Farming Simulator 15 - Recenze

Farming Simulator 15

Jako malý jsme všichni snily o tom, čím budem až dospějem. No asi ne každý snil o tom, že jednou bude běhat po poli, sázet obilí a podobné ruční práce. Ale projet se traktorem, kombajnem, či kamionem to je jiná. Nyní máte tu možnost tuhle těžkou techniku vyzkoušet na vlastní kůži. Tedy alespoň z části. Vychází totiž Farming Simulator 15, který vám umožní alespoň částečně vyzkoušet jaké to je jezdit jedním s těchto strojů a přitom zorat, či posekat pole, kácet stromy, či hospodařit se zvířaty. Takže tato hra sice není jenom o řádění v traktoru, ale i také o nějaké té práci a vydělávání peněz do budoucnosti.Farming Simulator 15

Polem nepolem svým velkým kombajnem

Byla jednou jedna zemička, v té zemičce farmička a v té farmář, který spoustu strojů měl a dělat na polích uměl. Potom stromy kácet chtěl, pak motorovou pilu uzřel. Paseka to byla veliká a těžký stroj z bahna uniká.  Nakonec kamion si to s nákladem šine, snad se ten blázen nepřevrhne. No krásná básnička, nebo pohádka by to byla, ale samozřejmě v této hře žádný děj nečekejte. Tohle je simulátor práce, díky níž máme co jíst a podobně. Jenže bych hře křivdil. Přeci jen můžete se svým traktorem vyrážet na dobrodružné výpravy. Třeba rozmrzelým pracovníkům hrdinně přivést pizzu. Cíl však tato hra má. Nezbankrotovat a pokud možno stát se dobrým zemědělcem a obchodníkem. Dokázat, že váš podnik bude profitovat a že vy jakožto hráč nejste úplni k ničemu.

Krásný to západ slunce nad naší farmou

Bohužel je mou povinností oznámit, že se sérií Farming Simulátor moc zkušeností. Možná tak maximálně půl hoďky ve verzi pro Xbox 360 minulého ročníku. Na první pohled je tedy určitě vidět pokrok vpřed. Je to logický krok od vývojářů, jelikož komunita hráčů kolem této hry neustále roste, až je to k nevíře. Kolem roste tráva a luční kvítí, ptáci zpívají a kola u traktoru se točí. Nemůžete však čekat žádné grafické orgie. Hra na grafiku nijak zvlášť necílí, ale rozhodně se snaží každým rokem o něco zlepšit. Ale hodnotit tuto hru ve srovnání s tříáčkovými hrami by rozhodně vůči Farming Simulator 15 nebylo fér. Upozorňuji, že hru jsem měl nastavenou na ultra detaily se všemi filtry naplno a plným vyhlazováním hran.

Farming Simulator 15

I přestože tato hra nepatří na vrchol grafického designu, tak některé věci se mi na hře líbili. Bylo to zejména postupné špinění všech dostupných strojů v závislosti na tom po jakém terénu se pohybujete.  Pak některá pěkná panoramata při západu slunce. Vlastně je chvályhodné, že ve hře se střídá den a noc.  Modely všech dostupných prostředků jsou vskutku dobře vytvořeny až po drobné detaily s pohybující se hydraulikou. Dokonce u všech strojů nechybí  pohledy z kabiny. Zde už tedy funguje pouze točení volantu, což je trochu škoda. Alespoň s těmi pedály si ještě práci dát mohli. No nevadí snad příště.

Drž to rovně!

Jestli jsem někde opravdu pocítil, že daný stroj něco váží, pak to bylo rozhodně v této hře. Pokud jedete například traktorem s připojenou sečkou a nemáte uchopené přední závaží, na jízdě to poznáte, jelikož předek nemá co tlačit k zemi.  Všechny stroje se jinak řídí klidně a není to nic frustrujícího. Dokonce jsem občas vzal samotný Farming Simulator 15traktor a jen tak pro srandu s ní řádil kde se dalo, takže můžete vyzkoušet co všechno váš zemědělský stroj dokáže.

Ovládání každého ze strojů se pak liší podle toho o jaké zařízení se jedná. Jedete orat pole? Pak si veškerá práce je akorát v tom, položit zařízení do země a jet kupředu. Sázení pak stojí trochu více práce. Musíte si vybrat plodinu, kterou budete sázet. Připravit stroj a podobně. Zkrátka už si nevystačíte s jednou klávesou pro zvednou a položit. Podobné je to pak například i s kombajnem a další těžkou technikou, která jen neumí jezdit dopředu a dozadu, či něco táhnout. A že je z techniky co vybírat, to vám povím.

Jak jsem zmínil, tak veškerá technika se při práci na poli špiní. Což může být problém pro lidi, kteří mají v oblibě jezdit s pohledem z kabiny. Jde o to, že prach a bláto vám mohou zhoršit výhled a můžete tak sekat trošku šejdrem, jelikož už přesně nevidíte kde máte okraje. Bohužel jsem nikde nepřišel za celou dobu hraní, kde stroje umýt. Navíc je nutné dávat pozor, aby jste při vašem řádění na polích a v lesích nedošla nafta. Ano, je to tak. V této hře se musí tankovat a bezedné nádrže tu čekat nelze. Naopak model poškození zde není prakticky žádný, tudíž můžete vypustit veškeré obavy ohledně toho, že jste nabourali s kombajnem do traktoru a jéje co teď budu dělat.

Mám jasný cíl. Být tím nejlepším farmářem v širém kraji

Náplň samotné hry je v celku jasná. Vydělávat, rozšiřovat svoje pozemky a být schopným a možná tím nejlepším farmářem a obchodníkem v širém kraji. Samozřejmě náročnost této cesty je dána nejen tím, jak si s hrou umíte poradit, ale i tím s jakou obtížností hrajete.  Na lehkou obtížnost začínáte s vysokým kapitálem a plat zaměstnanců a poplatky nejsou tak vysoké. Naproti tomu u těžké je to přesně naopak a snažíte ztotožnit s reálnými čísly a hra je v tomto režimu výzvou. Já zvolil zlatou střední cestu.

Farming Simulator 15

Vydělávat se zde může různými způsoby. Tím primárním je práce na vašich polích, která můžete postupem hrou přikupovat. Dále můžete těžit dřevo, či rozvážet různé zakázky a v neposlední řadě hospodařit se zvířaty. Něco vynáší více a něco vynáší méně. Proto je dobré všechny postupy si dobře promýšlet a když je třeba a peněz moc není, může vše zachránit půjčka. Jenže tu nesmíte zapomenout splácet, jinak taky můžete skončit na dlažbě.

Chcete být hrdinou, který zvládne všechno sám? Jistě tím být můžete, ale bude u hry trávit mnohem více času a také peníze nepůjdou tak rychle vzhůru vzhledem k tomu, že nejdříve samy něco posekáte, odvezete, zoráte, pokácíte a zasejete. Na druhou stranu také ušetříte. Narážím tím na Farming Simulator 15možnost najmout si další pracovníky, kteří vám mohou veškerou práci urychlit a tím zrychlit produkci. Nesmíte naproti tomu zapomenout, že jejich služby něco stojí a vy jen smutně budete sledovat, jak váš rozpočet bude pomalu klesat v platech. Tuto možnost jsem začal využívat, až v pozdějších fázích hry, kdy člověk disponuje vyšším kapitálem.

Farming Simulator 15 je dobře udělaným simulátorem farmaření a v podstatě všemožných zemědělských prací. Tento díl opět posouvá sérii kupředu, avšak stále má na čem v budoucnu zapracovat a přiblížit tak hru o něco více realitě. Ve hře sem tam narazíte na nějaký ten bug, ale jinak je tento díl plnohodnotným následovníkem svých předchůdců. Hra u nás vyšla v české lokalizaci, což rozhodně spoustu lidí potěší. Momentálně není na trhu lepšího simulátoru v oblasti hospodářství. Takže směle do sedaček zemědělských strojů.