EA nedávno přiblížili letošní PC edici fotbalu FIFA 11, který na osobních počítačích po letech konečně vyslyší volání všech fanoušků a přinese verzi srovnatelnou s konzolemi. Podle producenta Iana Jarvise půjde o jakýsi mix mezi loňskou FIFA 10 pro konzole a letošní FIFA World Cup na půdorysu poslední verze next-gen enginu s plnou podporou fyzikálního modelu, autentickou simulací pohybu míče či modely ve vysokém rozlišení.

Opět si budete moci vytvořit svojí vlastní podobiznu pomocí jediné fotky, udělat z ní 3D model a pak se stát hráčem na virtuálním trávníku, kde na vás čeká dvě stě třicet achievementů zvyšujících fotbalistovy jednotlivé schopnosti. Vedle tréninkové arény pro simulaci her jedenáct na jedenáct, pět na pět, nebo třeba pět na tři, a také rozšířeného trenérského módu, budete moci trénovat i rohové výkopy nebo vhazování. 

           

Potěší jistě i aktuální konzolový model realistického driblování míče, fyzikální propočty při přímých střetech hráčů anebo upravená počítačová AI s padesáti novými myšlenkovými pochody, které by měly přispět k dojmu více takticky uvažujícího a opatrněji hrajícího soupeře. Obránci budou nově pokrývat uličky a snažit se odhadnout protivníkovy kličky, brankáři si dají větší pozor na tečované míče a rychleji vyskočí při střelbě do rohu branky.

Konečně hra obsáhne i podporu VOIP, možnost hostovat server na lokální síti anebo si ověřit vlastní statistiky na online žebříčcích při EASportsFootball.com, kde si budete také spravovat seznamy svých přátel. A co budete ke spuštění potřebovat?

Dvoujádrový procesor Intel Core 2 Duo na frekvenci 2.4GHz nebo lepší, 2GB operační paměti pro Windows 7 nebo Visty, při hře na Windows XP postačí polovina, a konečně také 256MB grafickou kartu s podporou shaderů v3.0, alespoň ATI Radeon HD 3870 nebo GeForce 8800 GT.

FIFA 11 PC vyjde 29. září společně s verzemi pro Xbox 360 a Playstation 3