Kinect Sports Rivals - Recenze

Kinect Sports Rivals

Stává se zvykem, že co nový Xbox to nový Kinect a tím pádem i nový díl pohybové sportovní hry Kinect Sports. Ta se nesla na předešlé generaci Xbox 360 velké oblibě a tak se není čemu divit, že se další z dílů dostal i do nového Xbox One. Ten nese podtitul Rivals a na první pohled se tváří o něco dospěleji, než jeho předchozí bratříčci. Ale je to tak správně? A je to stále taková zábava? No tak šup šup se na to mrknout.

Začneme s novou pleťovou maskou a pak přidáme ...

Kinect Sports RivalsTi z vás kteří mají zkušenosti s Kinect Sports, tak vědí, že v předešlých dvou dílech se do hry jakožto vy importoval váš Avatar z Xbox Live. Takže jste mohli třeba jako já běhat co by zombie z Call of Duty Black Ops. Haha to byla sranda. No a nyní v tomto díle přichází zcela nový přístup k vaší postavě. Tedy její kompletní tvorba. Je to vcelku logické, jelikož avataři v XONE jaksi vymřeli. Ale nemějte strach hra vás naklonuje. Ano je to tak. Tedy budete trošku animovanější a možná budete vypadat jako jeden z členů rodinky Úžasňáků ale budete to vy.

Funguje to tak, že kinect si nasnímá váš obličej. Přičemž musíte postupovat podle jeho pokynů. Z počátku budete vypadat tak nějak šedivě. Ale po dokončení skenu se před vámi zjeví vaše nové a někdy možná i o něco vypracovanější já. Takže základ by jsme měli. Jenže občas se stane, že dojde tak nějak ke změně vaší barvy vlasů, ale nemějte strach. Po vytvoření vaší postavy si můžete vašeho klona pěkně vypiplat k obrazu svému. Takže nasadíte novou pleťovou masku. Přidáte švihácký sestřih a hurá do boje proti všem svým Rivalům.

Ostrov sportu doslova na dlani

Takže svého sportovce máme, takže hurá do menu. To je velice intuitivní a ovládá se vcelku příjemně, tedy poté co se trochu s novým kinectem vžijete. Ale jinak v podstatě doslova chytnete jeden z okrajů obrazovky otáčíte s ostrovem a pokud se nechcete trápit s kinectem je možné se v menu pohybovat i klasickým ovladačem. Na něm jsou umístěny různé položky v menu, jako jsou sporty, úprava postavy, obchod, či Turnaj Rivalů. Ale hezky popořadě. Tvorbu postavy jsme si probrali, takže se podíváme dál. V obchodě ve hře můžete za získané body kupovat nová vybavení a vylepšení. Jako jsou různé výhody v závodě a podobně. V podstatě jak postupujete hrou, tak je docela důležité zlepšovat i svá vybavení, jinak to budete mít s vašimi protivníky opravdu těžké.

Kinect Sports Rivals

Tak nyní k tomu nejpodstatnějšímu a to jsou samotné sporty. Těch je ve hře celkem poskromnu a to celkem šest, ale nezoufejte. I tato šestice vás dokáže slušně potrápit. Takže co tu máme ? Na výběr je kopaná, bowling, lezení po skále, vodní skútry, střelba z pistole a tenis. Každý z těchto sportů se trochu jinak ovládá a je různě obtížný. Navíc obtížnost také roste s tím jak stoupáte ve vašem žebříčku.

Nakonec poslední položkou v menu je Turnaj Rivalů. Jedná se v podstatě o utkání mezi ostatními hráči. V jakési lize, kde prostě bojujete o to být tím nejlepším. Asi bych to více nerozebíral, jelikož náplň je jasná. Vítězit, vítězi a zase jen vítězi. Je to logické, když chci být první musím vítězit. Je nutné však počítat s tím, že se často zapotíte.

Krásná stylizace, plynulý chod a chytlavý soundtrack

Kinect Sports RivalsNesmím zapomenout na krásnou stylizaci celé hry. Která balancuje na pomezí barevné animované grafiky a té snažící se přiblížit skutečnosti. Kouká se na to opravdu dobře, zvlášť když se do toho zapojí spousta efektů, výbuchů, rachejtlí a bůh ví, čeho dalšího. Vše dohromady tvoří opravdu pěkné vizuální kulisy na které je kráse se dívat. Navíc vše podtrhuje i fakt, že hra běží v plném rozlišení 1080p a běží ve stabilních 60 snímcích za sekundu. Navíc i v případě že hrajte s kamarádem u jedné konzole a hra běží v rozdělené obrazovce. V tomto případě není grafika nijak ořezaná kvůli plynulosti chodu ve dvou obrazech.  Takže pokud nejste vysloveně fanouškem grafické stylizace typu Crysis 3, či RYSE: Son of Rome, pak vás Kinect Sports Rivals rozhodně po vizuální stránce nezklamou.

Můžu se také přiznat, že i když nejsem zastáncem dnešní popové a taneční hudby, tak v této hře to dodává na šťávě a celkově vás to u ní drží o něco více, než kdyby tam nic nebylo, či se hra snažila hrát nabrat epického dojmu. Takže soundtrack v tomto případě udeřil hřebíček na hlavičku a hra i díky němu vypadá dynamičtěji.

Dělej to poctivě!

No podíváme se tedy krátce na každý z výše zmiňovaných sportů. Každý z nich se trochu jinak ovládá a také vyžaduje trochu jinou pevnost nervů. Ale pozor, tady jde přeci o zábavu, tak coby nervy ?

Kinect Sports Rivals

Kopaná - Takže první co jsem si zkusil, jakožto bývalí fotbalista, byla kopaná. Okamžitě musím zklamat všechny fanoušky série FIFA. Tady rozhodně nedostanete přesně to co si pod fotbalem představujete. Ve své podstatě to funguje tak, že útočíte na soupeřovu bránu. Toho docílíte kombinací různých přihrávek a na konci zakončíte buďto střelou, či hlavičkou. Jenže soupeřící hráč v podstatě vašemu útoku nijak bránit nemůže, než jen tak, že vystřelíte a on co by v pozici brankáře bude chytat vaši střelu. Ano, je pravda, že protihráči na hřišti jsou ale posouvají se po daných kolejích, takže jediný možný neúspěch přihrávky je špatné načasování. Tím, ale neříkám, že by toto bylo nějak nezábavné. Dokonce se asi jedná o sport u kterého se nejvíce zapotíte, jelikož zapojujete celé tělo.

Tenis - Druhou hrou, kterou jsem měl možnost v rámci Kinect Sports Rivals hrát, byl Tenis. No abych řekl pravdu, tak právě tato hra byla tou u kterou jsem měl více nervů, než zábavy. Tedy hlavně v případě, že jsem hrál  proti umělé inteligenci. Sice je fakt, že na ovládání samotném není nic těžkého, jenže bohužel nikdy nejde zcela jasně poznat kdy, že má člověk ten úder provést a tak tato hra potřebuje opravdu hodně cviku a pevné vůle. Jinak co se týče náplně je v celku totožná jako u skutečného tenisu akorát neběháte sem tam po kurtu, ale jen mácháte rukou coby tenisovou raketou. Postavička běhá jinak automaticky.

Vodní skútry - Dostáváme se k mé nejoblíbenější disciplíně této hry. A ne, není to tím, že si k ní mohu i sednout. Závody vodních skútrů jsou totiž asi tím nejdynamičtějším, co v tomto balíku sportů najdete. Jelikož tratě jsou dosti nápadité a hlavně se člověk v tomto případě nejvíce vyblbne. Hra se totiž může ovládat i v sedě, tedy krom toho, že můžete státKinect Sports Rivals. Ovšem v případě v sedě je ovládání přeci jen pohodlnější.  Takže stačí chytnout pomyslná řidítka a vyrazit na trať. Drobné upozornění. Po zhruba desátém závodě budete trpět na bolest z natažených rukou před sebe. Ale je to opravdu návykové.

Bowling - No pokud něco není potřeba zdlouhavě představovat, pak je to stoprocentně bowling. Tato hra má svou v podstatě letitou tradici ve spoustě pohybových hrách a ve směs funguje stále stejně. Avšak v tomto případě je ještě více vizuálně přívětivější a plynulejší, než kdy před tím. To že je třeba srazit více kuželek než soupeř, ví snad každý. Takže se posuneme dál.

Střelba - V tomto případě si nepředstavte žádnou střelbu z luku, nýbrž z ruční pistole. Stačí trochu zavzpomínat na svá dětská léta, kdy jsme hráli venku na četníky a zloděje. Takže ruku svou rukou napodobte pistoly a pak už jen mířit na terče. Jenom ten závěr této disciplíny je trochu jiný, jelikož v závěru střelíte do kanonu, který je před vámi a ten následně střílí po vašem soupeři. Případně on střílí po vás, takže je třeba se občas vyklonit a uhnout střele. Jinak je hra zcela plynulá a své fanoušky si také najde.

Lezení po skalách - Takže jsme ve finále a zakončíme to několika virtuálními modřinami. Spousta z nás by si občas chtěla vyzkoušet vylézt nějakou tu skálu. Tak tady máte příležitost. Tedy alespoň v tom virtuálním světě. Jenže je třeba počítat s tím, že musíte být rychlí a zároveň dávat pozor čeho se chytáte a jestli vám stačí výdrž. Jelikož postavička se časem unavuje a je tak třeba brát v potaz odpočinek na některých místech. Navíc může se stát, že se na nějaké stěně střetnete s jiným hráčem a pak je třeba se vyprostit z jeho sevření. V náplni jde o to ručkovat a pokud možno v tom stylu, že budete ruku dávat ze shora pokud možno co nejníže můžete. Sedat si tedy nemusíte zkrátka čím delší pohyby, tím rychleji lezete a postava vybírá výše položené úchyty.

Takže pokud si to shrneme, tak každý se sportů je vcelku povedený. Některý více, některý méně. Proti počítačem řízeným oponentům se nejednou zapotíte. Ale pokud chcete čistou zábavu ideální je to hrát ve svém obýváku s přáteli, v tom případě máte před sebou čirou zábavu.

Proč tak dlouhý! Proč to nejde přeskočit!

Pokud má hra nějaké nedostatky, pak jsou rozhodně v nahrávacích obrazovkách a hlavně v tutoriálech.  No ale nejdříve k těm nahrávacím obrazovkám.  Jelikož samotné disciplíny ve finále trvají maximálně desítku minut, pak nahrávací časy mezi menu a hrou jsou delší než je zdrávo a nejednou jsem se u toho stihl nasvačit. Ale toto se dá ještě přehlédnout a přimhouřit oko.

Kinect Sports Rivals

Co mě, ale dokázalo opravdu naštvat byli tutoriály. Sice je fajn, že se hra snaží vše popsat rádoby trenérem ve stylu vojenského generála, ale proč to sakra nejde přeskočit? A proč vůbec musím povinně hrát tyhle tréninky. Je sice hezké se vše nejdřív naučit, ale co když to člověk chce zkrátka přeskočit a zkusit štěstí, jestli se do pohybu trefí? Navíc je nutné pro přístup do samotných utkání daného sportu tyto tréninky podstoupit a to úspěšně. Jinak se dál nedostanete. A když náhodou neuspějete tak vzhůru od znova i s celou tou přednáškou, kterou prostě nejde a nejde přeskočit.

Kinect Sports Rivals jsou výbornou párty hrou do vašich obýváků. Ta pravá smršť zábavy u ní přichází právě s partou kamarádů u nějaké té příležitosti, či možnosti se nějak vyblbnout. Naproti tomu AI dokáže kolikrát dost potrápit a ty nepřeskočitelné tutoriály kolikrát dokážou pohnout žilami. Vcelku je však tato hra spíše zábavou, než frustrací. A některé také potěší česká lokalizace v podobě českého dabingu včetně titulků.