F.E.A.R. 3


Redaktorům serveru IGN se nedávno dostalo přednosti si jako první vyzkoušet kooperativní mód sci-fi střílečky F.E.A.R. 3 a dojmy, které si z ní odnesli, se rozhodně pohybují v superlativech. Především prý hra těží z angažování hororové legendy Johna Carpentera, díky kterému je příběh vyprávěn mnohem plynuleji.

F.E.A.R. 3 si ve dvou hráčích zahrajete v tzv. módu Divergent Co-Op, který vzal při předváděčce oba hráče do levelu plného spálených mostů, mrtvých těl a vykolejených vagonů. Kvazidémonická figura Paxtona Fettela tu čarovala bok po boku "vojensky" založeného Point Mana a protože umělá AI se ve složitém terénu a mezi vraky převržených vozů pohybovala nanejvýš intuitivně, bylo třeba při hraní uvažovat takticky. 

V nejhorším případě ale Fettel mohl vždy vystrčit nos, přiblížit se k jednomu z nepřátel a použít své telekinetické schopnosti, aby se do něj vtělil. Pokud bude chtít protivníka jen zabít, zase se hned vtělí zpátky do svého těla, bude tu ale samozřejmě i možnost si "novou tělesnou schránku" ponechat a chvíli s ní kosit monstra. Toho využijete např. v okamžiku, kdy vás z nedaleké věže začnou ostřelovat dva snipeři - Fettel se do jednoho z nich jednoduše vtělí a tomu druhému pak zblízka podřízne krk.

Warner Bros také přišli s novým systémem Generative Scares, který v kostce funguje tak, že proti vám v levelu nechá respawnovat nepřátele adekvátní tomu, jak si ve hře počínáte. Protivníci se ale pokaždé objeví na jiném místě, takže i při opětovném hraní kampaně si nikdy nebudete jisti tím, co na vás čeká za dalším rohem. Zajímavá je i zmínka o tom, že v oblíbených robotech bude moci chodit pouze Point Man. Fettel to má komplikovanější: aby se chopil mecha, bude si nejprve muset osvojit tělo jednoho nepřítele a v něm poté do robota vlézt.

F.E.A.R. 3 vyjde na podzim pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3

Výrobce: Monolith
Vydavatel: Warner Bros
Popis hry: atmosférická střílečka s důrazem na kooperativní hru
Datum vydání: říjen 2010