Disney Infinity 3.0 Star Wars - Recenze

Za posledních pár let se světem valí vlna speciálních her, které ke svému chodu potřebují, tedy kromě hry samotné, ještě sběratelské figurky. Tento trend odpálil titul společnosti Activision/Blizzard známí jako Skylanders. Tehdy celkem nenápadný projekt, který měl skloubit hraní her a vášeň pro sbírání figurek, si našel cestu do srdcí řady hráčů a to všech věkových kategorií. Takže není divu, že nápad postupně převzali i další společnosti jako například Nintendo. To přišlo se svou řadou postaviček, které se přenášejí do jejich her a svůj projekt nazvali Amiibo. A nakonec nemohla zůstat ani společnost Disney, která přeci jen vlastní úctyhodnou základnu známých pohádkových a filmových postav. Na světě se tak zrodilo Disney Infinity. První díl, či chcete-li první verze této hry se zaměřovala na samotné postavičky pod licencí Disney a tvořili jej hrdinové světů jako Piráti z Karibiku, Příšerky s.r.o., Úžasňákovi, Auta a spousta dalších. Z tohoto sběratelsko-herního pokusu se stal postupně dobře prodávaný fenomén a tak s dalším rokem přišlo Disney Infinity 2.0. Tento díl se mohl chlubit postavičkami a světy z komiksového universa Marvel. Příčinou toho byl pravděpodobně obrovský úspěch filmových adaptací v čele s Avangers a Guardians of the Galaxy. Dlouhou dobu jsme spekuloval, co by mohlo být dalším nástupcem v podobě třetí verze této hry. Opravdu nemohl jsem na to přijít a pak přišla letošní E3, která oznámila pokračování spojené s universem Star Wars a tak vzniklo Disney infinity 3.0 Star Wars. Můj zájem o tento titul najednou rapidně vzrostl. Jakožto fanoušek Star Wars jsem nakonec podlehl vábení.

Ale zpět na začátek. Jistě jsou stále mezi vámi tací, kteří o fungování her této samostatné kategorie nevědí nic. A jak že to vlastně funguje? Je to velice jednoduché. Pokud si tento titul pořídíte, pak v balení naleznete většinou dvojici figurek, samotnou hru, sošku s herním světem a portál. Právě poslední zmíněná položka je jednou z těch nejpodstatnějších. Absence tohoto portálu by vám znemožnila jakékoliv fungování hry jako celku. Prostřednictvím portálu získáváte vaše hratelné charaktery do hry a to není vše, i samotné příběhové kampaně jsou závislé na jakých si soškách/krystalech. V principu samotná hra obsahuje pouze jakýsi holý základ, v němž je sice možné se v rámci možností pohybovat. Ale příběhové kampaně a hratelné charaktery jsou závislé na krystalech a figurkách, které ke hře dostanete. Jedná se o velice zajímavý systém, který však dobře funguje. Samotné starter packy nejsou o nic dražší, než jakákoliv jiná hra a navíc si ji svůj svět můžete kdykoliv rozšířit, ať už samotnými postavičkami, či dalšími herními světy s novými příběhy.

Základní kampaň v třetím Disney infinity je nazvána Twilight of the Republic. Pohybujete se v době, kdy v Předaleké Galaxii zuří Klonové války. Boje zuří na několika frontách a vy máte za úkol zlikvidovat jednoho z nejvyšších vůdců separatistů, generála Grievouse. V základním balíčku jsou postavičky Anakina Skywalkera a Ashoki Tano. V roli těchto hrdinů se tak vypravíte vstříc nebezpečí v podobě vojsk separatistů. Tato kampaň, čítající kolem 6 - 10 hodin, vás zavede na čtyři planety Geonosis, Tatooine, Coruscant a Naboo. Na každé z nich narazíte na dobře známá místa z prvních tří Epizod, avšak svět vytvořený v této hře si nebere základ jen z filmů, ale je spousta postav a dění kolem je inspirována také povedeným animovaným seriálem The Clone Wars. Pokud vaše nadšení pro Hvězdné Války nekončí u filmů, tak budete v tomto titulu velmi rychle v obraze. A musím říci, že na hru je velmi pěkný pohled. Stylizovaná animovaná grafika dodává hře na odlehčené atmosféře a její podoba není příliš vzdálená od zmíněného seriálu, některé animace, či videosekvence jsou sice humornější, avšak je třeba dodat, že tento titul byl vytvořen primárně pro zábavu v té nejryzejší podobě a to tato hra plní na absolutní jedničku. Musím říci, že za těch cca osm hodin, které jsem v této kampani strávil, se mi bránice klepala velmi často a o sto šest. Přitom si hra udržuje ducha Star Wars, jen se bere trochu více s nadhledem.

V odstavci výše jsem se zmínil, že hru můžete dokončit za 6 - 10 hodin. Ten první termín se vás bude týkat pouze tehdy, pokud se hru rozhodnete hrát jen z hlavní dějové linky a budete ignorovat ty vedlejší. Ano, vedlejší úkoly jsou schopné vám hru natáhnout i o čtyři hodiny. Dokonce jsou velice různorodé a někdy i překvapivé. I když mezi mé nejoblíbenější patří závody ve speedrech na Coruscantu, či závody Podracer na Tatooine. Pochopitelně se ve hře nachází i úkoly typu, dones tohle tam a nebo zlikviduj toho a toho, ale díky šílené návykovosti a zábavnosti vás to bude bavit. Vedlejší linky, hlavní linky, to vše vás může inklinovat k tomu, že hra by se žánrem mohla řadit k RPG a ve své podstatě by jste měli pravdu a úkoly nejsou to jediné, co mají Disney Infinity 3.0 s tímto žánrem společného. Ve hře se také nachází strom schopností, díky němuž budete vylepšovat schopnosti svých postaviček. Každá postavička disponuje svými unikátními schopnostmi a pohyby, kterými se odlišuje od jiných. Já osobně jsem preferoval velkého mistra Yodu.

Když se podíváte na hru samotnou, může vám přijít velice jednoduchá, avšak zdání může někdy klamat. Souboje s některými nepřáteli mohou být poměrně tuhé a vy se u nich dokonce pěkně zapotíte. Ve spoustě případů, pokud se nejedná o základní jednotky nepřátel, je třeba přemýšlet jakých schopností využívat. Na některé soupeře je třeba nejdříve použít sílu, jiní jsou odolní a i přes vaše útoky se jim podaří provést proti úder a pak je nutné správné načasování pro úskok, či krytí. Hra se tak stává i poměrně komplexní akční adventurou s velmi výraznými prvky RPG. Avšak pokud se přeci jenom stane, že vaše postavička zahyne, máte několik možností, jak se s danou situací vypořádat. První je opakovat úsek hry od posledního checkpointu a to se bude dít hlavně ve chvílích, že jste vysloveně upnutí k jednomu charakteru. Druhou možností je postavit na portál jinou postavičku a pokračovat přesně tam, kde předchozí charakter přišel o život. Vlastně bych se měl přiznat, že hra disponuje ještě třetí možností, avšak ta je dostupná pouze v případě, že hrajete v kooperaci online, či na jedné rozdělené obrazovce. V tomto případě vás může vzkřísit váš spoluhráč.

Jak jsem zmínil, tak hru, tedy konkrétně její příběhovou část obsahuje přiložený krystal ve starter packu. Do hry je tedy možné dostat i další příběhové kampaně a jednou z nich je brzké době vydaný playset Rise Against the Empire. Ten se bude odehrávat v rámci epizod IV - VI, tedy v době kdy Galaxii vládne Impérium vedené Lordem Sidiusem. V tomto balíčku najdete sourozeneckou dvojku Luke Skywalker a Leia Organa. Disney Inifinity 3.0 však není odkázané na svět Star Wars. Jeho herní disk je kompatibilní i s předchozím dílem a jeho Marvel Universem, či dokonce původním Disney Originals. Stačí jen vlastnit dané krystaly z play-setů a hurá do hry. Určitě je důležité zmínit, že kompatibilita nefunguje obráceně a svět Star Wars nespustíte na systému Disney infinity 2.0 a původním Disney infinity.

Tento odstavec nyní bude patřit hlavně tvořivým jedincům. Hra disponuje takzvaným toyboxem. Díky této funkci si můžete ve hře vytvářet vlastní světy a vlastní hry z vašich oblíbených filmů, či seriálů. Je tedy pravdou, že aby jste si otevřeli jisté komponenty do toyboxu je nutné si nejprve projít samotné kampaně, jenž máte k dispozici. V tomto případě se meze fantasii nekladou a je opravdu na vás, co vytvoříte. Klidně pošlete postavičky ze světa komiksů Marvelu do světa Star Wars.

Můžete tak na vlastní oči zjistit, jak by se třeba vedl takový Iron-man proti Darth Vaderovi. Vše je zcela ve vašich rukou. Já jsem toho osobně moc nevytvořil, ani ne tak, že bych neměl vizi, ale spíše to bylo dáno tím, že vytvoření nějakého komplexnějšího světa vyžaduje čas. Takže já sem si vše zkrátil na vytváření tratí do závodu Podracer a ve své podstatě jsem si vytvořil svou vlastní závodní Star Wars hru. V tomto ohledu je Disney infinity 3.0 nevídaným herním titulem. Kdyby šli dané světy pohodlně sdílet napříč platformami, byla by to dokonalá hra. V textu jsem hru ve velké míře chválil, je to tím, že si to opravdu zaslouží. I když jistými mouchami trpí a najdou se zde i technické nedodělky. Jenže se nejedná o nic, co by nespravila záplata v podobě patche.

Disney Infinity 3.0 Star Wars pokračuje směle dále v tom, co začali jeho předchůdci. Jedná se o hru s krásnou stylizovanou animovanou grafikou s nečetnými možnostmi vlastní tvorby světů. Nechybí zde ani příběhová kampaň o délce 6-10 hodin. Celkově se jedná o vynikající mix hry a sběratelského koníčku, který vám ukáže, že figurky Disney infinity toho zvládnou více, než jen chytat prach na vašich poličkách. Tento titul vychází na Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3 a WiiU. Figurky jsou kompatibilní napříč všemi platformami.

HODNOCENÍ: 9/10