Mokro na trati F1 2010
 Letošní sezóna závodů F1 už sice začala, ale hráči počítačových her si na dlouho připravované závody F1 2010 od Codemasters budou muset počkat ještě celý půlrok (pokud tedy nehrají módy F1 2010 do rFactoru). Autoři je nicméně nedávno poprvé předvedli vybrané hrstce novinářů už ve funkčním buildu, který bude již brzy obsahovat i licenci na veškeré vozy a piloty současného šampionátu F1.

Samotná hra běží na osvědčeném Ego enginu, který byl s úspěchem použit již v Race Driver: Grid nebo posledně Dirt 2 a nebyli by to Codemasters, aby jej trochu neupravili: museli jej přizpůsobit tak, aby trať věrohodně reagovala při dešti i v naprostém suchu, případně aby se kola správně opotřebovávala a případně i vozu upadla, pokud je jezdec včas nevymění.

F1 2010 prý také obsáhne vůbec nejkomplikovanější a nejvěrohodnější systém simulace počasí, jaký byl kdy v počítačových hrách vidět. Nutno dodat, že žádné jiné závody to tak jako formule skutečně nevyžadují.

Když se tedy na trati spustí opravdový liják, ovlivní to v první řadě vaší viditelnost, protože v zrcátku uvidíte akorát cákající vodu při průjezdu kalužemi. Voda vám navíc bude permanentně stékat přes sklo přilby, takže když se v šikaně přiblížíte jinému vozu, od nárazu vás kolikrát zachrání jenom jeho zadní světlo.

Při vjezdu do boxů se zase můžete těšit na krásně vymodelovanou výměnu kol, kvůli které Codemasters dokonce sáhli pro motion-capturing. Jinak jistě netřeba dodávat, že pokud nebudete chtít, šéf stáje vám taktiku pro vjezd do boxů nevnutí - proto bude čistě na vás, kdy a na jak dlouho se v boxech zdržíte.

Platformy: PC/X360/PS3
Výrobce: Codemasters Birmingham
Vydavatel: Codemasters
Popis hry: licencované závody F1 s efekty počasí na enginu Operation Flashpoint 2
zdroj: Games.cz           F1 2010 vyjde v září pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3