Final Fantasy XV Episode Duscae – Preview

Pokud se někdy nějaké JRPG prosadilo na západě, pak nejspíše nikdo nebude nic namítat, pokud za to japonské RPG budu považovat Final Fantasy. Tuto hru sérii má na svědomí studio Square Enix a jedná se o značku, která dokázala vzkřísit tuto firmu k životu. Není záhadou, že před vydáním prvního dílu byla tato společnost v jisté finanční tísni a tohle mělo být jeho posledním počinem v historii. Ale co se nestalo, jejich poslední hra měla obrovský úspěch po celém světě, a to i přes to, že se jednalo o čistě japonskou stylizaci. No, a nyní jsme mohli ochutnat kousek z jejich nadcházejícího počinu v podobě Final Fantasy XV. Tato hra se chystá čistě na nové platformy a není se čemu divit. Důvod zjistíme za chvíli.

Musím tedy uznat, že přesto, že se jedná o demo, nenabízí toho úplně nejméně. Bohužel z celkového příběhu se nedozvíte téměř nic. Vše se točí kolem party čtyř přátel, kteří jsou charakterově naprosto rozdílní, ale tvoří jakousi dokonalou partu. Je tu svalovec Gladiolus, génius Ignis, hezounek Prompto a vy, Noctis, tedy postava, jejíž role se chopíte, takový ten typ, jež má na vše spoustu času, ale když se o něco jedná, tak víte, že se na něj můžete spolehnout. Krom této party se vše točí kolem auta a toho faktu, že auto jaksi dojezdilo a je třeba ho opravit. Ale néé - došly nám peníze! Tak přesně v takovéto situaci se v této prequel epizodě ocitáte. Naštěstí, místní obyvatele sužuje hrozba v podobě behemotha. Říkám naštěstí záměrně, jelikož odměna za jeho hlavu zaplatí opravu auta.

Hon na behemonta je zde vlastně základní příběhovou linií. Během honby za touto stvůrou je však možnost si odskočit a splnit nějakou z vedlejších misí, které zde jsou k dispozici, ale i když jich není zrovna moc, tak tu přeci jenom jsou. Jako tu nejdelší a největší vedlejší misi bych zde zmínil úkol v jeskyni na Jihu, kde se musíte dostat k jakémusi magickému stromu. Během vašeho putování krajinou Duscae vás budou čekat potyčky s místní faunou, v jeskyních narazíte na gobliny, sem tam se vám do cesty připlete císařská garda a nakonec je tu behemoth, stvůra nezměrné síly a velikosti.

I když obsahově toho není v tomto prequelu moc, tak hra i tak vyjde na několik hodin. A hlavně - souboj s behemothem si zopakujete nejspíše několikrát, než naberete patřičné síly ho porazit. Navíc vaši pouť Duscae vám opravdu zpříjemní výborné grafické zpracování. První zapnutí této hry ve mě nechalo opravdový whow efekt. Krajina je opravdu krásná a malebná. Tento svět opravdu žije a je to vidět na každém kroku, a není to jen tím, že by se všude kolem pohybovala všelijaká stvoření, ale občas narazíte i na procházející lidi, tedy hlavně v oblasti obytných zón samozřejmě. Silnice také nezejí prázdnotou, ale občas tímto venkovem projedou i nějaká ta vozidla.

Výborně jsou udělány také animace postav, kde si všimnete vlajících kabátů, či vlasů. Ty jsou rozpohybovány stejnou technologií, jakou byl udělán účes nové Laře v posledním remasterovaném Tomb Raider Definitive Edition. Audio stránka hry je také na slušné úrovni, a to opět musím zmínit fakt, že se nejedná o finální produkt. O ten mám upřímně trochu strach. Jde o to, aby nás vývojáři příliš nenamlsaly a plná hra nedopadla hůře. Ale vzhledem k tomu, že do vydání hry je ještě daleko, tak zatím zůstanu optimistou.

Výraznou změnou oproti předchozím dílům série je ten, že hra opustila tahové souboje a přivítala realtimový způsob boje. Jedná se podle mě o celkem svěží inovaci v této značce. I když z počátku mi souboje přišli poněkud chaotické, jelikož jsem v podstatě nestíhal kontrolovat situaci, a to obzvláště ve chvílích, kdy bylo na blízku více nepřátel. Stačila chvíle cviku a vše bylo jinak. Je pravda, že s ovládáním je nutné se sžít. Někdy také není moc na místě útočit na nepřátele hlava nehlava, jako jsem to z počátku dělal, ale občas se i krýt. To vám dojde ve chvílích, kdy projdete úvodní hodinku hry a dostanete se například ve vedlejším questu do již zmíněné jeskyně. Goblini totiž nejsou zrovna samostatné potvory a pohybují se v nemalých tlupách, a že jsou v tomto uskupení dosti nebezpeční, to asi ani nemusím zmiňovat.

Celkem pěkně jsou zde vyřešeny zbraně. Jelikož by bylo divné tahat se s velkými meči, či kopím, tak veškerý váš arzenál je magického původu (tedy ve chvíli boje si je vaše postava zkrátka vyčaruje). Jelikož se jedná o japonské RPG, tak to není v celku nic neobvyklého a poměrně rychle jsem si na to zvykl. V základu máte meč, kterým provádíte klasické útoky. Použití dalších zbraní vyžaduje určitý počet many, takže těmito zbraněmi nebudete útočit tak často, jelikož je třeba nechat vaši manu dobýt. K základním útokům vás Gladiolus naučí i protiútoky, takže je třeba sledovat jistou výstrahu, kdy je možné protiútok využít. Samotná obrana se provádí držením jednoho tlačítka, tedy, jedná se spíše o úskoky, než krytí jako takové, ale vzhledem k magickému základu je to efektní na pohled.

Úroveň postavy však nezvyšujete v žádném menu, ale musíte dojít do tábora, tam si dát odpočinek, dobrou večeři. Potom se vám následně začnou přičítat zkušenosti za splněné události a úrovně budou následně pěkně stoupat. Samozřejmě s dalšími úrovněmi stoupá i váš skill, tedy se zvyšuje vaše odolnost v boji a také poškození, které způsobíte svým soupeřům. Více magických schopností však v tomto prequelu nenajdete. Ty údajně budou dostupné až v plné hře.

Celkově mám z této hry dobrý pocit. Final Fantasy XV vypadá výborně, hraje se dobře. Rozhodně má tato hra slušný potenciál a může přinést do této série čerství vítr. A myslím, že po posledních dílech by to byla potřeba. Co se týče délky, tak toto demo, či prequel, vyjde na několik hodin a řekl bych, že obsahově je na tom podobně jako Metal Gear Solid 5: Ground Zeros. Má však oproti MGS5: Ground Zeros jednu výhodu: je zdarma, tedy, pokud si koupíte hru Final Fantasy Type-O HD.