Titulní stránkaKontaktObchodní podmínkyDopravaVěrnostní programRegistrace nového zákazníkaKošíkZákazník: Přihlásit se
 

Akční nabídka

PC hry

PC Příslušenství

Xbox One

Xbox 360

PlayStation 4

PlayStation 3

PlayStation 2

PS Vita

PSP Sony

Nintendo Switch

Nintendo Wii

Nintendo Wii U

Nintendo 3DS

Stolní hry

Herní zařízení

Sběratelské předměty

Herní oblečení

Playseat

Bazar

Ostatní

Výprodej

 
KalendářKalendář vydání her
(release list)

Herní zprávy

Témata & novinky

Preview

Recenze

RSS Feed


Nejprodávanější
FIFA 18 (PlayStation 4)
Farming Simulator 2017 (PC)
Grand Theft Auto V (GTA 5) (PC)
Uncharted: The Lost Legacy (PlayStation 4)
Horizon: Zero Dawn (PlayStation 4)
NHL 18 (PlayStation 4)
The Last of Us Remastered (PlayStation 4)
Microsoft Xbox 360 Wireless Co... (Xbox 360)
Minecraft (PC)
Crash Bandicoot N Sane Trilogy (PlayStation 4)

Doporučujeme ...
Smart Notify
Rezervujte si ...
FIFA 18
NHL 18
Call of Duty: WWII
Assassins Creed Origins

Gravel - Preview

Gamescom je za námi a mě osobně bylo líto, že jsem se ho nemohl zúčastnit. Přeci jenom byl nabitý novými tituly všech možných snad i nemožných žánrů. Ale musím říci, že se mi poštěstilo, zahrát si alespoň jedno Gamescom Demo a to ještě bez čekání a front. Měl jsem možnost zajet si vyzkoušet demoverzi závodní off-roadové hry Gravel a stačilo mi k tomu jen navštívit sídlo distributora Comgad. Za hrou Gravel stojí italské studio Milestone srl., jenž se na vývoj závodních titulů vysloveně specializuje a nejvíce se zapsala mezi řady hráčů hlavně svými motorkovými tituly MotoGP, SBK, Mud, či MXGP. Zapomenout bych ale neměl ani fakt, že krom motorek se podíleli i na řadě automobilových závodů zaměřených hlavně na jízdu mimo silnice a stáli tak třeba za prvními díly novodobé série WRC, či za jejich osobním kouskem Sebastien Loeb Rally Evo. Tentokrát se ale rozhodli opustit od oficiálně licencovaných závodů a jít poněkud jinou cestou čistě off-roadové adrenalinové zábavy.

Nová značka si na nic nehraje, nesnaží se o nějakou simulaci, byť některé její prvky v hratelnosti najdete, ale primárně jde o pořádnou adrenalinovou jízdu, která má svůj základní jízdní model sice poněkud arkádový, ale to není vůbec nic ku škodě. Hra má řádné tempo, ale slovo brzda zde není sprosté slovo, jako v případě čistokrevných arkád jako jsou třeba poslední díly Need for Speed. Vzhledem k tomu, že se ve hře bude převážně jezdit v přírodě plné stromů, kamenů, struh a bůh ví čeho dalšího, tak budete muset být zatraceně obezřetní, abyste neskončili na střeše, boku, či někde na dně řeky, či kaňonu a právě proto se brzdění nevyhnete. Zatáčky jsou kolikrát řádně prudké a povrch tratí není žádná rovina, byť se ve hře dozajista pár rovnějších povrchů najde. Takže jsem v zásadě s jízdním modelem spokojen, ke hře tohoto typu to velmi dobře sedí.

Po grafické stránce se ke hře moc vyjadřovat nechci, přeci jen nejedná se o finální verzi, která se do obchodů dostane až někdy v první čtvrtině roku 2018. Navíc na PC, na němž demo jelo, je nastavení dáno na pevno, ale nelze přesně zjistit, na jakých detailech bylo přesně nastaveno. Každopádně samotný build nevypadal vůbec špatně ani na nějakou alfa/beta verzi. Prostředí je plné všemožných objektů a vegetace, která je podtržena řadou procedurálních efektů, světel a stínů. Jinak hra vypadá ve dne, jinak při západu slunce, jinak v noci. Nejlepší pohled byl na krajinu každopádně při západu slunce. Ani modely vozidel nebyly nijak ochuzeny a tváří se pomalu k světu, byť nějakou tu péči by jim vývojáři ještě dozajista měli věnovat, ale o to bych strach vůbec neměl. Modely vozidel mají v Milestonu celkem pod palcem. Když byla hra oznámena a objevily se první gameplaye, tak jsem měl trochu strach, že ve hře bude chybět pohled z kokpitu, což mi toto demo rychle vyvrátilo a interiéry se zkrátka povedli. Je pravda, že jsou poměrně strohé, žádné parády a tak podobně. Ale to v autě, které se má za chvíli brouzdat v bahně, opravdu nepotřebujete. Vnitřek je obalen ocelovou konstrukcí a několika základními budíky. Více není k užitku.

Demo, jež jsem zkoušel, na svou podstatu nedisponovalo zrovna omezeným obsahem. Mohl jsem si vyzkoušet hned čtveřici herních modů na čtyřech tratích a pomáhalo mi k tomu jedenáct vozidel. Bohužel nedokážu říci, kolik dalších tratí, režimů a vozidel ve hře přesně bude, ale podle všeho to malé číslo zrovna nebude. Herní režim byl však dostupný pouze jeden a to Free Ride, k demonstraci je to však postačující. Mé první kroky směřovali na Aljašku, kam je situována první prezentovaná trať, jenž na oko vypadala asi nejlépe ze všech. Trať byla v modu Crosscountry, tedy se jezdilo pěkně mimo cestičky. Jen pro pořádek, auto nebylo tratěmi nijak limitováno, mohli jste si vzít cokoliv, klidně i nějaké rallycross speciály a ne jen trucky a offroady.

Druhým vzorkem byl okruh v rámci modu Wild Rush v pořádném železném dole. V takovém místě toho moc ke kochání není, ale jezdit po těch cestách určených sta tunovým kolosům nebylo vůbec k zahození. Druhá dvojice tratí nebyly žádné smyšlené, jako ty první dvě, ale jednalo se o existující tratě. První byla off-roadová trať na Floridě a druhou rallycrossová dráha De Montalegre. Zde jsem trucky nevolil, byť jsem mohl, ale tak nějak si tyto tratě užijete spíše s klasickými vozidly upravenými pro tyto podmínky. Je to svižnější a dynamičtější. Trucky a Off-roady si užijete spíše v prvních dvou variantách.

No a to by bylo z mého herního zážitku asi tak vše. Tedy vše z toho, co mi demo poskytovalo. Podstatný je fakt, že mě hra na první pohled dokázala zaujmout. Mám rád hry s off-roadovou tématikou, či nejlépe rally. Zde se sice nechystá, žádný plnokrevný simulátor, ale za to pořádná adrenalinová bahenní lázeň plná zohýbaných plechů a benzínem/naftou páchnoucích monster. Hru jsem si dal každopádně do hledáčku na příští rok a jsem velmi zvědaví, jak to celé dopadne. Z prvních dojmů to nevypadá vůbec špatně, byť stále co zlepšovat a práce je dozajista ještě spousty.

Takže vývojářům držím palce a mnohokrát děkuji společnosti Comgad za možnost si tento titul takto v soukromí a s řádným předstihem vyzkoušet. Má očekávání u hry Gravel jsou teď na bodu zájmu, takže snad nebudu finální hrou zklamán.

Očekávání: 80%

Hráno na LYNX Grunex Gamer
- CPU: Intel Core i3-6100 3,7Ghz
- RAM: 8GB DDR4
- GPU: nVidia GTX 1050Ti (4GB GDDR5)

 
Vloženo: 31.8.2017
Hodnocení zákazníků:
Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 6 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.
Koupit
Gravel Gravel pro PlayStation 4
Gravel Gravel pro PC
Gravel Gravel pro Xbox One
 

Komentáře a dotazy k článku

Pro přidávání dotazů je nutné se registrovat nebo přihlásit.
WRC 7
Kuma.cz
Rokycanova 136
347 01, Tachov 
Telefon: +420 607 622 722
e-mail: podpora@kuma.cz 

 

ShopRoku 2016 Finalista - PC hry a herní zařízeníHeureka.cz - ověřené hodnocení obchodu hry.kuma.cz
Kuma.cz nabízí pc hry a herní konzole, PS4, PlayStation 4, Xbox one, Xbox 360, Nintendo.
Přidejte se k nám na facebook, Google+ nebo YouTube a sledujte novinky, gameplay a recenze

Kuma.cz - prodej her a herních konzolí
Otevírací doba:
pondělí - pátek: 9.00 - 17.00 hod.
sobota: 9.00 - 12.00 hod.
 přidej se k nám na YouTube Věrnostní program Kuma.cz přidej se k nám na facebook přidej se k nám na Google + Twitter Kuma.cz

Jak nakupovat | Kontakt | Obchodní podmínky | Doprava | Technická podpora | Osobní údaje | Věrnostní program

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online: v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

eShop engine v3.50 (c) http://www.kuma.cz 2002-2017 | Ceny uvedeny s DPH