Dřevorubecký simulátor Vás postaví do role majitele pily

Dřevorubecký simulátorSérie simulátorů pod záštitou vydavatelství TopCD má u nás již nějaký ten kousek za sebou, a že jich nebylo málo, a ani letos na nás nezapomněli. Vzali si pod křídla další odvětví průmyslu a tak se tedy podíváme do lesa, a jak vlastně funguje taková těžba dřeva.

Pila vs. Les
Když si zapnete Dřevorubecký simulátor, všimnete si, že jeho grafický kabátek jaksi nezapadá do doby high-tech grafických enginů, ale spíše nás vrací zpět do dob, ještě před nimi. Vývojáři zkrátka chtějí, aby se hra šířila širokou veřejností, tudíž hru zkrátka oblékli tak aby fungovala i na starších sestavách, jenže nemohu neopomenout, že zřejmě zapomněli na věc, které se říká optimalizace a rozjet hru v plné kráse bez sekání může být problém i pro lepší sestavy, jenž splňují ony hw požadavky.
Zase abychom hře jen nekřivdili, tak i zde si můžete všimnout jistých detailů, které v době před dnešními enginy budoucnosti nebyli, nebo byli, ale ne tak časté. Třeba ať už si zvolíte z jakýchkoliv zde uvedených zemědělsko-průmyslových strojů, půda pod vozidlem, zkrátka zanechává stopu po pneumatikách, v tom vzorku jaký zrovna má, takže to budí pocit, že jste v tom lese, nebo na jeho okraji a ne někde na asfaltce.
Pokud se vám hra bude sekat, kvůli horší optimalizaci, klidně nastavte detaily na střední, jediné o co přijdete, jsou stíny, které mohou být právě tím kamenem úrazu, v této simulační hře a dřevorubce.  Stíny sice krásně dotváří krajinu lesa, ale pokud hrajete tyto simulace delší dobu, víte, že tyto hry nejsou o grafice.

Dřevorubecký simulátor

Renovace Benátek, nebo oprava mostu?
Pokud budete v Dřevorubeckém simulátoru hledat nějaký děj, nikdy ho nenajdete a ani nic v jeho smyslu. Hra vás staví zkrátka před sérii zakázek, které je nutno splnit. Všechny jsou samozřejmě velice lukrativní a tak se budete do práce pustit s plnou vervou. Znáte to, plnění přání zákazníků je na prvním místě.
Tak vám chodí zakázky z celého světa, na renovace a stavby, jelikož je vaše dřevo považováno za velice kvalitní a pevné. A ono vlastně co zakázka to jedna mise. Objeví se vám kolik stromů je nutno pokácet, tak to uděláte, odtáhnete kmeny na pilu, nařezané kusy pak následně do kamionu. Vypadá to na první pohled snadno, ale věřte, že opravdu není, a naučit se to v daném termínu pro splnění bude možná pěkným oříškem.

Dřevorubecký simulátor

Bez těžké techniky to nejde!
Hra si zakládá na přesnosti a důkladnosti, je zde jen jedna obtížnost, takže netrpěliví lidé se u této hry nerozčilují ažaž. Dřevorubecký simulátorK vaší práci vám poslouží několik strojů, jejichž obsluha se liší a naučit se s nimi pracovat chvíli trvá. Vše je, jak už jsem zmínil, na přesnosti, důkladnosti a trpělivosti. Každý stroj musíte postavit do správné polohy, aby proces těžby mohl začít, jakmile stojíte špatně, hra vám to oznámí a nic se dít nebude, a vám bude dál plynout čas, aniž byste porazili jediný strom.
Vaši práci vám ulehčí řada zemědělských stojů jako například traktor, harvestor, nakladač, tahač, nebo třeba jeřáb. S každým stojem se pracuje trochu jinak, a u každého musíte zvládat různý počet úkonů, kolikrát vám to přijde složité, ale je to velice zábavné. Vše je totiž postaveno tak, aby vám byla zábavnou formou přiblížena práce v oblasti těžby dřeva. A myslím si, že se to vývojářům povedlo, tak jako u předchůdců, kteří se stali velice populárními.
Někdy vám přijde, že hra tuto práci simuluje, až tak dobře, že na vás časem dopadá stereotyp, asi takový jako byste tam opravdu byli. Všechny mise totiž probíhají stejně, jenom plníte zakázky v určeném termínu.

Závěr
Dřevorubecký simulátor je hrdým následovníkem svých předchůdců a nabízí vám přesně tu míru zábavy, na jakou jste v této sérii zvyklí. Dřevorubecký simulátorNaproti tomu však nepřináší mnoho novinek a působí spíše zastarale, nikoliv však špatně. Vše ve hře funguje jak má a pokud vývojáři přijdou s patchem, který hru optimalizuje, jak jí náleží, k dokonalosti jí bude chybět jen pěkný grafický kabátek. Ten však nikdy nebyl a nebude prioritou těchto simulátorů.

Klady:
Zábavné

Zápory: