Homefront The Revolution - Preview

 

Přijde vám námět o vpádu Severní Korei do USA jako celkem fajn nápad?  Mě celkem jo, přeci jen té jejich údajné neporazitelnosti je už dost. Tedy pochopitelně se musí najít hrdiný odboj, který zachrání celou jejich zem a vymaní nebohé obyvatele z okovů tyranie. No o něčem takovém byla hra, dnes již zaniklého, studia THQ. Jmenovala se Homefront a byla hráčskou komunitou přijímána poměrně rozpačitě. Ale což, studio mělo i tak nápad na volné pokračování, které má disponovat otevřenějším světem. Jenže bohužel přišel bankrot společnosti a značku odkoupila společnost Crytek, která se vydává hry s velmi kvalitním a nádherným grafickým zpracováním. Co čert nechtěl, i Cryteku začalo téct do bot a rozhodl se odkoupenou značku prodat dále. Té se chytl vydavatel Deep Silver. Ten zrekrutoval některé propuštěné vývojáře Cryteku a ve vývoji hry se mohlo směle pokračovat, pod novým týmem Dambuster Studios. No a tento víkend probíhal uzavřený betatest jejich nového počitu ze světa Homefront, tedy Homefront The Revolution.

Má očekávání byla velká. Přeci jenom čekal jsem grafické orgie okořeněné ponurou atmosférou navozenou tyranskou diktaturou. Vždyť lidé z Cryteku, tedy velmistři svého řemesla, přešli pod křídla Deep Silver aby mohli své dítko dotvořit.  Ach, jak jsem byl rychle probuzen pěstí přímo do obličeje technickým zpracováním hry. Dobře, je pravda, že hra je teprve ve fázi betatestu. Tedy nejedná se o finální produkt. Ten přeci jen může vypadat mnohem lépe. A ono ani to grafické zpracování nevypadá zle, náhodou se docela povedlo. Každá lokalita působila jiným dojmem a přeci jen vystihovala atmosféru dění v daném městě. A déšť? To je potom pastva pro oči, ten je zde vytvořen naprosto fenomenálně.  Bohužel narazil jsem na spoustu technických nedodělků. Jako bylo příliš doskakujících textur a podobně. To se tedy ustálilo po pár minutách ve hře. Textury se asi nestíhaly načíst v době loadingu celé mapy, který byl poměrně rychlý. Ale radši o několik sekund delší načítání, které vás vrhne do parády, než sledovat skákací hitparádu. Je fakt, že framerate, byť nebyl stabilní nekolísal pod hratelnou mez a pohyboval se mezi 26 - 47 fps. Což by za normálních okolností bylo vlastně fajn. Přijde však velké a významné ALE.

Síťový kód hry je naprosto nezvládnutý.  O tom, že je zcela základním pilířem pro hru více hráčů není snad třeba mluvit. Ale z důvodu práce, jenž nebyla dotažena do konce, jste opravdu dlouho čekali v lobby, než vás hra připojila a to se nedá říct, že by hráčů v uzavřené betě bylo nějak málo. Jen hra je hledala příliš dlouho. Dejme tomu, že by se i nad tímto čekáním daly přimhouřit oči. Korunu tomu však nasadily nehorázné lagy, které se nesly napříč celou hrou. Bylo vlastně jedno, jakou mapu a v kolika lidech s jakým připojením hrajete. Vždy to bylo stejné. V některé mapě to bylo horší v jiné lepší, ale žádná z nich neběhala bez chyby. Uznávám, že něco málo vývojáři během bety opravili a poslední den bety byla hra nejhratelnější. Že to ale trvalo. Každopádně mají hoši z Dambuster Studios co dělat, aby vše dali do vydání hry do pořádku a nějakým dalším testem nás přesvědčili, že si naše peníze zaslouží.

Abych jim jen nekřivdil, hra přináší přeci jen pár nových nápadů, které sice mají základ v sérii Crysis, ale zde jsou značně inovovány. Týká se to hlavně zbraní samotných, či jiného typu vybavení. Pamatujete si, jak jste si v Crysis mohli za chodu měnit hledí na zbrani, či přidávat různé gripy a podobně? Tak zde je to také, jenom to sahá ještě dál. Zbraně jsou zde prakticky rozděleny do několika tříd. V betě měla každá třída celkem tři různé zbraně, kdy otevřená byla na počátku v každé třídě pouze jedna. Otevření dalších zahrnovalo hraní hry a tím i nějaký ten výdělek v dolarech. Pokud jste jich měli dost, pak jste mohli zavítat do Zbrojnice (Armory) a zakoupit si nějaký ten box se zbraněmi a gadgety. Problém byl v tom, že nikdy nevíte co v jaké bedně je, víte jen to, co zhruba od ní můžete čekat. V praxi by to nejspíše vypadalo tak, že si o překupníka objednáte zbraně, ten vám je dodá, ale nevíte o jaké zbraně půjde. A pak když zásilka dorazí, říkáte si: "Super přišel konečně pořádný machine gun." A když máte dvě různé zbraně, ale ve stejné třídě, pak za chodu přímo ve hře můžete kulomet rozebrat a sestavit z něj M4, která má sice nižší kapacitu zásobníku, ale zato je přesnější než zbraň, co metá dvě stě kulek na zásobník. Může to vypadat jako kosmetická blbůstka, ale hraním zjistíte, že má svá opodstatnění. Jinak veškeré úpravy zbraní fungují stejně jako v Crysis. Jen je nutné koupit správnou bedýnku.

Kromě základních zbraní mohou členové odboje využívat i různých po domácku sestrojených granátů, molotovů, či hackovacích zařízení. Vše je možné vyrábět, ale je zapotřebí disponovat potřebnými díly, které lze nalézt po mapě, či je sebrat ze zabitých nepřátel. Kupodivu obrat zabitého vojáka o munici je zde více než nutnost, což jsem nečekal, ale na druhou stranu jsem byl překvapen, že něco takového je ve hře opravdu nutností. Je tedy bráno na vědomí, že jste pouhý odbojář a né vládou dopovaný super voják, který u sebe nosí bedny s municí. U sebe můžete mít jen poměrně malé množství munice a nepřátel bývá značná přesila, takže dobře mířit je povinností.

Tedy jak kdy. Umělá inteligence je v rámci obtížností velmi nevyvážená. Na lehkou každou ze tří map prolítnete klidně sám, ale například na normální se dokážete zapotit i v kooperaci s jinými hráči a o té těžké ani nemluvě. Chcete tedy výzvu? Fajn! Šoupněte tam hard a poťte se, asi takto bych to nazval. V tomto případě vás korejci obcházejí a snaží se sevřít ze
všech stran. Když jsou úspěšní je většinou po vás. Jelikož autoheal je zde sprosté slovo, takže pěkně lékárničkou vojáku.

Když bych to shrnul. Homefront The Revolution nemusí být špatnou hrou. Vytasil se s poměrně slušnými nápady, které stačí dotáhnout do konce. Celou hru momentálně doslova zabíjí absolutně nezvládnutá optimalizace a síťový kod. Vývojáři však mají ještě několik měsíců na nápravu, jinak bych být jimi zvažoval odsunutí data vydání a to myslím v tom nejlepším možném smyslu. Vydat hru v tomto stavu by jim rozhodně na reputaci nepřidalo. Osobně jsem zvědav, co přinese samotná kampaň a doufám, že využije naplno svého potenciálu. V současné chvíli mě hra po beta testu nechává hladným pod nepříliš vítanou studenou sprchou.