
10. Forza Horizon 4 (Xbox One)

The Last of Us: Part II (PS4)
F1 2020

LEGO Harry Potter Collection - Recenze

Psal se rok 2001 a filmová plátna ovládl tenkrát nečekaný knižní bestseller o malém čaroději ze školy čar a kouzel v Bradavicích. Ano, řeč je o Harrym Potterovi, který se na filmových plátnech pak objevil ještě sedmkrát ve zbylých pokračováních. Tento fenomén se pochopitelně nemohl vyhnout ani hernímu průmyslu a už vůbec ne oblíbené stavebnici LEGO. A tak v roce 2011 vyšlo LEGO Harry Potter roky 1-4 a v následujícím roce poté roky 5-7. Nevím čím to je, ale právě tato kostičková podoba legendárního Harryho Pottra se vrací v jedinečné kolekci exkluzivně pro konzoli PS4. Možná tomu vděčíme filmu Fantastická Zvířata a kde je najít, který půjde za nedlouho do kin a jenž se také odehrává v tomtéž světě jako dobrodružství Harryho Pottera, či je to jednoduše proto, že tento titul byl obzvláště populární na předchozí generaci PS3 a  Xbox 360. Jediné co potom tedy nechápu je ona exkluzivita pro PS4, když by se kolekce stejně dobře mohla prodávat i na Xboxu One a PC. Ale pojďme se společně opět vydat do světa čar a kouzel a třeba dojdeme k zajímavým zjištěním v naší recenzi na LEGO Harry Potter Collection.

Člověk si říká, co bych tak měl čekat o takové kolekce her, přeci jenom remaster takové hry z LEGO kostiček moc vylepšit nelze že? No těžko říci, na první pohled jsem zahlédl dvě základní změny. Hra běží rozhodně ve vyšším rozlišení a se zapnutým vyhlazováním hran a to důležitější je, že hra běží v 60 snímcích za sekundu. Upřímně, jsem však více změn nepostřehl. Alespoň ne po vizuální stránce. Textury jsou ostřejší, efekty efektnější, ale toť vše. Nějakých zásadních změn se titul nedočkal. Ale na poměry LEGO her a její stáří stále patří k dobře vypadajícím videoherním kostičkovým hříčkám. Které svým vzezřením jisto jistě nikoho neurazí. Zajímavější mi pak přišlo využití malého reproduktoru ve čtvrtém Dualshocku, který do místnosti vysílal různé zvuky z povzdálí, či zvuky různých typů magie. Jinak to popsat nelze. Tento prvek je rozhodně zajímavý, ale na zadek se z něj také neposadíte.

Jelikož odstavec změn výše, by byl zhruba vše, co je ve hře jinak a recenze by tak nebyla moc k počtení, podíváme se na kolekci trochu do hloubky a možná ji tak představím i lidem, kteří s předchozími samostatnými hrami zatím žádné zkušenosti neměli.

Příběh obou titulů je postaven na všech osmi filmech, které jsme napříč minulými léty mohli vidět. Někdy je toho ve hře trochu více, někdy méně v rámcích daných let. Vše je naproti originálu doplněno pořádnou dávkou zdravého humoru. K mému potěšení v této kolekci postavičky ještě nedostali dabing, takže všechny scénky jsou bez prohození jediného slova. To mě prakticky nevadilo, ba naopak. Bylo vidět, že vývojáři se snaží humor dostat do dané scény a nesnaží se mermomocí o nějaké rádoby vtipné hlášky z posledních lego her. A to se mi líbí. Trochu jsem měl strach, že se mluvené slovo do kolekce dostane, ale nestalo se tak. A jsem za to vděčný.

Byl jsem velmi překvapen i tím, jak pohodlně a dobře se tento titul hraje. Nikde jsem nenašel nějakou zbytečnost, nebo něco co by vás nutilo dělat něco, co by jste nechtěli. Abych mluvil více po našem, tak není uměle natahovaná herní doba. Vše tu má své místo a případně si všechny mise můžete projít s jinými postavičkami, jež vám dopomohou k zisku zbylých kolektiblů, které není možné v rámci prvního průchodu hrou získat. Ale to už je přeci jen něco navíc a to jestli hru budete hrát znovu, abyste měli všechno pěkně po hromadě je na vás. Já volil nenásilnou formu hraní, tedy projít příběhy celé kolekce, zasmát se a jít zase o hru dál.

Ale u herní náplně, té omáčky, která by měla být základem správné chuti každé hry, se ještě pozastavíme. Jelikož systém různých kouzel, který je v těchto titulech použit je rozhodně svěžím prvkem v rámci všech LEGO her, tedy dnes již tak svěží není, ale tehdy rozhodně byl, důležité je to, že pavučiny se na něm neusadili a i jeho patřičný návrat je silně návykový. Kouzlo od kouzla se liší a často je třeba je kombinovat k vyřešení nějakého toho puzzlu. Což i mě kolikrát postavilo před řádnou výzvu a to se prosím bavíme o hře určené dětem. Jenže znáte to. Jak stárnete, tak vaše fantazie chátrá. Takže to, co jsme jako děti hned vyřešili, tak jako dospělý se v tom snažíme hledat něco, co ani není třeba a hru si tak sami stěžujeme. Každá postavička má navíc své specifické schopnosti, které nemá žádná jiná. Někdy se však mohou postupem léty ve hře měnit, třeba Ronova Prašivka je po třetím roce pryč a všichni víme proč. Kouzla a unikátní schopnosti jsou tím, co z LEGO Harry Potter dělalo něco jedinečného tehdy a funguje to znovu i po letech. Puzzly a hádanky jsou lehčí a jsou těžší. Samotná prostředí jsou zajímavá a nenuceně se tak dostáváte do stavu, kdy začnete sami od sebe prozkoumávat jejich tajemná zákoutí.

Je opravdu těžké recenzovat takovouto kolekci her, u níž se prakticky nic nezměnilo. A tady to platí dvojnásob. Byť je kolekce i po letech stále zábavná a v jistém slova smyslu i pořád unikátní. Tak se  za své peníze zkrátka nedočkáte žádné výrazné nástavby. Něčeho, co by vás mělo donutit, koupit si hru znovu a tak je zcela jasné, že kolekce je učena spíše lidem, kteří tyto dva tituly, jenž kolekce obsahuje dosud nehráli a chtějí si je zkusit. Tudíž pokud patříte do skupiny hráčů, kteří již hráli původní verze, pak vám tato kolekce nic nového nepřinese. Patříte-li do druhé skupiny, pak rozhodně nemáte nad čím váhat, obzvlášť když je vložit druhý ovladač kamarádovi do rukou a projít si celou filmovou ságu v humornějším podání.

LEGO Harry Potter Collection přináší několik technických inovací v podobě vyššího rozlišení a plynulejšího chodu, který zajišťuje 60fps. To je ale vší inovací napříč tituly. Ve všech dalších ohledech dostanete přesně to, co jste dostali před pěti šesti roky. Nic víc, nic míň. Na druhou stranu, kolekce je i po letech zábavná, dobře se hraje, nabízí stále své unikátní vlastnosti hratelnosti a to hlavně hráčům, kterým se do rukou zatím originál nedostal, ale starou generací konzol již nedisponují. Pro ostatní je však k zamyšlení, jestli za to samé dát své peníze znovu.

Vloženo: 7.11.2016
Celkem hodnotilo 110 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 110 zákazníků.