Destiny Beta - Preview

Destiny

Když jsem poprvé zaslechl o Destiny a že ji bude dělat studio Bungie, tak jsem byl naplněn velkým očekáváním. Přeci jen tohle studio přivedlo k životu výtečnou sérii HALO. Pod křídla si tento projekt vzalo studio Activision, proslavené hlavně sérií Call of Duty a tak nezbývalo než doufat, že se z Destiny nestane jen další Call of Duty. Pak přišla prezentace na loňské E3, kdy byli poprvé zveřejněny záběry ze hry a očekávání ještě vzrostla. A nyní jsem mohl na vlastní kůži tuto velmi očekávanou online akci zkusit v Beta verzi.

Tak na úvod je třeba říct, že Beta Destiny zcela naplnila má očekávání a studio Bungie opravdu nezklamalo. Beta verze byla velice stabilní a kupodivu předvedená část hry by se s poklidným svědomím mohla brát za oficiální demo z plné hry. Vše běželo jak mělo, žádných bugů jsem si nevšiml a hru jsem si mohl jen Destinyvychutnávat. Asi bych měl říct, že naše beta byla hrána na konzoly Xbox One.

Všechno stranou naplní se váš Osud

Sice to z příběhové kampaně toho moc ukázáno nebylo, ale ze všech dostupných informací během hraní je jasné, že lidstvo stálo před jistou záhubou a jejich záchranou byl přílet obří vesmírné lodi ve tvaru malé planetky. Tito návštěvníci si říkají Cestovatelé (Travelers) a díky nim lidské rasa přežívá v posledním vcelku stojícím městě na planetě, které Cestovatelé chrání za pomoci Ochránců (Guardians). Kterým se co by hráč stáváte vy. Ochránci jsou ti, kteří stojí mezi lidskou rasou a několika rasami, které se snaží ovládnout planetu Zemi. V betě se objeví pouze dvě ze čtyř  a to Padlý (Fallen) a jakási hmyzí rasa (Hive). Na cestách vás přitom doprovází takový malý dron Duch (Ghost), který vás v úvodu přivede k životu.

Z celého příběhu je byla v betě možnost projít si 4 příběhové mise, které poodkrývají pouze špetku z celého tajemství místního Universa, ale i tak dostatečně hráče navnadí. Ty doplňuje jedna kooperativní mise pro 1-3 hráče, ovšem procházet jí o samotě v betě je zcela nemožné a vše završuje duo kompetitivních map v režimu 6 na 6 při dobývání strategických bodů. Kromě těchto kompetitivních map se v betě budete pohybovat po části Starého Ruska (Old Russia) a ve Věži (Tower) sídla Strážců postaveného k ochraně posledního města nad kterým se vznáší loď Cestovatelů.

Destiny

Podívejte se na východ Slunce

Musím pochválit vývojáře za vytvoření opravdu skvěle vypadajícího a hlavně žijícího světa, který prostě vtáhne a nepustí. Musím přiznat, že jsem se s postavou prostě na několik minut posadil na kraj útesu a jen se kochal krajinou pod sebe, jelikož to je zkrátka krása pohledět. Grafiku natrápí, žádné doskakování textur, krajina není prázdná, stromy se ohýbají ve větru, ten dokonce zvedá mráčky prachu, kolem létá ptactvo, pohybují se nepřátelé i vaši spojenci, paprsky slunce protínají mraky ženoucí se s větrem a takto bych mohl pokračovat. Dynamicky měnící se stíny všeho v okolí, včetně vašeho vlastního podmiňují celkovou atmosféru. Já osobně po grafické stránce nemám Destiny co vytknout, sice tato hra nedisponuje fotorealistikou, ale tu ani nepotřebuje svoje kouzlo má sama o sobě.

To co však dotváří tu pravou atmosféru je zvuk. V některých temných koutech dokonce se může dostavit pocit stísnění hlavně pokud se to v těchto koutech hemží Hive, ti opravdu příjemné zvuky nevydávají a není příjemné, když jejich pěšák na vás najednou vyskočí ze tmy. Je totiž jasné, že zvuky dotvářejí komplexnost herního světa a zaposlouchat se do těchto zvuků, když si zrovna nejdete klidné místo, je také něco, co v jiné hře jen tak nenajdete. Vše se tu doplňuje a to je to, co dělá svět Destiny svým způsobem jedinečným.

Není to jen o akci, ale i taktice

Někomu se může tato hra zdát jako tupá střílečka s otevřeným světem, ale opak je pravdou. Jelikož nepřátelé se nechovají jak prasata běžící na porážku, ale jako myslící stvoření, která se před vaší Destinypalbou schovají, případně vás obejdou. Vše je také otázkou, proti jakému nepříteli stojíte. Jelikož například Hive nejsou tak organizovaní a hlavně jejich pěšáci se po vás v hojném počtu rozeběhnou jak smečka hladových vlků.

Pokud budeme mluvit o taktice, tak ta v tom pravém smyslu přichází hlavně s bossfighty a v kooperativních misích. Sice v betě je pouze jedna taková, ale pokud komunikujete s ostatními, a já měl to štěstí, že spoluhráči byli týmovými hráči, tak dostanete zážitek, jako z málo které hry. Jde tam o vzájemnou podporu, krytí si zad navzájem a dobrou týmovou spolupráci. V tomto mě komunita v Destiny na Xbox One příjemně překvapila a hra nabyla další úroveň zábavy.

Bez RPG prvků to nejde

Jelikož Destiny je také velkou částí RPGčkem. Tak před spuštěním hry si vytvoříte postavu. Máte na výběr ze tří ras Human, Awoken a Exo, a tří tříd Titan, Hunter a Warlock. V betě je tvorba postavy trochu omezena a každá možnost při tvorbě vzhledu je omezena několika přednastavenými vzhledy. Podle vámi zvolené třídy je pak samozřejmostí odlišnost v oblasti schopností. Já si zvolil člověka Huntera, který využívá hlavně zbraně na dálku a pistole. Kdy jednou z jeho zvláštních schopností je jakýsi zlatý kolt, který většinou na jeden výstřel zabije vše. Přitom ze zbraně máte výstřely tři, ovšem většinou na silnější nepřátele tato zbraň, tak účinná zdaleka není.

Destiny

Je jasné, že postava disponuje vyšším množstvím schopností, ale jelikož beta umožňuje postup pouze do 8 levelu, tak se více aktivních schopností neodemklo a až na 3 byli pasivní. Samozřejmostí je pak vylepšování zbraní, pokud tedy daná zbraň disponuje touto možností. To samé se týká i vaší zbroje. Samozřejmostí je pak obchodování, různé tréninky a dešifrování. To lze provádět pouze ve Věži (Tower), tedy to dešifrování vybavení je možné i během nějaké mise, pokud jste se to od příslušného NPC naučili.

Velice zajímavým prvkem je i samotný dron Duch, který vám nejen ukazuje v misi záchytné body, ale za jeho pomocí si můžete přivolat vznášedlo, nebo svojí vesmírnou stíhačku, a dále odemyká vrata a dešifruje různá zařízení, včetně hacku počítačů . Zvuk samotného vznášedla byl dosti inspirován zvukem kluzáků ze Star Wars, ale jistou inspirací DestinyHvězdnými Válkami se vývojáři vůbec netajili, ale není to prvek, který hře škodí, spíše naopak.

Souboj Strážců

Jelikož je Destiny hlavně online MMO akčním RPG, tak nemohou chybět PvP zápasy. V betě byl předveden kompetitivní mód, kde dva týmy bojují o tři strategické body v poměru 6 na 6. Tento souboj je možno si vyzkoušet na 2 mapách, každá vyžaduje trošku jiného postupu.

První byla mapa na terraformované Venuši, kde jste se v troskách jakého si starého chrámu, utkali pouze za pomoci svých zbraní a pěkně po svých. Mapa byla velmi rozmanitá a poskytovala různé přístupy k daným bodům. Druhá mapa byla situována na povrch měsíce a lunární základnu. Zde je třeba brát v potaz, že je tu možnost používat kulometné věže a obrněná vznášedla. Dokonce si je možné si k přesunu pomocí Ghosta přivolat váš kluzák.
Celkově tato utkání působila velice dynamicky a měla i slušné tempo. Takže dokážou snadno vtáhnout. Hlavně pokud do týmu dostanete dobrou partu lidí, která spolu komunikuje. Jelikož hra umožňuje i jistou gestikulaci postav, tak někde není třeba ani mluvit a prostě ukázat na výskyt nepřátel.

Očekávání

Jelikož už beta ukázala velký potenciál této hry a už beta naplnila většinu mých očekávání, pak plná verze je už musí jen doplnit. Hra v betě běžela naprosto plynule, bez jakéhokoliv pádu frameratu, nebo dokreslování textur a hra vytváří skvělou atmosféru, kterou si užijete jak sólo, tak s přáteli, nebo jen náhodnými hráči. Pokud se už nic nepokazí, pak Destiny může být tím nejlepším konzolovým akčním MMORPG vůbec. Já rozhodně držím palce. 

Destiny