7. Sluchátka Xiaomi Mi True Wirel...
8. The Last of Us: Part II (PS4)
9. Red Dead Redemption 2 (PS4)
10. Forza Horizon 4 (Xbox One)

NBA 2K16 - Recenze

NBA 2K16 - Recenze

Sportem ke zdraví, tak zní jedno z našich přísloví. No v případě videoher to nejspíše úplně stoprocentně platit nebude. Přeci jenom stále se válíme na gaučích, křeslech, či židlích od PC. Najdou se však i momenty, které zvednou z těchto sedacích věciček i naše ctěné hráčské zadky. To máte tak, že vyjde titul, sportovní titul, který má takovou atmosféru, že si přijdete jako by jste byli na tom zápase, jasně stále se jedná o pohyb typu vyskočit si do vzduchu, či hlasitě zvolat "JE TO TAM!". Ale přeci jenom sportovní hry vždycky měly jistou specifickou vlastnost, kterou žádný jiný herní žánr nemá, a tou vlastností je schopnost prožívat hru, jako skutečný sportovní zážitek. Tou poslední sportovní hrou, která mě do tohoto stavu přivedla jest NBA 2K16. Abych se přiznal, vždycky jsem se přikláněl spíše k NBA Live od společnosti EA, tudíž 2K16 byla pro mě naprostá novinka, takže na ni budu takto nahlížet, čili doufám, že skalní fandové mě zde neukamenují. Nejspíše se ani neubráním jistého srovnání právě s konkurencí ve formě NBA Live, jehož titulní 16tka vychází v těchto dnech.

Hurá do výru basketbalu. První spuštění hry se ani trochu neostýchalo s nějakým představením,  tudíž na mě okamžitě bafla tvorba vlastního hráče. Je to velice zajímavý start do hry, ale má své opodstatnění  k němuž se pochopitelně ještě dostanu. No mě tedy již nezbývá dnes nic jiného, než začít editorem postav, či-li hráčů aka budoucích hvězd zámořské NBA. Nikdy jsem touto částí hry nezačínal, ale změna je život a NBA 2K16 mi život jistým způsobem změnilo, tedy je vše tak, jak má být. Byl jsem opravdu udiven komplexností místního editoru, nic podobného často nevidíte ani u her žánru RPG, které si kolikrát na tvorbě postav zakládají. S trochou fantazie a zručnosti můžete vytvořit i své identické dvojče, jenž můžete i po sobě pojmenovat a euvala je z vás budoucí star světa sportu. Máte dostatek času? Pak si v tomto editoru vytvořte i svůj vlastní tým, však o nic nejde, tato hra vám klacky pod nohy rozhodně nehází a pokud by vám to snad tak přišlo, není to úmyslné. Spíše je to tím, že jste v této sérii, či basketbalových hrách nováčkem.

Narazil jsem tím na obtížnost hry samotné. Kolikrát jsem měl potíže vyhrát zápas i na střední obtížnosti. Soupeři jsou zde velice tuzí a každá chybička je tvrdě trestána, navíc na normální obtížnosti hrají velice přesně. Pro začátečníka, je možné začít na nejnižší obtížnosti, osahat si ovládání a následně si obtížnost zvýšit. Zkoušel jsem si párkrát zahrát na profíka a hra mě naučila jedno, koukej zalézt a trénovat sem ještě nepatříš. Aby měl člověk potřebné zkušenosti s hraním této hry, bude muset u ní strávit nutnou dávku času. Ale výhra je pak mnohem a mnohem sladší. Skandování nad hozených košem je pak automatické. Ovládání hry je celkem intuitivní a využijete zde naprosto všech možných tlačítek, které Xboxový ovladač má k dispozici. Pravou páčkou následně ukážete, jak se válí tady u nás. Jistě trénink to chtít bude, jenže to co následuje rozhodně stojí za to. Bohužel, jsem nikde ve hře nenašel, zda je možné si někde nadefinovat libovolně tlačítka, tedy ne že bych to nějak potřeboval. Na defaultní nastavení jsem naprosto zvyklí a vyhovuje mi ve všech ohledech. Tento faktor jsem začal zkoumat, až na dotaz jednoho z našich čtenářů a nejspíš ho tato zpráva nepotěší. Ale třeba je to u PC verze jiné, kdo ví.

Musím se pozastavit nad grafickým zpracováním. Na pohled mi bylo zřejmé, že co se týče textur a detailů je na tom lépe konkurenční NBA Live 15 a to už je rok staré záležitost. Jenže 2K sází spíše na autentičnost zážitku, než na naprosté grafické dokonalosti. Tím, neříkám, že je NBA 2K16 ošklivá hra, to ani zdaleka ne. Vypadá nádherně i co se týče detailů, avšak konkurence je na tom o chlup lépe. I zde se však dá pozorovat tekoucí pot na hráčích po jisté době na hřišti, střešní osvětlení se odráží od dřevěných parket herní plochy a diváci skandují. Obličeje hráčů jsou také velmi autentické. Největším rozdílem v obou sériích je tak samotný pohyb po hřišti a animace hráčů během hry. Tady je 2K o velký krok ve předu. Jen se chvíli dívejte na to, jak hrajete, snažte se vnímat každý pohyb a dostanete za chvíli pocit, že se díváte na přenos zápasu v televizi. 2K16 dokonce nezahálí ani v pauzách a servírují nám pestré tanečky pohledných roztleskávaček, které doprovázejí i šílení maskoti daných týmů. Před, v polovině a na konci zápasu se pak hra přesouvá do jakéhosi virtuálního studia televize 2K Sports. Během přestávek v zápase mohou probíhat rozhovory s hráči, či se promítne jejich zpověď v zákulisí.  Snaha o co největší přiblížení se ke skutečnosti je zde cítit z každého rohu hřiště. Poslední řádky se tedy dají počítat jen do režimu kariéry, turnaje, či My GM.

Když už jsem nastínil herní mody, tak se do nich s chutí postíme. Začnu tedy režimem Kariéra. Právě zde se dostává ke slovu vámi vytvořená postava z úvodu hry. Jelikož zde se vše bude točit jen kolem vás. V zápasech budete hrát jen za vašeho hráče a za nikoho jiného. Hra se vám tímto modem pokouší nastínit jaké to je být slavným basketbalovým hráčem, tedy jestli budete úspěšní. Vše se odvíjí od vašich schopností. Před a po zápasech vás mohou čekat tiskovky s novináři, různé rozhovory a tak podobně. V kanceláři budete pročítat emaily, které vám posílají vaši fanoušci, či média. Můžete také dostávat lukrativní nabídky od jiných týmů. Tohle je vaše kariéra a vše je čistě ve vašich rukou. Nemůžu říct, že by tento režim byl špatný, ale upřímně mé srdce si nezískal. Jsem asi radši, když mám moc nad všemi a ne jen nad jediným hráčem. Proto mě zaujala spíše dvojice následujících režimů a úplně nejvíce asi My GM, tedy zde se chopíte role majitele, či Generalního Managera týmu, který si zvolíte. Vaším cílem je dosáhnout jistých cílů, které si na začátku určíte jako prioritní. Samozřejmě se také dočkáte rozhovorů s novináři a budete odpovídat na spoustu žádostí, mezi nimiž mohou být i přestupy hráčů. Ve své podstatě jde o stejný princip  jako v kariérním režimu, jen v poněkud větším měřítku. Poslední je tedy režim sezony, či turnaje. Zde si přímo podle sebe navrhnete jaká bude sezona letošní basketbalové ligy. Určíte počet týmů, který se bude této sezony/turnaje účastnit a pochopitelně i počet kol. Schválně jsem použil výraz basketbalové ligy a ne NBA, jelikož tato hra obsahuje i 25 týmů Eurobasketbalové ligy a tímto režimem máte možnost si zahrát sezónu evropského basketbalu.  Možná někteří z vás dostali strach, že jsem nezmínil i režim PLay Now, tedy možnost pouhého výběru dvou týmů a vtrhnout ve víru hry na hřiště. Nebojte se, i tento režim je zde přítomný. Dokonce si můžete zahrát i v režimu 1vs1, 2vs2, a mohl bych pokračovat až do plného počtu.

Ve výsledku nám tedy vychází, že hra opravdu stojí za to, jenže něco mě přeci jen v tomto kvalitním sportovním kousku vysloveně pilo krev. Nebylo to nic jiného, než prachsprosté MENU hry!!!. Vše je sice "rozděleno do sekcí", ale najít třeba takový tutoriál byl nadlidský úkol a stejně jsem nakonec zjistil jen fakt, že zde žádný není, jen instruktážní videa a upřímně v těch si hru vážně neosahám a nezjistím, jak vše funguje. Tedy škola praxí zafungovala jednoznačně. Dále hra nebere v potaz ani fakt, že krom týmů ze současné NBA disponuje také týmy z let minulých a jejich soupiskami, nemluvě o týmech Eurobasket League. Vše je zde prostě v jednom hrnci pod jednou pokličkou. Filtr lidem v 2K nejspíše nic neříká. Sestavování sezony Eurobasket League bylo tedy slušné peklo, než se člověk dostal k danému týmu. Ale což snad se ze svých chyb poučí a třeba příští rok vydají naprosto dokonalý kousek. Sice nevím s čím letos odpoví EA a jejich NBA Live 16, ale NBA 2K16 mě přesvědčilo, že je právoplatným králem videoherního basketbalu.

NBA 2K16 je opravdovým králem mezi sportovními hrami a to tak, že doslova. Nemyslím tím, jen co se basketbalu týče, ale v celkovém měřítku. Konkurence by se měla učit, či alespoň inspirovat z této značky. Hra vypadá krásně, animace jsou skvělé a autenticita ze hry jen čiší. V tomto titulů na vás čeká kromě současných týmů NBA, také dvacet pět týmů EuroBasket League a několik týmů NBA z dob minulých v jejich tehdejších soupiskách. Pokud se nezaseknete na hrozném menu a absolutně nefiltrovaným týmům, pak se dočkáte toho nejlepšího videoherního sportovního zážitku. Hra vyšla na Xbox One, Xbox 360, Playstation 4, Playstation 3 a PC.

Vloženo: 2.10.2015
Celkem hodnotilo 165 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 165 zákazníků.