E3 2015: Konference Bethesda - Report

Celá konference společnosti Bethesda se nesla ve velkolepém duchu. Aby taky ne, jednalo se historicky o zcela první konferenci tohoto herního gigantu v dějinách. Takže se není čemu divit, že celou konferenci otevřel velkolepý trailer plný záběrů ze všech možných her tohoto studia. Následoval obrovský potlesk, během něhož přišel Pete Hines, jež nás provázel po celou dobu konference. Ten si samozřejmě nemohl odpustit obrovské poděkování všem, kteří na konferenci přišli a podpořili tak Bethesdu v jejich první E3 konferenci. Děkování však nebylo mířeno pouze na lidi v sále, ale také na všechny, kteří se dívali online. Následně zmiňuje to, že celá konference se bude věnovat pouze hrám a ničemu jinému.

Po tomto vyčerpávajícím proslovu byl privítán Executive producent (výkonný producent) id Software, Marty Stratton. Ten zde byl pouze za jedním účelem a tím bylo představit světu hru DOOM. Hra nenese žádné pořadové číslo, jelikož se má jednat o reboot série. Marty mluvil hlavně o tom, že se ve studiu rozhodli vrátit ke kořenům celé série, k časům její největší slávy. Hra tedy bude velice rychlá, adrenalinová a podle všeho silně návyková. Nebylo na co čekat, DOOM byl představen v plné kráse a to hned gameplay záběry ze hry. Musím říct, že hra vypadá naprosto fantasticky a ze záběrů je jasné, že o návratu ke kořenům se nelhalo. Ostatně tak tomu bylo i v případě posledního Wolfensteina, který dokázal, že když se chce, tak jde všechno. Snad ani nemusím zmiňovat nadšené ohlasy všech prítomných, hlavně v pasážích traileru, kdy se ke slovu dostala dvouhlavňová brokovnice a motorová pila. 

Po traileru byl trochu přiblížena hra pro více hráčů, která má nabídnout trojici herních modů, která však v rámci hry budou naprosto postačující. Dokonce se nemusíme bát o nedostatek herních map, jelikož v rámci multiplayeru byla představena funkce DOOM Snapmap. Ta umožně vytváření nových map, pomocí velice jednoduchého editoru, jenž je následně možné sdílet s celou komunitou a to napříč všemi dostupnými platformami. Ty jsou samozřejmě PC, Xbox One a PS4. Netrvalo zrovna moc dlouho a Bethesda se vytáhla s druhým gameplayem, který se odehrával v domovském světě démonů, chcete-li podívali jsme se do Pekla. V tomto videu byla zřetelně vidět dynamika celé hry a také fakt, že potoky krve zde budou na dením pořádku. V tom byli všichni utvrzeni hlavně díky možnosti na zraněném nepříteli provést popravu a to dokonce i na těch silných nepřátelých. Musím říct, že to vše vypadalo opravdu fantasticky a nemůžu se dočkat až nový DOOM vyjde.

Na scénu se poté vrátil opět Pete Hines, aby poděkoval kolegovi z id Software a vyzdvihl jejich celkovou spolupráci, která vyústila v tuto výborně vypadající hru. Netrvalo dlouho a ke slovu se dostala hra Battlecry, která se představila všem pomocí videospotu. Jedná se o hru hranou ze třetí osoby v níž se utkáte v menších arénách, kde si vyberete jednu ze čtyř tříd a vrhnete se do víru boje. Není také tajemstvím že tato hra rozšíří rostoucí pole MOBA her.

To už se ke slovu dostává Arkane Studios, tedy autoři hry Dishonored, kteří nám sdělili několik faktů o jejich hře a jejím úspěchu v očích hráčů. Není se tak čemu divit, že nám představili pokračování této skvělé stealth akční fantasy hry, ve které si stříhnete roli zabijáka. V druhém díle se však dočkáme změny v podobě hlavního protagonisty, nebo spíše protagonistky. V Dishonored 2 budeme hrát za Emily, která bude také disponovat řadou speciálních schopností, jako její ochránce Corvo, z prvního dílu, mimochodem i za něj si ve dvojce budeme moci zahrát. Avšak její schopnosti se budou výrazně lišit a tak se můžeme připravit na zcela nový herní zážitek. Aby toho nebylo málo, tak Arkane Studios nám představili i vyšperkovanou kolekci Dishonored Definitive Edition, která vyjde pro XONE a PS4. Je určena hlavně těm, kteří si neměli možnost ještě Dishonored hrát, ale také svým fanouškům, to bezesporu. 

Po této nepříliš dlouhé prezentaci následoval další videospot, který se tentokrát týkal The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited. Tato hra se dočká údajně spousty novinek a to ještě v tomto roce. Obrazovka se po tomto videospotu přepla kamsi do zákulisí za Petem, který si tam něco hrál na tabletu a při té příležitosti zmínil i to, že lidé hrají rádi i na cestách a mimo hlavní herní platformu. A tak světu představil The Elder Scrolls Legends. Což je karetní strategická hra, jenž je zasazena do světa Skyrimu a The Elder Scrolls Online. Hra vyjde ještě v tomto roce a to na platformy PC (myšleno hlavně na tablety s Windows 8/8.1) a iPad. Tímto se s námi Pete Hines rozloučil, s tím že je to pro dnešek vše. Samozřejmě všichni přítomní s ním nesouhlasili a samozřejmě meli proč. Vlastně sám Pete si taky ze všech přítomých pěkně vystřelil. Jelikož zbýval ještě jeden titul, který bylo třeba pořádně představit. 

Tudíž byl na scénu přivítán Todd Howard, game director Bethesda Softworks, jenž se podíleli na titulech jako je The Elder Scrolls IV Oblivion, Fallout 3 a The Elder Scrolls V Skyrim. V této části je podstatná prostřední položka, tedy Fallout 3. Jelikož Todd nešel představit a prezentovat nic jiného, než Fallout 4. Todd z počátku mluvil hlavně o tom, že žábava jako taková je neodmyslitelnou součástí lidských životů, a že mezi každodenní zábavu patří i právě videohry, mezi něž Fallout jednoznačně patří. Podle něj se jedná o největší projekt, na kterém kdy studio pracovalo a byl zde kladem opravdu velký cit pro všemožné detaily. Fallout 4 se tak dostalo obrovské péče, jako žádné jiné hře předtím. V rámci tohoto dílu se podíváme i do dob před jadernou válkou, tudíž se potvrdili předchozí spekulace, že bychom se do těchto dob podívali. Také bylo puštěno první gameplay video právě z této části hry,kdy byl představen i editor postav a dostalo se i na pár vtipných pasáží. Editor postav je velice intuitivní a dává tak hráčům jistou volnost při tvorbě postavy, přeci jen sní strávíte spoustu a spoustu času.

Netrvalo dlouho a ke slovu se dostal druhý gameplay trailer, tentokrát z doby po jaderné válce. Kdy se dozvídáme, že mezi děním před a po uplynulo 200 let, ale samozřejmě dění ve Vaultu zůstalo pod rouškou tajemství. Ve hře budeme prozkoumávat opravdu velký a rozhlehlí svět, který již nepůsobí tak prázdně, ale opravdu detailně a propracovaně. Opět budeme moci přepínat mezi pohledy z vlastních očí a z pohledu třetí osoby, ostatně tak jsme na to byli i u her tohoto studia zvyklí. Nechybí ani tolika oblíbený taktický režim, který je se sérií od jejího počátku, avšak opět se můžeme do hry vrhnout i co by střílečky. Že byl v této hře kladen důraz na detail svědčí i to, že ve hra bude disponovat editorem budov, či základny. To znamená, že z trosek okolních domů a všech možných součástek, si můžeme postavit vlastní obydlí, či vstyčit ochránný perimetr s několika obrannými věžičkami, či několika pastami. No všechno to zní prostě úžasně. Aby těch editorů nebylo málo, tak ve čtvrtém Falloutu si budeme moci vyrobit i vlastní zdraně, či zbroje. (Něco podobného jsme mohli vidět v Dead Space 3, tedy co se zbraní týče). Světu byla představena i sběratelská edice hry, v níž se bude skrývat fungující replika PipBoye, jež bude disponovat vlastní aplikací a do jeho útrop budeme moci vložit i mobilní telefon. V samotném závěru této prezentace přišlo obrovské překvapení a to v oznámení data vydání hry, které je stanoveno na 10.11.2015, tedy Falloutu 4 se dočkáme ještě v tomto roce. No letos evidentně o výborné tituly nouze nebude.

Jelikož Bethesda nezapomíná na mobilní hraní, tak v rámci prezentace Fallout 4 se dostalo i na mobilní odnož v podobě Fallout Shelter, což je strategická hra v níž si vytvoříte svůj vlastní Vault a budete se starat o jeho obyvatel. Dejme tomu, že se dočkáme 2D verze postapokalyptického Sims. Upřímě hra nevypadá vůbec špatně a to hlavně v rámci mobilních her.No uvidíme, co se z toho nakonec vyvrbí. Tímto se dostávám na úplný závěr konference, který je jen plný díků z úst Peta Hinese, za nímž svítila obrazovka s logy her od Bethesdy, mezi nimiž jsem si všiml i loga jisté hry, která v uplynulých letech určitě nevyšla, možná se jedná o takový skrytý spoiler, a mám na mysli logo Quake. Takže otázka na závěr: "Dočkáme se příští rok Quaka 5?"