Nejen, že UbiSoft přesně dle našeho odhalení na GC '10 oznámil nové Might & Magic: Heroes VI, ale dokonce také novinářům předvedl první demo hry, která bude zasazena do doby zhruba čtyř set let před událostmi z pátého dílu (thx Jata). Základní herní princip zůstává stejný: se svým hrdinou cestujete po obrovské mapě herního světa a klikáním sbíráte suroviny nebo bojujete s nepřáteli.

Když dojde na souboj, obrazovka se nalinkuje na pomyslná políčka a oba soupeři se střídají v tazích, dokud magie a síla jednoho z nich nepřemůže svého soka. V předváděčce na GC 2010 byla tou hrdinkou tajemná ruská nekromancerka jménem Sveltana a její armáda upírů, přízraků a kostlivců-lukostřelců se postavila proti hrdinným lidským rytířům a gryfům. Dle prvních dojmů stojí za zmínku prý pěkně animované smrti různých figurek anebo líbivé výbušné efekty při kouzlení.

         

Světlana a její armáda se blýskli celou řadou různých bonusů a zvláštních útoků: kostlivci se vybavili magickými šípy, které dovedou zabít několik nepřátel naráz, a později je vyměnili za ohnivou munici. Sama nekromancerka svými dalšími skilly může uzdravovat, přivádět mrtvé zpět k životu nebo veškerou sílu soustředit proti nepříteli a povážlivě jej zranit.

Na interface se jinak nic nemění, nadcházející útok stále vidíte "ve frontě" akcí a pokud se vám v boji daří, získáte něco zkušeností i bonusové předměty. Všechny skilly a zkušenostní body vašich hrdinů se převádí i do dalších misí a právě takto vycvičené armády se nejlépe postaví bossům, kteří vás čekají v pozdějších částech hry. Autoři také dodali, že novinkou v šestém díle bude možnost dobýt město a zkonvertovat jej na svoji stranu.

Might & Magic: Heroes VI vzniká ve studiích Blackhole a vyjde v březnu 2011 pro PC