Exkluzivní rozhovor s hlavním level designerem hry Sniper: Ghost Warrior 3

Díky spolupráci s distributorem Comgad jsme měli možnost si připravit rozhovor s jedním z vývojářů, kteří stojí za Sniper Ghost Warrior 3. Ten našemu přání vyhověl a tak jsme měli možnost zjistit něco více o jejich nové hře, která je dozajista velkou evolucí celé série Sniper Ghost Warrior.
Ahoj, můžeš se nám v krátkosti představit a seznámit nás v rychlosti s vaší novou hrou?
Jmenuji se Thomasz Pruski a jsem vedoucím level designérem hry Sniper Ghost Warrior 3. Tato hra je posledním přírůstkem do franšízy Sniper Ghost Warrior a zároveň je tím největším a nejambicióznějším projektem této série. Jde o taktickou vojenskou akční hru z pohledu první osoby zasazenou do velkých otevřených map Gruzie. Jde o osobní cestu amerického odstřelovače Johna Northa, který se snaží najít a zachránit svého bratra Roberta ze spárů neznámých únosců.
Sniper: Ghost Warrior 3 je rozsáhlá hra a vlastně první díl v otevřeném světě. Co pro vás při vývoji tohoto dílu bylo nejnáročnější?
Strávili jsme mnoho času tím, že jsme se snažili definovat, jaká hra to doopravdy je a jak se bude hrát v otevřeném světě v takovém měřítku. Rozhodli jsme se, že chceme vytvořit obrovské mapy, protože nám umožní vytvářet otevřenější mise se spoustou různých přístupů. Technické aspekty hry z otevřeného světa byly pro naše vývojáře opravdovou výzvou, ale podařilo se nám překonat veškeré obtíže.
Můžeš nám povědět, proč jste si vybrali právě Gruzii pro dějiště hry? Mělo to nějaký specifický důvod?
Gruzie je místo bezkonkurenční krásy, ale také místo, kterému se konflikty nevyhýbají. Vybrali jsme si Gruzii, protože nám dala prostor pro kreativitu při vytváření hry díky její velké rozmanitosti prostředí a její historie našemu příběhu dodala na autenticitě. Několik našich vývojářů tam odcestovalo a přineslo zpět řadu fotografií a příběhů. Dostalo se nám poznatků, jak tamní obyvatelé tráví čas, jak pracují, co kupují a co jedí, to vše bylo velice důležité pro celkový obraz Země, kterou jsme chtěli přenést do naší hry.
Během hraní bety jsem si všiml, že hra využívá několika prvků z her role-playing. To považuji u her v otevřeném světě za nezbytné, ale vyžaduje to spoustu práce, obzvláště po stránce děje, aby do sebe vše zapadlo. Nastali během vývoje nějaké komplikace?
Ve hře máme tři variabilní stromy schopností, které byly navrženy skutečně tak, aby umožňovali tři různé přístupy umožňující dokončení vašich misí. První je cesta Odstřelovače pro zabíjení na velké vzdálenosti, druhá, cesta Ducha, vám umožní plížit se stíny a provádět tichá zabití, a třetí cesta, cesta Válečníka, vám umožní sundávat nepřátele s pořádným arsenálem zbraní. Vývoj tohoto systému nebyl problém, jakmile jsme měli jasný obraz o tom, jak to celé bude fungovat. Hráči jsou odměňováni XP body v tom stromu schopností, jehož cestou se rozhodnou během hraní ubírat, například čím více budete odstřelovat, tím lepší v tom budete.
Trailer ke hře
Hra využívá poslední CryEngine. Proč jste si pro hru vybrali právě tento?
Máme již zkušený tým, který dokončil dva projekty na této technologii, a této zkušenosti jsme chtěli využít. Také jsme úzce spolupracovali s vývojáři tohoto enginu (Crytek) na některých funkcích a udělali je opravdu výjimečnými.
Novinka dozajista obsahuje řadu nových prvků, můžeš nám prozradit, na co všechno se můžeme těšit?
Máme drona – ultimátní průzkumný nástroj ve hře, který můžeme ještě upravovat a získat tak řadu nových funkcí. Je tu otevřený svět – poprvé v sérii. Speciální odstřelovací náboje přináší spoustu nových možností v hratelnosti. Extrémní navigace vám umožní vylézat, či slézat do těžko dostupných míst. Obrovský arzenál modifikovatelných zbraní umožňuje řádné přizpůsobení každé zbraně vašemu stylu. A to je jen pár jmenovaných prvků, které v předchozích hrách nebyly.
Závěrem bych se chtěl zeptat, jestli bys chtěl něco vzkázat našim čtenářům a třeba je navnadit na koupi nového Sniper: Ghost Warrior 3?
Jsme nesmírně hrdí na to, čím se Sniper Ghost Warrior 3 stal. Dali jsme do vývoje hry opravdu hodně práce, abychom vám přinesli opravdu unikátní zážitek. Jako poděkování všem našim současným i budoucím fanouškům jsme přiložili do každé kopie hry i Season Pass, který je dozajista hodnotný – přinese dvě příběhová rozšíření, unikátní zbraně, dvě multiplayerové mapy a nové vozidlo, které budete moci ve hře řídit. Hru plánujeme podporovat ještě dlouho po vydání a velice děkujeme všem, kteří nás podporují.
Zobrazit další články