Je to již celá řádka let kdy vyšlo první LEGO Star Wars tehdy jen pro PC. Tento titul byl první hrou, kterou jsem si kdy koupil, takže se k ní váže dozajista pěkná nostalgie. Hra plná humoru a nadsázky mi ukázala, že i hry z veselé stavebnice mají své místo mezi hráči. Pochopitelně jsem se o hry ze stáje Tt Games začal zajímat, ale už žádná mě nedokázala tak pobavit, jako právě první LEGO Star Wars. Ledy pro mě zlomilo až loňské LEGO Jurassic World, u kterého jsem se zase dobře pobavil. V mezidobí ještě vývojáři vypustili do světa superhrdinské Avengers, ale to bylo pro mě kvalitou opět o něco níže a když došlo na oznámení nového LEGO Star Wars: The Force Awakens, podle posledního filmu J.J. Abramse, opět jsem zbystřil. Přeci jen vývojáři v prezentacích slibovali spoustu inovací a jakousi evoluci v rámci svých her, což má očekávání ještě více navýšilo. Dostáli vývojáři svým slibům? To se dozvíte na řádcích níže.

Když bychom se rovnou vrhli do víru příběhu letošního kostičkového počinu, zjistíte, že jede přesně podle scénáře nejnovějšího filmu, akorát je okořeněn pořádnou dávku humoru a nadsázky. A jelikož nový film znám jako svoje boty, byl jsem velmi rychle ve svém živlu, ale s tím rozdílem, že jsem se velmi často padal smíchy na pusu. Některé scény jsou natolik dobře vystavěné, že se zkrátka smát nejde a i přes velkou část původních dialogů z filmu do sebe vše zapadá jako jedna velká důmyslná stavebnice. Jenže samotným dějem filmu to v této hře nekončí. Je zde spousta dalších misí, které vám doplní okna v příběhu, či spíše vylíčí detailněji některé scény, takže se můžete vydat na misi za záchranou admirála Ackbara s Poem Dameronem, nebo chcete prožit lov Ratarů z Hanem a Chewiem? Bonusových misí je celkem dost, ale k jejich zpřístupnění je nutné mít dostatek zlatých bloků. Ty získáváte za dokončení daného kola, nalezení všech dílků skládačky, či za nasbírání dostatečného množství penízků aby z vás v daném kole byl ten True Jedi. Je tu ještě možnost zlaté bloky hledat v mezi kolech, to jsou v podstatě lokace k volnému pohybu, než se vydáte na misi. Jednou jste tak třeba na Jakku, podruhé zase na palubě Millenium Falcon, ve všech případech tyto lokace složí k přesunům na do dalšího kola, či jako přístup k opakování těch předešlých.

Musím uznat, že po technické stránce LEGO hry ušly zatracené dlouhou cestu. Když si vzpomenu na ono první LEGO Star Wars a na tuto úplnou novinku je to jak se to říká, jako nebe a dudy. Letošní počin nabízí všechno co máte rádi v podobě virtuálního lega dochucené o nějakou tu dávku reálného vizuálu, což zrovna v tomto případě hře opravdu velmi sluší. Hra je plná detailů, veselých animací a skvěle rozpohybovaných lego postaviček. Vše pak doprovází pompézní hudba mistra řemesla Johna Williamse, nehledě na všechny věrné audio stopy od kluzáků, přes blástery a lightsabery, po vesmírné stíhačky X-Wing a TIE. V tomto případě je vše dobře a na svém místě. Hra také běží naprosto v poklidu full HD 1080p a běží bez dropů třicet snímků za sekundu. Což je možná v technickém stavu hry mé jediné ale, přeci jen je to daleko více animovaná dětská hra a čekal bych chod v krásné šedesátce, ale co se dá dělat. Holt chtěli vývojáři navodit ten opravdu filmový dojem, což bych v tomto případě chápal a vzhledem k tomu, že framerate je naprosto stabilní, je to i odpustitelné.

Náplň samotných příběhových sekvencí je velice pestrá a variabilní. Budete běhat po svých, lézt po stěnách a používat všechny možné i nemožné dopravní prostředky. Spousta kol se odehrává i v otevřeném vesmíru, tyto mise jsem měl obzvláště rád. Na své si přijdou i milovníci puzzlů. Těch je ve hře celá řada a to ať jednodušších, či složitějších. Myslím, že vše je tak akorát vyvážené a nepůsobí nějakým nuceným, či zbytečný elementem. Tato hra je přesně taková, jaký si pamatuju první díl této LEGO Hvězdné ságy. Plná zábavné hratelnosti, vtipných scén a známých motivů. Celou hru jde navíc projít pěkně ve dvou na jednom gauči a to mám na těchto hrách nejradši. Je úplně jedno na čem hrajete, všude si hru můžete užít s kamarádem, či přítelkyní. Jediné co mě stále mrzí, je neustálá absence online kooperativního hraní. Stále doufám, že tento neduh bude někdy doplněn, ale zatím stále nic.

Nyní k těm vývojáři slibovaným novinkám. Mohu říci, že dostáli svým slibům, alespoň z větší části. Slibovali nový systém krytí v přestřelkách a což mělo hru trochu přiblížit akčním hrám, ale celý tento systém je takový polovičatý. Je určen pouze do daných částí hry, a jakmile se do tohoto režimu přepnete už z něj nevykročíte, tedy dokud nesplníte cíle v dané oblasti. Čekal jsem tento systém přeci jen trochu volnější a variabilnější, ale což třeba v dalším díle tento systém posunou o kus dál. Jedná se tedy o zajímavou novinku, ale označil bych ji jako jakousi demoverzi toho, co LEGO hry nabídnou v dalších titulech.

Druhá novinka se týkala multi-buildingu. Prakticky se o žádnou velkou revoluci nekoná. Jde vlastně o to, že z kostiček určených pro stavbu a řešení nějakého puzzlu, můžete postavit více různých věcí a ty opakovaně bořit, aby bylo možné postavit jiné. V jednom případě totiž postavíte přístup k dílku skládačky pro zlatý dílek, v dalším si zase otevřete cestu dále a třetí může být jen alternativní cestou, či opět trasou do skryté lokace. Opět nelze to aplikovat vždy, jen na předem daných místech, jenž si pro nás vývojáři připravili. Jinak se setkáte s klasickým skládáním předmětů, cest, či chybějících částí jako znáte ze všech předchozích her. Naštěstí to otravné hledání materiálů a včasné doplnění skládačky, které přineslo LEGO Movie The Videogame tu přítomné není a jsem za to neskutečně rád. Ve zmíněném titulu to bylo logické využití, ale v takovém LEGO Hobbit už to byl spíše nesmyslný prvek, který vás zdržoval od samotného hraní. Jsem tedy rád, že vývojáři dostali rozum a od LEGO Jurassic World tento prvek do hry už nevrátili.

Nové LEGO Star Wars ve mě nechalo ve skrze pozitivní dojmy a po dlouhé době jsem se u hry zase pořádně nasmál. Má sice pár drobných much, ale nic zásadního na kráse. Je sice pravda, že moc novinek nepřináší, ale pokud si vystačíte s vtipnými motivy a plynulou hratelností zasazenou do známého prostředí posledních Hvězdných válek, čeká vás velmi dobrý herní zážitek, ke kterému se jistě za čas vrátíte a to obzvláště proto, že některé mise je ke stoprocentnímu dokončení projít ještě jednou s trochu jinými postavičkami v partě, ale to už je také velmi známí prvek a ne žádná novinka.

LEGO Star Wars: The Force Awakens je po dlouhé době kvalitní a zábavná hra v podobě světově proslulé stavebnice. Titul přináší i několik svěžích novinek, které sice mohou působit polovičatě, ale svou roli ve hře plní a s trochou péče budou v dalších titulech dovedeny k dokonalosti. Celé hře pak vévodí skvěle zvládnuté komické scény zasazené do prostředí posledního filmu Star Wars: Síla se probouzí. Takže pozvedněme světelné meče a vzhůru do předaleké galaxie za dobrodružstvím s LEGO kostičkami.