Forza Horizon 2 presents:
Fast and Furious – Recenze

Reklamy jsou s námi na každém kroku, někdy propagují každodenní věci, někdy propagují filmy a někdy dokonce hry. Vše je šířeno pomocí televize, rádia a primárně pomocí internetu. Co se týče zábavního průmyslu, konkrétně videoherního a filmového, tak zde občas dochází ke spolupráci studií v těchto odvětvích. Vznikají pak doprovodné hry k velkým filmům nebo filmy k velkým hrám. Ty, tedy až na výjimky, však většinou nedopadly dobře. A pak je tu filmová série Rychle a Zběsile, která se snažila ve hrách prosadit kolikrát samostatně, bohužel ne úspěšně. Ale nyní se film spojil s jednou z největších konzolových závodních sérií a vznikl tak samostatný datadisk ke hře Forza Horizon 2 s podtitulem jak jinak než Fast and Furious. Takže nažhavte motory, vracíme se na pobřeží Francie!

Vzhůru do závodního podsvětí

Děj této hry v podstatě navazuje na samotnou Forzu Horizon 2, ale není třeba tuto hru vlastnit. Jelikož jste v rámci Horizon festivalu prokázali, že jste zkušený, rychlý a zběsilý řidič, dostanete šanci se přidat coby nový člen do party Dominika Toretta a Briana O’Connora. Takže jste kontaktováni Tejem, abyste odvedli drobnou prácičku. Ta se skládá ze získání 10 konkrétních vozidel. Všechna si samozřejmě musíte zasloužit vítězstvími v závodech různých typů. Vše je pak prakticky spojeno hlavně s posledním dílem Rychle a Zběsile s pořadovým číslem 7. Na ten je ve hře spousta odkazů a to nejen na tento díl. Jak jsem zmínil výše, tento stand-alone datadisk slouží hlavně k propagaci tohoto filmu.

Není nad závod při západu slunce

Po vizuální stránce se hra samozřejmě od velkého bratříčka vůbec nezměnila. Vše je prakticky stejné a dokonce se to odehrává i na třetině mapy základní hry Forza Horizon 2. A ano, i zde není nad to pokochat se parádními scenériemi francouzského pobřeží, či lesnatými kopci při západu slunce. Prostředí si zachovalo svou zničitelnost, takže dřevěný plot, či pletivo není těžké rozrazit, na loukách se pod koly budou ohýbat klasy, nebo nebohému restauratérovi zničíte venkovní posezení. Zkrátka destrukce je tu do takové míry, jakou byste od závodní hry chtěli.

Hlavní změny se dočkal soundtrack, ten je ve všech stránkách převzat z již zmíněné filmové série a nutno uznat, že do hry zapadl naprosto fantasticky. Hudba výborně podtrhuje téma této hry a nenajdete lepší hru, ve které si můžete více připadat jako ve filmu Rychle a Zběsile. Rozhodně je to ideální způsob, jak se zadarmo prohnat v kárách, na které naše peněženky jen tak nedosáhnou. Ano, čtete správně - ZDARMA. Tento samostatně spustitelný datadisk je totiž do premiéry sedmého filmu Fast and Furious zdarma. Po premiéře však taky na dlažbu nepřijdete, bude stát zhruba 10 USD, v naší měně pak 199,- kč.

Opět proženete kola

Pokud jste hráli původní hru, tak ani hratelnost vám nebude cizí. Ovladatelnost aut je totožná s hlavní hrou. Opět máte možnost si realističnost přizpůsobit vašemu stylu. Hra si zakládá hlavně na požitku z jízdy a ten je tu opět bezkonkurenční. Akorát tentokrát budete muset být poněkud více ve střehu, jelikož provoz trošku narostl, takže kličkování mezi vozidly bude vaším denním chlebem a to s rychlými závody vám dodá tu pravou adrenalinovou zábavu. Dokonce byl do hry implementován systém nitro, takže vaše auto může akcelerovat rychleji po určitou dobu. Je dobré vědět, že nádoba s nitrem se automaticky nedoplňuje a na závod máte k dispozici jen jednu. Ale upřímně, málo kdy jsem nitrák použil. Navíc není k dispozici na každý typ závodu.

Když jsme u typů závodů, tak se skládají převážně ze sprintů, či jízd na čas. Často se musíte předvést v různých challenge misích, aby byla upoutána pozornost řidičů potřebných aut, jelikož hon za každým z potřebných vozů se skládá z několika částí. Povětšinou jsou tyto části dvě, ale najdou se i výjimky. Samozřejmostí jsou pak závody typu head to head, tedy možnost vyzvat k závodu projíždějící drivatary. Dále je možné své schopnosti otestovat v různých challenge závodech, ale to také není žádnou novinkou.

Demo, nebo plnohodnotná hra

Bohužel nikdo nemůže počítat, že by si tímto datadiskem nahradil zážitek s původní Forzy Horizon 2. Ale může se na tuto hru příjemně navnadit. Nemohu říci, že je hra vysloveně nějakým demem. Jak jsem řekl, jedná se o datadisk, ke kterému základní hru nepotřebujete. Jen je nutné počítat s tím, že vozový park je v tomto datadisku seříznut vysloveně na auta z filmu a těch je celkově jedenáct. Ale i přes tento malý počet vozů si snad každý vybere svého oblíbence.

V této hře si také nevyzkoušíte jednu z podstatných vlastností této série, a to je úprava vozidel. Ta zde úplně chybí a nevyměníte si zde ani barvu na autě. Je to trochu škoda, ale v rámci filmové podstaty této hry se to dá pochopit.

Online řádění nechybí

Naštěstí, možnost rozdat si to s kamarády v online závodech ve hře zůstala. A věřte, že není nad to si poměřit síly s kamarádem pěkně v duchu této slavné filmové série. Můžete si tak na vlastní kůži zkusit, jaké to je být Dominikem Torettem, který si to opět na silnicích rozdává s kamarádem Brianem. Zde se kouzlo této hry prostě jen tak nevytratí. Samozřejmě s kamarády můžete i jen tak blbnout po mapě v Online Freeroom.

Forza Horizon 2 presents: Fast and Furious je vydařeným, samostatně spustitelným rozšířením hry Forza Horizon 2. Vypadá krásně, hraje se skvěle, hudba dodává hře na energii, avšak nemůže plně vynahradit původní hru. Hra je také v rámci singleplayeru poměrně krátká, ale herní čas může dosti navýšit fakt, že hra neztratila možnost online hraní. Navíc, hra je do premiéry filmu zdarma a vychází jak na Xbox One, tak na Xbox 360. Tady není nad čím váhat. Pokud hledáte nějakou hru na motivy Rychle a Zběsile, pak lepší rozhodně nenajdete.

HODNOCENÍ: 8/10