Další rok, další motocross. Studio Milestone srl. poslední dobou chrlí poměrně dost závodních titulů každý rok. Na nějaké značky jsme už tak nějak zvyklí a počítáme s nimi zkrátka každý rok. Jsou to série jako MotoGP, RIDE, či MXGP. Hned začátkem roku tu však máme hned dvě nové značky, které nás poctí svou přítomností, tedy Gravel a Monster Energy Supercross. Na první si ještě nějaký ten týden musíme počkat, ale druhý zmiňovaný jsem již měl možnost hrát a tedy i řádně zhodnotit. I přes to, že jsem od Monster Energy Supercross nic moc nečekal, tak mě ve výsledku hra mile překvapila.

Když byla hra oznámena, čekal jsem něco jako trochu upravenou a osamostatněnou část hry z MXGP 3, kde se supercross také v menší míře objevil. O to víc jsem byl překvapen, s jakým nasazením se do této americké soutěže italští vývojáři ponořili. Hra totiž není žádná rychlokvaška, jak jsem si původně myslel. Hra přináší plně licencovaný zážitek z tohoto motocrossového amerického svátku, v řádně upraveném vizuálním kabátku. Hru jsem testoval na svém Xbox One X, kdy jsem byl velice překvapen nad odvedenou prací. Hra na tomto stroji běží 60fps, což je z doposud zavedených 30fps určitě bod k dobru, bohužel na původních konzolích Xbox One a Xbox One S je 30fps zatím stálicí. Kromě toho je tu jasně citelný vizuální upgrade, hra vypadá zkrátka parádně.

Od zpracování motorek a samotných jezdců, až po stadiony a jejich prostředí. Hlína, bahno, vše od kol motorek řádně lítá, fanoušci skandují, když předvedete nějaký pěkný kousek, atmosféra by se dala krájet. Navíc díky použitému Unreal Enginu 4 je hra napěchovaná i různými efekty, od vanoucího prachu v otevřených stadionech, až po kouř z dýmovnic, a tak podobně. Hra navíc běžela po celou dobu bez problémů, na což nejsem v úvodních dnech u Milestone zvyklí a líbí se mi, že vyšší výkon Xbox One X byl rádně využit. Ohromen jsem byl i v případě záznamu, tedy replaye, závodu. Závod je možné sledovat, coby GoPro kamerou a v tomto režimu hra v replaye působí opravdu reálně.

Fyzika ve hře byla také trochu upravena a jsou zde dva herní fyzikální režimy, tedy asistovaný a normální, který by měl odpovídat reálným předlohám. Asistovaný režim je vhodný pro ty, kteří nechtějí neustále hlídat rovnováhu a motocykl tlačit k zemi, jde zkrátka o ideál pro ty, kteří si chtějí jen vychutnat samotnou hru, bez větších komplikací. Normální režim je pak o tyto prvky náročnější, ale pochopitelně pocit z jízdy je mnohem lepší a to hlavně v případě, že se rozhodnete vypustit i další asistence, jako polo-automatické řazení, či propojené brzdění. Pak je tedy nutné ovládat přední a zadní brzdy zvlášť. Ať si zvolíte, co chcete, tak pocit z jízdy je vždy parádní a pomáhá tomu i řádně upravený vizuál a atmosféra, která ze stadiónového závodění přímo prýští.

Jistě, ale spoustu lidí zajímá hlavně herní náplň. Tady nám lidé z Milestone naservírovali přesně to, na co jsme zvyklí. Najdeme tu jak režim kariéry, tak šampionát, rychlou hru, či závod s časem. Nechybí pochopitelně ani multiplayer, či online žebříčky pro porovnávání časů na tratích s jinými hráči. Režim kariéry v Monster Energy Supercross, který je opět středobodem všeho sebou nepřináší vlastně nic, abychom neznali ze sesterské série MXGP. Drobné rozdíly by se tu však našli. Hra nabízí 3 divize a to 250 West, 250 East a 450. Číslo označuje pochopitelně kubaturu. East a West označují pobřeží, kde se daná divize v USA jezdí a poslední je pak hlavní šampionát, jenž je na počátku uzamčený a je nutné si onen postup do královské třídy opět zasloužit. Zde si pak zajede všechny závody napříč Spojenými státy, kdy nejironičtější tratě jsou rozhodně v Las Vegas, či trať umístěná na legendárním Nascar okruhu v Daytona Beach. Další změnou v kariérním režimu je absence vlastního týmu. Váš vytvořený jezdec zkrátka musí jezdit za konkrétního sponzora, což trochu ubírá na možnostech barevné customizace motorek. Sponzory je tedy možné kdykoliv během sezóny měnit, nejde tedy o konkrétní týmy.

Ostatní režimy jsou totožné s tím, co nabízelo MXGP 3. Tedy v šampionátu můžete jet za nějakého reálného jezdce, za což jste i odměněni achievmentem, či opět jezdit své alternativní virtuální já. Pokud vás po čase přeci jen omrzí umělá inteligence, která na reálnou obtížnost může festovně zatopit, pak je nejideálnější nastoupit do online závodů a měřit síly se skutečnými hráči. Tady jsem měl trochu strach, jestli bude hledání hráčů problém. Nebyl, do hry jsem se vždy dostal v rámci 2 minut, takže je hra na tom vskutku dobře, anebo jsem měl zrovna štěstí.

Pokud by měl někdo strach o úpravu jezdce, či motocyklů, pak může být v klidu. Nic z toho zde nechybí. Na motocykl je možné montovat řadu dílů a tím i zvyšovat jejich výkon, či je doupravovat drobnými vizuálními změnami, jako je barva řetězu, vidlice a dalších věciček. U jezdce je možné měnit kombinézy, helmy, boty, či chrániče. Zde je na výběr z poměrně široké palety značek, které se na tyto věci specializují. Opět hráč dostane to, na co byl již zvyklí, nic víc a nic míň. Ono toho vlastně ani moc přidat nelze, jsou nějaké oficiální produkty a těch je zkrátka se v oficiálně licencovaném titulu držet.

To nejlepší jsem si nechal na konec. Monster Energy Supercross totiž obsahuje i editor tratí. Který funguje zkrátka na jedničku a vám jako hráči to dává do rukou prakticky neomezené množství tratí. Nejste tedy odkázáni jen na ty oficiální. Pokud by se vám žádné nechtělo stavět, pak si můžete zkusit i kousky od jiných hráčů. Editor je poměrně komplexní a po výběru rozměrů stadionu, kde se rozhodnete pro stavbu vaší trati, je prakticky jen na vás, jak trať postavíte. Stačí jen dodržet nějaká základní pravidla, aby byla trať sjízdná. Jinak do prostoru stadionu můžete doslova naprat, co se do něj vejde. Já osobně jsem v editoru strávil spoustu hodin. Některé tratě se mi i poměrně povedli, některé byly horší, tedy hlavně v prvních pokusech. Tak jako tak, vývojáři hře jen přidali na hodnotě, právě něčím, co sesterská série neobsahovala.

Od Monster Energy Supercross: The Official Videogame jsem nic nečekal, ale za to jsem byl velice překvapen z toho, co se v této hře ve skutečnosti skrývalo. Hra konečně vypadá k světu, běží ve vyšším snímkování a rozlišení na Xbox One X, hratelnost je zábavná a návyková, a k tomu všemu je zde komplexní editor tratí. Vlastně mohu s klidným srdcem konstatovat, že tento titul je možná vůbec tou nejlepší motocrossovou hrou, jež kdy vyšla. Takže pokud jste milovníky terénních motocyklů, pak zde není nad čím přemýšlet, obzvláště pokud máte k dispozici silnější varianty daných konzol. Z tohoto titulu je posun zkrátka cítit.