Tento víkend jsme měli možnost zapojit se do uzavřeného beta testu středověké rubačky For Honor, jenž velmi brzy čeká datum vydání. Dočkat se jí máme již 14. února, tedy na svátek sv. Valentýna. No a já se s vámi podělím o mé postřehy z tohoto testu a vzhledem k tomu, že jsem se účastnil i alfa testu, jenž se konal ještě minulý rok, nejspíše se i nevyhnu porovnávání. Vlastně, ta evoluce hry mezi alfou a betou je poměrně důležitá, obzvláště když je mezi sebou dělí několik měsíců a právě uplynulá beta by měla demonstrovat téměř hotový produkt.

První chvíle v tomto betatestu dali jasně najevo, že tady k evoluci jednoznačně došlo. Po technické stránce ušla hra od alfa testu značný kus cesty. Svět byl detailnější, textury a celkový obraz ostřejší, hra již netrpěla propady snímkování a síťový kód také doznal dozajista mnoha úprav. Hlavně v lobby se již nečekalo čtvrt hodiny, ale stačilo pár vteřin a hned jsem byl spojen s jinými hráči v betě. Po technické stránce mě tedy beta velmi mile překvapila a to nejen svým chodem, ale i tím, že už samotná beta obsahovala veškeré jazykové lokalizace, jenž budou dostupné ve finálním produktu, takže i samotnou betu jsem si mohl vychutnat ve svém rodném jazyce, tedy češtině.

Test samotný opět přinesl tři herní mutiplayerové režimy, které šli jak hrát v kooperaci proti umělé inteligenci, či pochopitelně šlo hrát v řádné bitevní vřavě mezi skutečnými lidmi, tedy hráči. Stejně jako v alfě šlo o režimy Duel, Brawl a Domination. První dva režimy jsou čistě o soubojích mezi hrdiny, tedy nenajdete v nich pěší jednotky, jako v modu Domination a nelze v nich používat žádné podpůrné vlastnosti daných hrdinů. Zkrátka zde stojíte buďto v duelu, jak je jeden režim právě nazván, či v stojíte 2vs2 a to v režimu Brawl, pravidla jsou však pro oba režimy shodná. Titul se jmenuje For Honor a věřte že v režimu Brawl se od umělé inteligence žádné cti nedočkáte. Kolikrát vašeho pomocníka v UI porazí a pak si vás podají dva na stříbrném podnosu, ale s živými hráči se můžete dočkat čestného boje. Kdy bojují sice 2vs2, ale je čestné jít jeden na jednoho, tedy pokud protihráč tu čest mít bude. Tací hráči se našli, ale i nenašli. S některými se domluvíte, s jinými ne. Ale to je vždy problém takto cílených her, jestli si hráči vezmou do hlavy pravý koncept celé hry, či jestli všechno budou hrát na styl Call of Duty.

Blíže se podíváme i na režim Domination. Zde se na mapě nacházejí tři body, které se snaží obě soupeřící strany získat pro sebe. U toho prostředního vždy zuří bitva mezi pěšáky daných stran, takže je možné si přijít i na nějaké to skóre i mimo souboje s hrdiny, či zabírání daných pozic. V tomto režimu mají hrdinové k dispozici i jisté povely, bonusy, které je možné po dosažení určitých milníků aktivovat. Takže je možné buď nabrat druhý dech, takže se vám doplní zdraví, či je možné povolat salvu šípů, navýšit dočasně sílu útoku, atp. Možností je dost, ale využívat jsem tyto povely/bonusy viděl hráče jen málokdy. Pevně věřím, že to se s plnou hrou změní.

Tak nyní se podíváme na novinky, které předvedla beta navíc oproti alfa testu. Důvod, proč byla beta vlastně spuštěna, je jednoduchý. Bylo nutné otestovat funkčnost Války frakcí. Hra, jak jistě všichni víte, bude obsahovat tři frakce, které mezi sebou povedou válku. Jde o rytíře, vikingské kmeny a samuraje. Každý z nich má z počátku dané své území, ale postupně jak spolu hráči bojují, se území daných frakcí bude měnit v závislosti na tom, jak si budou dané frakce vést v daných multiplayerových režimech. Já si na XONE zvolil jednoznačně frakci samurajů a nutno podotknout, že naše frakce byla v rámci bety tou nejúspěšnější, tedy nejčastěji jsme se dostali k nějakému zisku území. I když to bylo více méně jako na horské dráze, jednou bylo území ztraceno, jednou dobito a tak dokola. Hra, vždy brala časový interval, v kterém se bitvy započítávali a po vypršení času provedla výpočet dobitých a ztracených území. A následně byl nastaven další interval.

Ubisoft do bety tentokrát zahrnul i loot a vylepšování postav v rámci daných frakcí, kdy každá z nich nabízí tři třídy bojovníků. Ona samotná frakce samurajů je zvláštní tím, že disponuje exkluzivní třídou assassin a balanced. Těmito třídami nedisponuje žádná jiná frakce, ale hraní za tyto hrdiny je dosti specifické a vyžaduje poněkud odlišný přístup. Loot pak pomáhá vašim hrdinům k zisku lepších zbraní a zbrojí a tak se z vás stávají ještě smrtonosnější bojovníci. Loot si můžete zakoupit buďto za získané zlaté a to v pěti možných náhodných balíčcích, které nabízí různě kvalitní vybavení a to podle toho, kolik do balíčku investujete. Druhá možnost jak se k lepšímu vybavení dostat je klasicky hraním. Vybavení je pak vygenerováno podle toho, jak jste byli v dané bitvě úspěšní, či nikoliv.

Beta také zahrnovala různé druhy rozkazů, které zde plní roli různých denní, týdenních a exkluzivních eventů. Za jejich splnění byl váš hrdina odměněn řádnou porcí zkušeností, jenž pochopitelně vedli k dalším úrovním a tím pádem k posílení daného hrdiny. Je však nutné vědět to, že každý hrdina funguje separátně, tedy postupujete na vyšší úrovně vždy s tím hrdinou, s jímž se rozhodnete do bitvy vydat.

Celý beta test ve mě zanechal ve směs pozitivní dojmy, ale to jak hra dopadne se teprve ukáže. Rozhodně nabízí zajímavý herní koncept, který má být doplněn i plnohodnotným zážitkem pro jednoho hráče. Tudíž jsem na For Honor opravdu zvědaví a jeho vydání velmi netrpělivě očekávám. Ubisoft se navíc poučil ze svých chyb a momentální stav hry, ukázal, že hry mohou doznat i upgradů a nikoliv jen downgradů, jako tomu bylo u některých předchozích titulů Ubisoftu a hra tak vypadá lépe, než byla prezentována na veletrzích E3 v uplynulých dvou letech.