Get Even, titul opředený řadou tajemství a záhad, se konečně dostává mezi hráče. Proč jsem to řekl, jelikož hra při svém oznámení, ukazovala zcela něco jiné, než se z ní nakonec stalo. Vývojáři sami ji vlastně nedokázali specifikovat a přiřadit k nějakému žánru. Což je pravda, i není. Vše kolem Get Even bude za chvíli pro spousty z vás možná mnohem jasnější. A předem musím varovat, že se v žádném případě nejedná o tří áčkovou produkci, o čemž vypovídá i nižší pořizovací cena hry, ale jaký je poměr cena výkon. Neznamená nižší cena průšvih? No uvidíme. Přeneseme se do hry studia Farm 51 a pokusíme se osvětlit nějaké body této záhady.

Mé první minuty v této hře ve mně zanechali velmi zajímavé a zároveň divné pocity. Hra vás bez vysvětlení uvrhne do lokace a vy víte jen to, že musíte zachránit dívku, byť máte rozkaz se na to vykašlat. Ale vy přece nemůžete nechat onu dívku zemřít. Když dívku najdete, tak má na sobě připevněnu bombu a zbývá jen pár vteřin do jejího zneškodní, ale i přes to, že dívka údajně zná deaktivační kód, tak bomba vybuchne. Ale místo vaší smrti se najednou objevujete u opuštěného blázince, kde záhy zjistíte, že úplně prázdný není. Najednou vás může zalít pot, jenž se dostaví z oné lokace rozpadající se psychiatrické léčebny, jejíž útroby provází neustálé děsivé zvuky. V blázinci je hra postavena na psychologickém thrilleru, až hororu. Ale to není jediná součást hry.

V jedné části omdlíte a probudíte se na hlavně majíc zvláštní zařízení. Později zjistíte, že lidé nazývající se Červení, na lidech dělají pokusy a zkoumají jejich vzpomínky. Během hry se tedy podíváte i na spoustu míst mimo blázinec a to v rámci svých vzpomínek, ale jsou to opravdu jen vzpomínky? Proč se v reálném světě najednou mění titulky novin? Proč je řada lidí mrtvá, když předtím nebyli? Najednou se na vás vyvalí obrovská řádka otázek, ale odpovědí už se musíte dopátrat sami. Celá hra právě stojí na tomto konceptu nevědomosti, strachu z vlastních činů a položených otázek. V tomto se mi koncept hry velmi zalíbil a i přes jasný pohled na nižší rozpočet je u hry znát pěkný kus práce.

Get Even není jen thrillerem, či hororem, ale zároveň i akční střílečkou, či stealth hrou. Opravdu se zde mísí řada žánrů a tato kombinace poměrně dobře funguje. Hlavní devízou hry je Corner gun, tedy zbraň, s níž můžete střílet i za roh. Samotná zbraň, ale není jednotný kus. Skládá se z klasické ruční pistole, zařízení pro možnost vyklopit se do stran a vašeho telefonu, jenž vám poskytuje různé údaje, jako je scan prostředí, UV světlo, či samotný virtuální zaměřovač. Corner gun není ale jedinou zbraní ve hře. Ta čítá i řadu automatických zbraní, či dalších pistolí, ale kolikrát je lepší zbraně nepoužívat. Vaše činy mají vliv na další průběh hry a to je třeba mít neustále na mysli. Kolikrát se vám stane, že vaše osobní zájmy však budou jiné, než zájmy Červených. Přeci jen vás během hry neustále bude tížit ona myšlenka na tu dívku s bombou.

Krom oněch zmíněných palných zbraní bude vaším dobrým přítelem i váš mobilní telefon, díky němuž můžete sbírat různé důkazy jejich scanováním, či sledovat různé stopy díky UV baterce. I mapa, kterou můžete využívat, se vám mnohdy bude hodit. Celkově je interface hry integrován do použití právě ono mobilního telefonu, který vám poskytuje i různé zadání úkolů, či nápovědy. Velmi často vám skrze něj budou chodit záhadné zprávy, jenž vám opět do hlavy naloží jen další várku otázek, ale odpovědí se začne dostávat až v druhé půlce hry, jenž sice není závratně dlouhá, ale na poměr ceny je těch 9 hodin, co jsem to hrál poměrně dostačujících.

Také mě potěšila přítomnost řady puzzlů, jenž jsou založeny na různých fiktivních postavách, které, můžeme znát z různých pohádek, či fantasy. Vzhledem k tomu, že v sanatoriu jsou další lidé, kteří mají na hlavě stejný přístroj jako vy, tak se jim díky tomu poněkud nabouralo myšlení a byť se v minulosti mohlo jednat o vážené lidi, jako jsou doktoři, profesoři, či různí žurnalisté. Červení na nic ohledy neberou. Všechny ale spojují zmizení, či záhadné události. Bohužel neúplná synchronizace s přístrojem jim pokroutila myšlení a myslí si, že jsou někým jiným. Třeba Puppet Makerem, což byla docela děsivá část hry. Další si zase myslel, že je Kloboučník z Alenky v říši divů a tak podobně. Tato myšlenka mi přišla na hře opravdu zajímavá a trochu neobvyklá, nikoliv však rušivá.

Doposud jsem o hře mluvil více méně kladně, ale ne vše se úplně vydařilo. A tím ne úplně moc zdařilím mi přijde technické zpracování hry. Na hře je poměrně dost znát její rozpočet a možná komplikovaný vývoj, který měl za důsledek celkově změněný koncept hry, jenž původně měla být cílená na hru s živými hráči z čehož nakonec sešlo a hra dokonce nakonec neobsahuje multiplayer žádný, což mi osobně moc nevadilo, ale celkový feeling by si hra zasloužila díky svému konceptu přeci jen lepší. Hra má šíleně silné filmové zrno, čímž autoři nejspíše chtěli zamaskovat slabší antialiasing, či vlastně žádný. Detaily sice ve hře nejsou špatné. Obzvláště v sanatoriu to vypadá opravdu děsivě, ale jinak se jedná o poměrně obyčejný průměr. To by asi tolik nevadilo, kdyby hra alespoň bez chyby běžela, ale během doby kdy jsem hru hrál, jsem se setkal s nepříjemnými propady snímkování. Čekal bych, že hra takto vizuálně poběží alespoň 60fps, ale ona běží jen 30 a ještě ne stabilních. Chápu, že malý tým prostě může mít s tímto problémy, ale tak si dám na hru více času, abych ji mohl zoptimalizovat a vydat, tak jak by si vlastně zasloužila. Protože tato hra si to nezaslouží. Je možné, že hra bude nyní s datem vydání opravena, ale já mám pořád na paměti fakt, že měla vlastně vyjít již před měsícem. A že hru autoři odložili kvůli obětem teroristického útoku je od nich dobrým gestem, zvlášť kvůli holce s bombou na hrudi, ale nějak se nemůžu zbavit pocitu, že to bylo i záminkou, aby bylo možné hru vyladit.

Get Even je zajímavým titulem snoubícím v sobě řadu žánrů, jež dokázal propojit v poměrně kvalitně zpracovaný herní kousek, u něhož se budete bát, klást řadu otázek, ale nechybí mu i akčnější pasáže. Hru poněkud stahuje dolů jeho technická stránka a průměrnější vizuál. Ovšem u poměru cena/výkon dostanete opravdu dobrý titul za málo peněz.