Titulní stránkaKontaktObchodní podmínkyDopravaVěrnostní programRegistrace nového zákazníkaKošíkZákazník: Přihlásit se
VÝPRODEJ ! Tekken 7 - Collectors Edition (PC) za 1499,- Kč !
 

Akční nabídka

PC hry

PC Příslušenství

Xbox One

Xbox 360

PlayStation 4

PlayStation 3

PS Vita

PSP Sony

Nintendo Switch

Nintendo Wii

Nintendo Wii U

Nintendo DS

Nintendo 3DS

Stolní hry

Herní zařízení

Herní oblečení

Herní předměty

Playseat a křesla

Dárkové poukazy

Retro herní konzole

Bazar

Ostatní

Výprodej

 
KalendářKalendář vydání her
(release list)

Nejprodávanější
1. Farming Simulator 19 (PC)
2. Marvels Spider-Man (PS4)
3. Grand Theft Auto V (GTA 5) (PS4)
4. Days Gone (PS4)
5. Far Cry New Dawn (PS4)
6. Red Dead Redemption 2 (PS4)
7. FIFA 19 (PS4)
8. SONY PlayStation Plus Card 365... (PS4)
9. God of War (PS4)
10. F1 2019 - Anniversary Edition (PS4)

Doporučujeme ...
Metro Exodus
Days Gone
Anthem
Far Cry New Dawn
Division 2

Téma: Vývoj série Battlefield

Mé jméno je Ladislav Procházka, je mi 30 let a jsem Battlefield pozitivní. Víte, strašně těžko se mi hledají slova na úvod k tématu, ke kterému mám tak velký vztah. Asi vám to přijde směšné, vlastně mě také, ale herní série Battlefield mě provází prakticky celým životem. Nikdy by mě nenapadlo, že v posledním týdnu v září roku 2002 se mi pomalu začne měnit život. V tomto týdnu, kdy průměrná venkovní teplota byla okolo 15 °C, jsem si totiž domů přinesl novinku od studia Digital Illusions Creative Entertainment. Tou hrou byla jejich první velká věc. Battlefield 1942. Tomuto studiu už později nikdy neřeknu jinak, než DICE. 

Ale hezky pěkně popořádku. Studio DICE, tehdy ještě pouze studio Digital Illusions bylo založeno v roce 1992 ve švédském Växjö . Těch pár kluků, kteří toto studio založili, se soustředili hlavně na vývoj her s pinballovou tématikou. Nicméně, v roce 1999 vychází hra, respektive duchovní předchůdce celé série Battlefield a tou hrou je Codename Eagle od Refraction Games. Hra, která dostává v recenzích nadprůměrná hodnocení, způsobuje, že krátce po jejím vydání Digital Illusions toto studio kupují.

Na přelomu tisíciletí studio, nyní už DICE, finišuje svůj budoucí hit, který běží na Refractor enginu. Ano, přesně na tom enginu, který poháněl i Codename Eagle.

Přesně 10. září 2002 hra opouští první obchody v Severní Americe a získává neuvěřitelná hodnocení. Dle serveru GameRankings má hra od 46 uznávaných kritiků průměrné hodnocení 89%. Na serveru Metacritic v té době získala také průměrné hodnocení okolo 89% a je jasné, že vydavatelská společnost Electronic Arts, která tento díl vydala, si už začala brousit zuby na pozdější odkup společnosti DICE.

A co že na této hře bylo tak úchvatného a převratného. Pokud jste pamětníci, tak si jistě dobře vzpomenete, že do této doby na trhu nebyla hra, která by předvedla realističtější zvuky zbraní a vozidel, než byl právě Battlefield 1942. Dále pak hra zcela unikátně přenášela odpovědnost z jednoho člověka na celé družstvo, potažmo na celý tým. Hry do té doby byly dělány stylem, že všechna tíha světa je na vašich ramenou. Jenže najednou přišel Battlefield 1942 a začal rozdělovat role, tedy jednotlivé třídy. Hrát jste mohli za medika, skauta, útočníka, inženýra a protitankového specialistu. Mainstreamový trh her tak dostal nového bojovníka. Bojovníka, který se nebál oprostit se od hry pro jednoho hráče a vsadit kartu čistě na multiplayerový zážitek. A mimochodem, při vydání hry bylo rovnou k dispozici 16 map a 4 hratelné módy. Až poté se na svět dostaly rozšíření The road to Rome (přibyla italská fronta)a Secret Weapons of WWII.

Po vydání a úspěchu této hry bylo jen otázkou času, než švédští vývojáři budou odkoupeni společností Electronic Arts. Fůze začala v listopadu 2004 a skončila v říjnu 2006. Pokud se mě ptáte, zda bylo dobře, že malé švédské studio převzala velká korporace, tak si myslím, že zrovna toto je případ toho, kdy to DICE jednoduše pomohlo. Od té doby se nemuseli soustředit na nic jiného, než na vývoj titulů pod hlavičkou Battlefield. A myslím si, že zrovna DICE mají u EA větší páky než jiná studia, která EA pohltila. I když je pravda, že posledních pár let je trend co nejvíce zjednodušovat jakékoliv ovládání a myslím si, že některé věci si EA do značky Battlefield sama prosadila.

Ale abychom se trochu posunuli v čase, tak v roce 2004 vychází nový Battlefield ze zcela odlišného prostředí. Abych řekl pravdu, tak jsem nečekal, že DICE tenkrát zajde tak daleko a že se v dalším Battlefield díle nebude věnovat prostředí druhé světové války. DICE tak hodně lidí překvapilo, když se nebálo zariskovat a přišlo na trh s hrou Battlefield: Vietnam. Ten byl kritiky přijat vcelku dobře, ve světě získával hodnocení okolo osmi bodů z deseti. Při současném pohledu na věc bych řekl, že se jednalo o jeden z třech největších zvratů v sérii. To, že tenkrát vyšel Battlefield: Vietnam mě opravdu udivilo, jelikož Američané jsou na téma o vietnamské válce stále velmi citliví a jediní, kdo přinesli pořádnou akci z Vietnamu na trh, byli vývojáři ze studia Pterodon se svým úspěšným titulem Vietcong z roku 2003.

Nicméně v roce 2005 se Battlefield série ocitá na úplně jiné frontě. Vychází hra Battlefield: Modern Combat a vychází čistě na konzole Xbox a PlayStation 2 a v roce 2006 ještě pak na Xbox 360, kde však zapadla velice rychle a v dubnu roku 2014 byly vypnuty servery pro všechny tři platformy. Verze pro PlayStation Portable nebyla nikdy vydána. V budoucnu se však zkušenosti z konzolového prostředí budou studiu DICE hodit.

V roce 2005 ale přichází to pravé ořechové. Herní komunita je masírována úžasnými trailery a PC hráči tuší, že Battlefield se definitivně připravuje na souboj o korunu multiplayerového krále. Vychází totiž plnohodnotné pokračování s názvem Battlefield 2.

Tento díl přenáší válku do moderní doby včetně moderního vybavení, zbraní a vozidel. Hráči se mohou tak snadněji identifikovat s postavami, jelikož jim je nabídnuto fiktivní střetnutí mezi mocnostmi Evropské Unie a USA podporující čečenský odpor vůči Rusku a fiktivní MEC, což je zkratka pro středovýchodní koalici. Hra vychází už jen s dvanácti mapami v základu, z nichž nejznámější jsou asi Strike at Karkand, Gulf of Oman a Dragon Valley. V roce 2007 došlo k vydání mapy Wake Island a dalších třech map označovaných jako Euro Force Maps.

Hra sklidila úžasná hodnocení jak od hráčů, tak od kritiků. Hodnocení prakticky nešla pod 90% a několikrát si vysloužila i plné bodové ohodnocení. Měsíc po vydání hry bylo prodáno jeden milion kopií a dle dostupných informací se ji k červenci roku 2006 prodalo přes 2.225.000 kusů. Neuvěřitelné číslo na tu dobu. Battlefield 2 se tak právem stává hrou roku.

Nejsou to však čísla, kterými dvojka zaujala. Moderní válka přichází s velmi zajímavými novinkami, jako jsou Družstva. V jednom družstvu jste tenkrát mohli mít až 6 vojáků, ale respawnovat se dalo pouze na tzv. Squad Leaderovi, tedy vedoucím družstva. Nikoliv tedy na kterémkoliv kolegovi, jak to známe dnes. Komunikace uvnitř byla vedena skrz nově implementovaný VoIP systém. Squad Leader měl možnost udělovat jednoduché rozkazy (například pro útočení/bránění daného bodu).

Úžasnou novinkou byl ale Commander mód. To jste se jako běžný hráč mohli ujmout role velitele pro celý váš tým. Nicméně, hráč s vyšší hodností měl vždy přednost. Jako Commander jste mohli svému až 64 člennému týmu posílat pomoc skrz dělostřelecké útoky, nová vozidla, bedny s municí nebo drony. Také jste mohli dávat rozkazy jednotlivým družstvům a komunikovat s nimi přes výše zmíněnou funkci VoIP. Commander mód se později objeví ještě v dalších dvou hrách.

Druhým velkým milníkem pro DICE s EA v čele je vydání druhého Battlefield titulu pouze pro konzole v roce 2008. Je jím Battlefield: Bad Company a je to opět zásah do černého, jelikož poprvé má snad hra pro jednoho hráče hlavu a patu a navíc, příběh a jeho ztvárnění je velice dobré. Okamžitě po pár minutách hraní si vzpomenete na film, Tři králové. Přesně v tomto odlehčeném duchu se nese celá hra pro jednoho hráče a hlavně, švédští vývojáři z DICE zde mají možnost otestovat svůj nový engine, Frostbite.

Frostbite přináší skvělé grafické možnosti spolu s neuvěřitelným zpracováním zničitelného prostředí ve hře. Díky tomuto enginu hra dostala až devadesátiprocentní zničitelnost prostředí. Nebavíme se tu však jen o stromech a půdě, ale i o budovách a vozidlech. Autoři však dle svých slov museli některé budovy, respektive jejich pilíře udělat nezničitelné, protože zkoušeli i 100% zničitelnost prostředí a prakticky všechny testovací hry končili tím způsobem, že na mapě nic nezbylo a to bylo sice reálné, ale rozhodně ne zábavné.

Byla škoda, že na konzolích byl maximální počet hráčů stanoven na 24. Multiplayer se hrál na 12 vs 12, což oproti starším kouskům z rodiny Battlefield na PC bylo opravdu velmi málo, jelikož tam základ byl 64 hráčů. Jenže všechno má svá opodstatnění. Frostbite 1.0 byl náročný engine, byl vydán na konzolích, které svými vnitřnostmi nemohli konkurovat počítačovým sestavám a hlavně, svůj díl hrál také náročný výpočet pro onu destrukci. Hra si opět odnáší vysoké známky, hlavně za multiplayer a za úžasnou destrukci prostřední.

Ale ještě jedno prim hra měla. Věděli jste, že Battlefield: Bad Company je jediným dílem ze série, který neměl hned při startu Conquest mód? Ten byl až na vysoký počet žádosti do hry přidán pomocí free downloadu o dva měsíce později. Hra totiž obsahovala pouze mód Rush, respektive Gold Rush, jelikož kde jinde byste chtěli ničit bedny se zlatem než zde v Bad Company, že?

Poté, co se DICE spolu s EA přesvědčilo, že Battlefield má na konzolích své místo, tak v roce 2009 přichází k nelibosti PC hráčů další Battlefield hra pouze pro konzole. Nyní jím je Battlefield 1943. Jedná se však o takovou komornější hru s velkým rozpočtem, jelikož Battlefield 1943 vychází pouze digitální formou na Xbox Live pro Xbox 360 a na PSN pro PlayStation 3. Hra vezme hráče zpátky do období druhé světové války a konkrétně do konfliktu mezi mocnostmi USA a Japonska. Už standardních 24 hráčů si mohli změřit síly na mapách Wake Island, Guadalcanal, Iwo Jima a Coral Sea.

Jak jsem o pár řádků výše zmínil, PC verze, ačkoli byla ohlášená, byla zrušena. Autoři to k nelibosti PC komunity okomentovali slovy, že se potřebují soustředit více na budoucí Battlefieldu 3. Ovšem konzolisté byli v sedmém nebi. Vždyť samotní DICE už poněkolikáté vydali hru na konzole (DICE dříve tvrdilo, že na konzole nikdy nic nevydají a že jsou čistě zaměření na PC hraní).

A jak si Battlefield 1943 na nových platformách vedl? Stačí, když uvedu, že se stal nejrychleji prodávanou „digital only“ hrou po prvním týdnu a dokonce na Xbox Live Arcade se za rok 2009 stal nejlépe prodávanou hrou, když prodal neuvěřitelných 268.000 kusů.

Kola se točí a tak v EA svou naleštěnou kárku táhne dál. V roce 2010 vychází pokračování původního Bad Company a to s názvem Battlefield: Bad Company 2. Tady už tentokrát vývojáři zařadili mezi platformy i PC a tak i tito hráči mohli poznat krásy Frostbite 1.5 enginu v plné parádě.

Jelikož se jedná o přímého následníka Bad Company, tak hra je prakticky podobná, jen s novými režimy a pár vylepšeními. Nicméně název jako takový se čím dál více rozšiřuje a Battlefield získává na popularitě. Tohoto dílu se do konce roku 2012 na všech platformách dohromady prodá neuvěřitelných 12 milionů kusů. Avšak konkurenčnímu Call of Duty se stále nemůže rovnat.

V roce 2011 přichází „ten velký“, ten Battlefield 3. Hra vychází pro konzole Xbox 360, PlayStation 3 a také pro PC, kde je to opravdu grafická lahůdka. Hra běží na vylepšeném Frostbite enginu ve verzi 2.0. DICE nám servírují kvalitní příběh pro hru jednoho hráče, kde se vžijeme do role 4 vojáků, během fiktivní války. Podíváte se tak na místa jako jsou Ázerbajdžán, Irák nebo také Paříž a New York. Co se týče multiplayeru tak ten opět hraje hlavní roli. Oproti starším dílům je ale už trochu zjednodušený, aby oslovil širší publikum. 

Co se komunitě příliš nelíbilo, byl špatný start této hry. Multiplayer byl několik měsíců špatně hratelný kvůli neuvěřitelným chybám a bugům. Na konzolích byl počet hráčů opět maximálně 24 lidí na serveru, avšak oproti PC verzi byly mapy o třetinu menší. Další vlnu nevole vyvolal tzv. Season Pass, který však vydržel dodnes, ačkoliv velmi doufám, že se blíží jeho konec. Season Pass je vlastně taková VIP vstupenka, kde za zaplacení nemalé částky, cca 60 USD, získáte „zdarma“ budoucí DLC balíčky s novými mapami plus nějaký ten bonus navíc.

Rozjíždí se také stránka Battlelog, což je rozohraní, přes které se na PC spouští hra Battlefield 3. V pozdější fázi je Battlelog vylepšován a upravován tak, aby sloužil jako „cross-platform“ služba, kde se sdružují všichni hráči na všech platformách.

Ač přes určitou kritiku z řad komunity si Battlefield 3 odnáší celou řadu ocenění a kritiky jsou hrou nadšené. Hra se navíc hraje v hojném počtu stále dodnes. A není se čemu divit. Ta hra na svoji dobu vypadala neuvěřitelně dobře a to nemluvím o verzi pro PC. Na konzoli Xbox 360 byla dokonce prodávána na dvou DVD discích. Jedno bylo instalační a to druhé bylo DVD s HD packy pro lepší grafický kabát.

Původně hra měla vyjít čistě na PC, ale po úspěchu předcházejících dílů, které byly určené pouze pro konzole, se vývojáři v půlce vývoje rozhodli, že hru vyvinou i na tehdejší konzole. A vyplatilo se. Battlefield 3 měl předobjednávky na 3 miliony kusů hry a za první týden EA poslalo do obchodů 10 milionů jednotek Battlefieldu 3.

Díky tvrdé práci vývojářů a jejich starání se o hru dostali hráči v budoucnu ještě 5 stahovatelných rozšíření s názvy Back to Karkand, Close Quarters, Armored Kill, Aftermath a End Game.

S jídlem roste chuť a platí to i pro vydavatele Electronic Arts. Nový Battlefield 4, který je pokračováním Battlefield 3, je již nějakou dobu ve vývoji, jenže vydavatel tlačí na DICE, aby hru co nejrychleji vydali. Situaci neprospěje ani to, že dochází ke generační výměně konzolí a tak na trh vstupují Xbox One od Microsoftu a PlayStation 4 od Sony. A tito giganti samozřejmě chtějí mít nový Battlefield na svých nových konzolích, i když je s ním počítáno pouze pro konzole staré a pro PC.

DICE však tento tlak neustojí a tak opět toto zkušené studio pod tíhou managementu EA musí v poslední fázi vývoje zařadit do své náplně také konzole „nové generace“ A to se samozřejmě projevuje dne 29.10.2013, tedy v den vydání hry. Hra je až neuvěřitelně zabugovaná, na PC a konzolích Xbox One a PS4 prakticky půl roku nehratelná. Vývojáři s každým opravným patchem rozbíjí ve hře něco jiného. Komunita je naštvaná a dává to EA a DICE nahlas vědět. Dokonce se objevují stále sílící hlasy o tom, že hra už neměla být zasazena do moderní doby. Nicméně, přes všechny chyby hra dostává velmi dobrá hodnocení, hlavně tedy co se týče režimu MP. Hra pro jednoho hráče zde nebyla špatná, ale byla poněkud slabší oproti Battlefieldu 3.

EA i zde drží politiku Season Passu, ale vývojáři dále vylepšují portál Battlelog a přidávají nová DLC, kterými jsou China Rising, Second Assault, Naval Strike, Dragon´s Teeth a Final Stand.

Novinkou byla takzvaná Levoluce, kde v průběhu hry spadl například mrakodrap a změnil tak ráz hry. Bohužel, tato novinka způsobovala spíše potíže se stabilitou hry, než že by byla nějakým „game-changerem“ a tak se od ní v budoucnu odstoupilo.

Co však dle mého názoru byla výborná věc, která se bohužel také časem zrušila, bylo navrácení Commander módu, tentokrát však hratelného i přes tablety. A řeknu vám, že pocit, kdy vy ležíte ve vaně s tabletem v ruce a dáváte rozkazy vašim

kamarádům, kteří zrovna hrají, je k nezaplacení. Jak jsem však říkal, tato featurka byla později zrušena a tak se za Commandera dalo hrát už jen na platformách, na které hra vyšla.

Pokud však k něčemu přispěl špatný start hry a stěžování si komunity, pak to bylo vytvoření komunitního testovacího prostředí, tzv. CTE. To byl jeden z nejlepších tahů DICE. Díky tomuto testovacímu prostředí, do kterého mohli být zapojeni i běžní hráči, se podařilo hru opravit, vylepšit a to takovým způsobem, že až do konce minulého roku byla hra podporována.

Rok 2015 je pro Battlefield komunitu rokem zatěžkávacím. Vychází totiž spin-off Battlefield Hardline, který postrádá základní mechaniky hry Battlefield. Nejedná se totiž o akci z prostředí armády, ale z prostředí policie. Vývojáři se snažili o určité osvěžení série a dle mého názoru se jim to podařilo, jenže drtivá většina komunity hru nepřijala. Hra dle mého schytala až příliš tvrdé recenze, které ji doslova potopily. Je však ironií, že to byl právě Hardline, který měl nejhladší start v historii série
a který také přinesl spoustu novinek, které se implementovaly zpětně i do Battlefieldu 4.

A konečně přichází rok 2016 a významný milník pro DICE. EA po zkušenostech z minulých dílů nechává vývojářům relativně volnou ruku a ti vyslyší volání komunity po návratu do minulosti. Značka Battlefield tak mění kulisy a pádí k první světové válce … Bitva tak pokračuje v současném Battlefield 1

 
Vloženo: 28.3.2017
Hodnocení zákazníků:
Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 83 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.
Koupit
Battlefield 4 Battlefield 4 pro Xbox 360
Battlefield 4 Battlefield 4 pro PlayStation 3
Battlefield Hardline Battlefield Hardline pro PC
Battlefield 1 Battlefield 1 pro PlayStation 4
Battlefield 4 Battlefield 4 pro PC
Battlefield 1 Battlefield 1 pro Xbox One
Battlefield 3 Battlefield 3 pro Xbox 360
Battlefield Hardline Battlefield Hardline pro PlayStation 3
Battlefield Hardline Battlefield Hardline pro Xbox 360
Battlefield 3 Battlefield 3 pro PlayStation 3
Battlefield 4 Battlefield 4 pro PlayStation 4
Battlefield Hardline Battlefield Hardline pro PlayStation 4
Battlefield Bad Company Battlefield Bad Company pro Xbox 360
Battlefield Hardline Battlefield Hardline pro Xbox One
Battlefield 1 Battlefield 1 pro PC
Battlefield Bad Company 2 Battlefield Bad Company 2 pro Xbox 360
Battlefield Bad Company Battlefield Bad Company pro PlayStation 3
Battlefield 4 Battlefield 4 pro Xbox One
Battlefield 4 Premium Edition Battlefield 4 Premium Edition pro
Battlefield 4 Premium Edition Battlefield 4 Premium Edition pro Xbox One
 

Komentáře a dotazy k článku

Pro přidávání dotazů je nutné se registrovat nebo přihlásit.

Stolní hry
Kuma.cz s.r.o.
Rokycanova 136
347 01, Tachov 
Telefon: +420 607 622 722
e-mail: podpora@kuma.cz 

 

ShopRoku 2016 Finalista - PC hry a herní zařízeníHeureka.cz - ověřené hodnocení obchodu hry.kuma.cz
Kuma.cz nabízí pc hry a herní konzole, PS4, PlayStation 4, Xbox one, Xbox 360, Nintendo.
Přidejte se k nám na facebook, Google+ nebo YouTube a sledujte novinky, gameplay a recenze

Kuma.cz - prodej her a herních konzolí
Otevírací doba:
pondělí - pátek: 9.00 - 17.00 hod.
sobota: 9.00 - 12.00 hod.
   přidej se k nám na YouTube Věrnostní program Kuma.cz přidej se k nám na facebook přidej se k nám na Google + Twitter Kuma.cz

Jak nakupovat | Kontakt | Obchodní podmínky | Doprava | Technická podpora | Osobní údaje | Věrnostní program

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online: v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

eShop engine v3.50 (c) https://www.kuma.cz 2002-2018 | Ceny uvedeny s DPH