Farming Simulator 15 (Konzolová verze)
- Recenze

Málokteré nízkorozpočtové tituly se těší obrovské popularitě a dosáhnou nemalé prodejnosti. Jedním z těchto titulů je i simulátor obdělávání polí. Mluvím o hře Farming Simulator 15, která dokázala, že i hry podobného typu mají šanci uspět, a to i mezi všemi těmi videoherními  velikány. Není se tedy čemu divit, že po velkém úspěchu tohoto titulu na PC, se hra dočkala i své konzolové podoby. A právě na jednu z těchto verzí se právě podíváme. Tak se uvidí jestli může být farmaření stejně zábavné na konzolách jako na počítačích.

Staňte se největším farmářem v zemi

Hru jsem dříve recenzoval ve verzi pro PC, takže se pravděpodobně nevyhnu podobným informacím. Je to tedy celkem logické, přeci jen recenzuji stejnou hru, jen v jiné verzi. Ale přeci jen v pár věcech se verze lišit budou. V té základní složce jsou samozřejmě naprosto totožné. Základem hry totiž farmaření, nebo celkově práce v zemědělství jako taková. Primárním cílem je tedy stát se tím největším farmářem v zemi. Z tabulí rozesetých po celé mapce budete získávat různé typy zakázek, které je nutné plnit, aby jste získávali co největší profit z vaší práce. Můžete tyto zakázky/úkoly ignorovat a jet si pěkně po svém na své malé farmičce. To je zcela ve vašich rukou. Zakázkami však hra přeci jenom neupadá do úplného stereotypu a alespoň něco vás žene kupředu. V tomto případě výhled za lepší výdělky z vaší těžce odvedené práce.

Kromě zakázek je ve po mapce rozmístěno i několik drobnějších úkolů. Ty se dokonce nemusí týkat ani farmaření, už jen z toho důvodu, že se ve hře můžete starat i o dobytek, nebo těžit dřevo. Náplň úkolu může být i naprosto jednoduchá a to dovést svým pracovníkům nějakou tu sváču, aby vám v robotě nepošli chudáci hlady. Nebo se na chvíli staňte pošťákem. Tyto mise sice nějakou velkou odměnu neposkytují, ale mohou vám zkrátit čas při čekání na dozrání vašich polí.

Hra nám poněkud zkrásněla řekl bych

Při prvním spuštění Xbox One verze jsem si hned všiml toho, že hra na mě působila vizuálně mnohem lépe než verze pro PC, kterou jsem měl nastavenou na ultra detailech. Toto mě trochu zarazilo, ale přeci jen výkon současné generaci konzol je mnohem vyšší, než tomu je na průměrných PC sestavách, na nichž se tento simulátor hraje.  Konzolová verze tedy působí mnohem ostřeji, barevněji a celkově krásněji, než tomu tak bylo u PC. Opět není nad to koukat na zapadající slunce nad vaší stodolou, od kol odlétávající kusy bahna, nebo kácející se stromy k zemi. Plynulost hry je také na stabilní úrovni a beru to tak jako skvěle odvedený kus práce od vývojářů z Giants Software. U kterých je tato hra prvním počinem pro konzole PS4 a Xbox One. Takže si zaslouží potlesk, že jejich hra dostala náležitých kvalit a nejedná se o nic ochuzeného.

Své místo ve hře má samozřejmě naprosto věrohodná audio stránka, která je identická s těmi skutečnými stroji. Farming Simulator 15 tak působí velmi věrohodně a když vezmu fakt, že skutečným kombajnem se asi nikdy neprojedu, pak tohle je tou nejlepší náhradou, kterou nám videoherní svět nabízí. Upřímně jsem nikdy fanoušek tohoto žánru her nebyl, ale je nutné uznat, že právě tato hra své kouzlo má a není se tak divit, že má mezi hráči své právoplatné místo.

I fyzika pracuje

V PC verzi hry jsem si všiml, že stroje různě reagují na váhu, která je kladena na určité části vašeho vozidla, takže jsem se okamžitě pustil do experimentování s tíhou i zde. Výsledek se naprosto shoduje s předchozí verzí a já sem byl tak potěšen, že mé traktorové řádění nebude o nic ochuzeno. Myslíte si že drifty s traktorem dělat nelze, tak si připojte k traktoru tu obrovskou sečku, rozjeďte se a rychle zatočte. Najednou zjišťujete, že s traktorem se manipuluje velice těžko a že přední náprava úplně nedoléhá k zemi, což samozřejmě zhoršuje ovladatelnost stroje. K lepší funkčnosti tak stačí k traktoru připevnit k přední část závaží a rázem jsou problémy zažehnány. Podobných vychytávek je ve hře spousta a jsou založena na studiích skutečných zemědělských strojů, což této hře opět přidává na bodu k dobru.

Jak se to vlastně na těch konzolách hraje

Jistě spoustu lidí zajímalo, jak se takový simulátor ovládá. Hlavně když si vezmeme v potaz, že většina strojů má spoustu funkcí, které lze zapínat/vypínat a nějakým způsobem používat. V PC bylo ovládání rozloženo na spoustu kláves klávesnice, ale gamepad má tlačítek mnohem méně. Takže ovládaní těchto funkcí se schovalo pod různé kombinace tlačítek s triggery a bumpery. Z počátku to působilo velice chaoticky, ale jak se to člověku dostane pod kůži, je ovládání velice intuitivní a ve výsledku skvěle rozvržené. Vše se dá pohodlně ovládat za chodu, což beru jako veliké plus.

Ve výsledku je výborné, že ve hře zůstala i možnost multiplayeru a farmařit tak i se svými přáteli. Je to výhodnější v tom, že nemusíte najímat drahé pracovní síly, které by jinak mohli automaticky ovládat vaše těžké zemědělské stroje. I když na druhou stranu musím dodat, že verze pro staré konzole v podobě Xboxu 360 a Playstation 3 jsou ochuzeni o možnost hraní s více lidmi a i počet zemědělských strojů je o něco nižší. Hold stařičké stroje už nám postupně dosluhují. No upřímně nemohli tu být věčně. Pokud bych se na hratelnost podíval ze širšího záběru, tak působí velice komplexně, vše zde funguje jak má, což je v dnešní době rarita. A opět skládám vývojářům pochvalu.

Farming Simulator 15 v konzolové verzi rozhodně nedělá ostudu svému počítačovému předchůdci. Dokonce ho v několika věcech předčí. Hlavně ve vizuální stránce je hra o malinko vepředu a ovládání gamepadem je svižnější, než za pomoci klávesnice. Hra také běží naprosto stabilně a nechybí ani možnost hrát s více lidmi (pouze verze pro PS4 a XONE). Jediné v čem mají konzolové verze nevýhodu je chybějící česká lokalizace, kterou se může chlubit počítačová verze. Hra vychází na Xbox One, Playstation 4, Xbox 360 a Playstation 3.