Když nějaký ten rok zpět bylo oznámeno pokračování bojovky Injustice, mé srdce značně zaplesalo. První díl byl nejen pouhou bojovkou, ale dokázal do tohoto žánru dostat pořádný příběh, který se ne vždy povede, ale k partě superhrdinů z DC padl jako ušitý. Injustice 2 slibovalo, že vše co bylo v prvním díle dobré, bude ještě lepší a hlavně že se dočkáme nových a pro některé ne tolik známých hrdinů či záporáků. K tomu všemu dozajista pomohli i skvělé seriály stanice The CW, která nám přinesla kousky jako Arrow, The Flash, Gotham, či novější Supergirl a DC's Legends of Tomorrow. Všechny tyhle seriály doslova žeru, jsou napínavé a vždy máte chuť na další díl, někdy je problém, že na nový díl musíte čekat i nějaký ten měsíc. Ale zpět ke hře, vzhledem k inspiraci, která byla z filmového a seriálového světa nabrána, byl vystavěn nový díl, který toho využívá. Dopadlo to dobře? Kdybych to řekl teď, nebylo by proč tohle vůbec psát.

Vrhneme se rovnou na nástin děje nového kousku. Příběh volně navazuje tam, kde skončila jednička, ale nechopíme se role postav z něj. Tedy jak se to vezme, většina hrdinů dvojky stála v jedničce proti vám. V prvním díle jste se totiž přesunuli ze Země 1 na Zemi 2, kde Superman naprosto zešílel a nastolil nový režim a hodlal všechny, co se mu postaví, zneškodnit. Druhý díl nás dostane do role postav ze Země 2. Superman pořád neunesl co se stalo s Lois a Metropolis a stále prahne po preventivním úderu proti zločincům, což se pochopitelně nelíbí Bruci Waynovi, co by Batmanovi a jeho příznivcům, mezi něž patří i třeba Harley Quinn, která je na Zemi 2 známa jako Harleen. Spor skončí uvězněním Supermana, ale i tak se vše začalo sesypávat jako domeček s karet, jelikož se na obzoru zjevil nový nepřítel říkající si Brainiac. Ten má ve Vesmíru 2 na svědomí zničení planety Krypton z níž opět unikl jen Superman a jeho sestřenice Kara, kterou později všichni budou znát jako Supergirl.

Nahodil jsem tady termíny jako Země 1 a Země 2, a tak podobně. Pro fanoušky DC Comics toto nejspíše nebude žádný problém, taktéž pro fanoušky seriálů od The CW, ale pro ostatní to stručně shrnu. V DC Comics existuje pojem Multiverse, který nám říká, že na světě existuje nespočet možných alternativních realit, kde drobnosti způsobují odchylky, kterými se Vesmíry od sebe liší. Nejde o nic složitého a nejlépe je to popsané v comicsech o Flashovi, který má své zkušenosti s rychlíky z jiných realit. O Multiverse nemluvím jen tak. Je to i jedním ze singleplayerových režimů nového Injustice 2. Spočívá v tom, že v určitém časovém intervalu se vám zpřístupňují souboje s různými postavami DC Universe z různých Vesmírů. Vy je máte za úkol pokořit a nastolit v dané planetě daného vesmíru pořádek. Přístup k datům z Multiverse vám pak poskytuje zařízení nazvané Brother Eye s nímž se setkáte i v rámci kampaně. Souboje v tomto řežimu jsou navíc okořeněny i o nějaký ten challenge, jehož splnění vám přinese i nějaký ten bonus navíc v podobě nového kusy fešné zbroje.

Čímž se dostávám k další novince druhého dílu a tou je Customizace/Úprava postav. Každou z postav můžete upravovat novými díly kostýmu a zbraní. Sem tam jim dokonce můžete přidat i nějaký ten skill navíc. Každá úprava má nějaký vliv na vlastnosti postavy. Jedna část vám přidá životy, jiná zase obranu a třetí třeba útok. Skilly vás zase naučí nová komba, či zakončovací údery. Kromě těchto věciček si můžete změnit i barvu a v případě některých postav dostanete i další charaktery v rámci této úpravy. Kupříkladu postava Flashe skrývá ve svých barevných skinech i Reverse Flashe a Jaye Garricka. Captain Cold si pak může odemknout Mr. Freeze, Supergirl se může stát Powergirl a Cheetah zpřístupní Vixen. Některé tyto unikátní skiny můžete odemknout herní měnou, jiné jsou součástí Season Passu a třeba takového Grida pak párováním hry s mobilní verzí.

Všechno to vybavení se vám odemyká postupem hrou, některé věci dostanete odměnou, ale většina z nich je náhodně generovaná pomocí Orbů. Ty jsou vlastně takovou alternativou balíčků karet z jiných her, které vám vygenerují náhodné vybavení. Něco podobného má i například For Honor. Podle vzácnosti Orbů se vám generuje různá kvalita vybavení, sice s bronzovým orbem můžete také získat pěkný kus vybavení, ale není to rozhodně příliš časté. Větší pravděpodobnost na pořádnou zbroj je s platinovými orby, či unikátními. Je  to výborný funkční systém, jenž do hry přináší trochu té svěžesti a hlavně variability postav. Pokud by vám Orby generované hrou byly málo, pak je můžete i zakoupit za herní měnu, což je rozhodně krok správným směrem. Hra vás tak nenutí do microtransakcí.

Abych to měl toto téma kompletní musím zmínit fakt, že konkrétní části vybavení jsou svázány úrovněmi a nelze je nasadit dokud příslušné úrovně nedosáhnete. Bohužel není úroveň jako úroveň. Vaše celková úroveň vám každým novým levelem generuje nějaké ty orby, či jiné serepetičky jako váš erb a pozadí. Ale nejdůležitější pro samotné vylepšování postav je úroveň daných postav, bohužel ta je vázána na to, jak moc s danou postavou hrajete. Ale co čert nechce, kolikrát se generuje vybavení pro jiné postavy než zrovna pro tu, kterou jste si oblíbili. Třeba osobně nejraději hraju za postavu Flashe, jenže za celou dobu mi vypadla jedna helma a párek blesků na ní, nic víc. Ale i tak mi to nebrání v tom zvyšovat level postavy, což jde nejlépe právě ve výše zmíněném režimu Multiverse, který má nejdelší životnost, pokud nepočítáte multiplayer, ke kterému se taky brzy dostaneme.

Ale proč vlastně chodit někam daleko. Multiplayer je tu ve dvou variantách v klasickém online a pak lokálním na jedné konzoli. V obou případech si to můžete rozdávat jeden na jednoho, což je taková klasika, ale Injustice 2 se nesnaží být klasickou bojovkou. Přidává režim AI Battle Simulátor, který je opět možné hrát v obou variantách, ale důležité je to, že zde se nestaráte o hraní samotné, ale spíš o managment postav, které si zvolíte do týmu. Postavy můžete mít najednou celou trojici. Zde hraje podstatnou roli fakt, jak máte vaše postavy vylepšené a také jak se trefíte do soupeře. Jistě tým, který skládá váš protihráč ve vašem obýváku vidíte, ale horší je to proti hráčům online. Jelikož u nich nevidíte jakými vylepšeními jejich postavy disponují. Celé je to tedy taková sázka do loterie, ale dozajista tento režim může řadu hráčů zabavit. Jde hlavně o to nabrat si bez práce nějaký ten loot a kouknout na to jak to proti sobě vede AI. To by bylo asi v rámci multiplayeru vše, asi by se slušelo říci, že online multiplayer disponuje hodnocenými a nehodnocenými zápasy. Vlastně je tu ještě jedna podstatná věc a to ta, že postavy v rámci hodnocených zápasů jsou automaticky na nejvyšším levlu a všechny úpravy postav jsou tak nějak kosmetické. Co mě ale potěšilo, že trénink s Flashem se osvědčil a bilance hodnocených zápasů je momentálně v můj prostěch a na poměr zatím nějakých 16:2, což není špatné. Ale je jen otázka času, než člověk narazí na někoho kdo mu řádně nakope prdel.

Technicky na tom hra není vůbec špatně, co špatně, je na tom vlastně naprosto výborně. Hra si drží stabilních 60fps v samotném gameplay a 30fps v rámci cut-scén. Vše je zkrátka plynulé.  I2 má i výtečné vizuální zpracování nešetřící na efektech a detailech a to ať už jde o prostředí, tak o postavy samotné. Nikde není žádný zub, takže ani vyhlazování hran nechybí. Hra nemá ani ponížené rozlišení na Xbox One S a v porovnání s PS4 Pro vlastně neuvidíte žádný rozdíl. NetherRealm odvedli zatraceně skvělý kus dobře odvedené práce a já si jen říkám proč to tak nemůže být vždy a u všech. Navíc fakt, že do hry se z menu dostanete za pár vteřin je rozhodně skvělé. Zvláště v tuto dobu, kdy jsme se setkali s hrami, jejichž načítací časy byly tak dlouhé, že jste si v klidu stihli udělat kafe a možná ho ještě vypít.

Injustice 2 je řádné pokračování nové značky, jenž se však rozhodla jít ještě o pořádný kus dál a přinesla řadu nových prvků. Krom skvělého vizuálu a naprosto plynulého chodu nabízí i výborně napsaný příběh, jenž potěší kdejakého fanouška komisků, tedy DC Comics. Já vlastně nemám nic, co bych hře mohl vytknout, snad jen to, že některé postavy tu chybí, ale zase je nahradili nové. Na druhou stranu chystá se několik balíčků postav, takže vlastně není moc co řešit, tedy krom toho, že si za ně musíte připlatit. Možná ze mě mluví fakt, že jsem fanda DC Comics a tohle universum mě opravdu zajímá, ale Injustice 2 je přesně tou bojovkou na níž jsem ta dlouhá léta mého života čekal.