Konečně! Přesně to jsem křičel, když Playground Games konečně oznámili druhé rozšíření do vynikající závodní hry Forza Horizon 3 a že si hoši dávali pěkně na čas. Do oznámení spousta hráčů, včetně mě, hádala, co může být tím druhým velkým rozšířením. Nejvíce se počítalo s nějakým porsche expansion, ale ten opadl hned, jak vyšel Porsche Car Pack. Takže se mohlo hádat dál. Nakonec, by ale nikdo netipoval, že se druhým rozšířením stane Hot Wheels, oblíbená autodráha s ikonickými autíčky a poctivými lopingy. Trochu šílenost, ale rozhodně svěží.  Jestli se to do hry hodí nebo ne, tak to si řekneme v recenzi. Nastartovat motory, tohle bude divoké.

Nové rozšíření do hry vtrhlo 9.5.2017 a já neváhal ani chvíli a okamžitě jsem se do něj pustil. Přeci nenechám ležet rozšíření do hry, která je dle recenzentů, hráčů a mě, nejlepší závodní hrou všech dob. O kvalitách základní hry jsme toho napsali již dost a proto se budu soustředit pouze na samotné rozšíření. Někdo by si mohl myslet, že budete jezdit s ikonickými angličáky na tratích někde po stole. Na to můžete zapomenout, celé tohle šílenství autoři převedli do životní velikosti a umístili na ostrov poblíž Austrálie. Výsledek je opravdu úcty hodný. Už když se k ostrovu blížíte vidíte monumentální dráhy, které jsou propleteny celým ostrovem s ikonickou horou a moderním městem. Byť se zde příliš krajinou nepokocháte, pak to neznamená, že by na vizuál vývojáři nějak zanevřeli. To vůbec. Všechno je tu, jak má být a i krajina je detailní a skvěle zpracovaná. O vozech nemluvě.

Ty navíc rozšířila čtveřice typických Hot Wheels aut v reálné podobě s detailními kokpity. Sice je pravda, že v jednom případě toho kokpitu moc nevyužijete, jelikož dvojice obřích sání tomu trochu brání, i když s trochou cviku se i tohle auto dá z tohoto pohledu kočírovat. Kromě aut, drah se tu blýskne i pár rarit v čele s několika Tyranosaury, kteří jsou pochopitelně jen modely, ale rozhodně skvěle vytvořenými. Že by Playground trénovali i něco jiného, než jen vozidla? Bylo by to logické, vzhledem k tomu, že chystají i hru mimo prostředí automobilových závodů, ale to jsem trochu odběhl od tématu.

Trochu jsem měl obavy z ovladatelnosti na drahách. Což se mi trochu i potvrdilo, jelikož své simulační nastavení fyziky jsem musel přizpůsobit více arkádě, jelikož na ovladači to byl poměrně problém a častokrát jsem vylétnul z dráhy, či narazil do krajů, což způsobilo nedostatek rychlosti v lobu a následný pád. Což je tedy důkaz toho, že na gravitaci se zde nezapomnělo a kolikrát je nutné jet více, než 200km/h, aby byl průjezd možný. K nabrání rychlosti vývojáři přidali i nějaké ty zrychlovače, které můžete znát třeba z TrackMania, ale zde jsou navrženy tak, že se jedná o pásy, běžící vysokou rychlostí, které vás de facto katapultují v před ve vysoké rychlosti. Tenhle design se mi opravdu líbí a jsem rád, že to autoři neodflákli nějakým políčkem s šipkami. Zmínil jsem tu titul TrackMania, tomu se toto rozšíření opravdu blíží asi nejvíce a jde o skvělou alternativu, pokud zmíněný titul nevlastníte. Navíc je to hezčí a o auta obsáhlejší alternativa.

Hra mě jedním překvapila opravdu příjemně a to obsahem. Ve hře je opravdu spousta unikátních závodů, které poté můžete jezdit i v rámci šampionátu. Jejich zpřístupňování je zde definováno stejně jako tomu bylo u prvního rozšíření Blizzard Mountain, tedy formou ticketů, které získáváte za odjeté závody, bucket listy, či stunty. Po dosažení určité hranice se odemknou další závody s rychlejšími vozy. Zde jsou totiž závody určeny podle výkonu vozidel a to je neměnné. Takže byť si tu coby pořadatel Horizon Festivalu, můžete každý závod upravit, tak třídu vozidel ani challenge v něm nezměníte. Můžete ovlivňovat akorát kolik kol se pojede, jaké bude počasí, denní doba a tedy nově i jaké stunty bude závod obsahovat. Jejich počet se může lišit závod o závodu. Zmínil jsem challenge, tedy výzvy. Ty jsou přítomny v každém závodě a fungují stejně jako v prvním rozšíření. Za dojezd trati získáte jeden ticket, za dojetí tratě na prvním místě dva tickety a za první místo a splnění nějaké výzvy tickety tři. Výzvy jsou různé.

Jednou jde o dojetí kola pod určitý časový limit, jindy zase o dosažení jistého počtu skillpointů a po třetí třeba o dosažení 15 driftů. Sice se po čase výzvy začnou opakovat, ale výzvy tu jsou hlavně pro tu VÝZVU pro hráče, kteří po nich touží. Takže hrou se klidně můžete projet i bez jejich plnění. Nakonec tu nechybí ani možnost vytváření vlastních bucketů, které následně můžete sdílet s ostatními hráči. Dokonce nechybí ani Barn Find, byť jen jeden. Což mě vlastně vede k tomu, že bych měl opravit svůj výrok o čtyřech hot wheels autíčkách, jelikož s tímto Barnem je to pětice.

Ve hře nechybí ani populární multiplayer, který nabízí všechny mody, které jsme v rámci třetího dílu mohli vidět a to včetně kooperativního hraní, jenž je zde opravdu na místě a navíc je řádění na šílených drahách o to zábavnější. Kromě toho i zde probíhá již klasická disciplína forzathon, která přináší kolikrát unikátní odměny za splnění určitých milníků ve hře. Je fajn, že jsou kolikrát nastavené tak, že je můžete plnit prostým hraním hry a nejste nuceni někam odbíhat. Tedy jak kdy, ale většinou nejde o nic, do čeho by vás hra nutila. Vlastně jde jen o bonus a pokud se na něj vyprdnete, tak se vlastně vůbec nic neděje.

To by bylo nejspíše vše, co nám nové rozšíření přináší. Byť se to může takhle na délce recenze zdát, že toho moc není. Tak opak je pravdou. Nemělo by smysl do nekonečna omílat to samé dokola, když už to tu bylo minimálně jednou řečené a vždy je možné přečíst recenzi na základní hru. Druhé rozšíření tak jen dokazuje, jak je třetí Forza Horizon skvělým závodním počinem plným nevídaných možností. Já k tomu mám snad jen to, že se nemůžu dočkat dílu čtvrtého.

Forza Horizon 3: Hot Wheels je vynikajícím rozšířením už tak dokonalé závodní hry, které přináší řadu svěžích prvků, opět výtečnou hratelnost a vynikající audiovizuální podívanou. Jestli bych měl rozšíření něco vytknout, tak jen snad nemožnost určit si třídu aut pro dané závody, ale to je jen drobná vada na kráse, jinak se jedná opět o skvěle odvedený kus práce, jenž vývojáři odvedli. A cena také není nikterak hrozná, jelikož činí pěkných 569,- korun. Osobně mohu říci, že toto rozšíření by klidně mohlo stát i samo o sobě a stálo by za to!

Hodnocení: 9,5/10