Titulní stránkaKontaktObchodní podmínkyDopravaVěrnostní programRegistrace nového zákazníkaKošíkZákazník: Přihlásit se
 

BLACK FRIDAY

PC hry

PC Příslušenství

Xbox One

Xbox 360

PlayStation 4

PlayStation 3

PlayStation 2

PS Vita

PSP Sony

Nintendo Switch

Nintendo Wii

Nintendo Wii U

Nintendo 3DS

Stolní hry

Drony

Herní zařízení

Sběratelské předměty

Herní oblečení

Playseat

Bazar

Ostatní

Výprodej

 
KalendářKalendář vydání her
(release list)

Herní zprávy

Témata & novinky

Preview

Recenze

RSS Feed


Nejprodávanější
Call of Duty: WWII (PlayStation 4)
Assassins Creed: Origins (PlayStation 4)
Microsoft Xbox 360 Wireless Co... (Xbox 360)
Grand Theft Auto V (GTA 5) (PC)
SONY PlayStation Plus Card 365... (Playstation 4)
Farming Simulator 2017 (PC)
Farming Simulator 2017 - Plati... (PC)
Kinect Sports Rivals (Xbox One)
Grand Theft Auto V (GTA 5) (PlayStation 4)
Gran Turismo Sport (PlayStation 4)

Rezervujte si ...
Call of Duty: WWII
Assassins Creed Origins
FIFA 18
NHL 18
Doporučujeme ...
Smart Notify

Quake Champions – Preview

Pamatujete ještě na sérii Quake? To byla opravdu blbá otázka že? Který hráč by neznal jednu z nejslavnějších akční sérií vůbec. Přeci jen trojice Doom, Quake a Wolfenstein přinesla tu pravou akční jízdu na tehdejších počítačích. A za celou trojicí stála jedna společnost a jedno jméno, id Software a John Carmack. Dnes se tedy pochopitelně budeme bavit o posledním dítku, za nímž však John Carmack již nestojí, přesto na něm stále pracují šikovné ruce vývojářů z id Software a celé je to zaštítěno Bethesdou. Takže by mělo jít o finančně zaštítěný projekt, o něhož se má starat parta výtečných vývojářů, kteří nám dali skvělý restart série v podobě loňského Dooma. Dnes se píše rok 2017 a poslední Quake 4 vyšel v roce 2005, tudíž je to dlouhých dvanáct let, co jsme museli čekat na další díl. Ale je to opravdu nástupce, těch Quake her, jako série? Nikoliv. Nový Quake Champions navazuje na proslulou kompetitivní akci Quake 3 Aréna, kterou jsme mohli vidět v novější reinkarnaci Quake Live. Takže nečekejte, žádnou parádní sci-fi kampaň s přidaným řádným mulťákem. Dostanete jen pořádnou frenetickou akční jízdu. Musím, ale předem upozornit, že hra je stále ve fázi Early-Access, tudíž byť tu hru hodnotit z velké části budu, nesmí se jednat o recenzi, nýbrž jen v nadpise zmíněné preview. Ale není nač čekat.

Jak jsem napsal hned v úvodu, hra nemá a nebude mít žádnou příběhovou kampaň. Takže vše, co ve hře najdete je čistý kompetitivní multiplayer. V současnosti hra nabízí 4 hratelné režimy ve třech variacích, z nichž jedna bude do určité úrovně zamčená, a tou jsou Hodnocené zápasy, které vlastně budou zamčené i do doby, než hra vystoupí z fáze Early Access, jelikož se jedná zatím o zamčenou variantu, bez popisu k odemčení. Každopádně půjde o to samé, co naleznete ve zbylých dvou variantách tedy Custom Game a Quick Play. Custom Game, neboli vlastní hra je součástí prakticky všech těchto arénových her a nejde o nic jiného, než že vy jako hostitel určíte pravidla zápasu. Další podmínky jsou již dány zvolenými režimy. Quick Play je pak jasný. Hra vás připojí k existujícím serverům, které nabízí momentálně volné sloty pro vaši pozici.

Prohánět se po arénách tedy můžete ve čtveřici režimů a navíc z toho 2 jsou všem dobře známí. Jedná se o Team Deathmatch a legendárnější arénový režim, tedy jen Deathmatch, tedy každý stojí sám za sebe a musí získat co nejvíce fragů, pro dnešní Call of Duty kids, co nejvíce Killů. Další se moc od těch prvních neliší snad jen v tom, že ve hře jste pouze dva. Jde o režim Duel, který je asi nejvíce fér ze všech, protože víte, že vás může zabít jen jediný hráč a nikdo mu nepůjde na pomoc a neskočí na vás ze zadu. Čtvrtým režimem je Sacrifice, tedy oběť. Musíte obětovat duši u vašeho monolithu. Hraje se na dvě vítězné oběti. Duše se zjevuje uprostřed mapy na začátku každého kola. A cílem je, abyste udrželi duši v dosahu vašeho monolithu dokud pruh nenaběhne do 100%. Nejde tedy jen o to, donést duši k vašemu monolithu a skórujete. To ani náhodou. Takže je jasné, že o duši se vždy strhne řádná mela, u níž budete zběsile fragovat a následně bránit duši, do doby než zvítězíte, či vám ji šlohnou z druhého týmu. No a to by bylo z herní náplně asi tak vše.

Není toho moc co? Tak předně jedná se stále o ranou verzi hry a třeba nám nějaký ten režim ještě přibude. Ale tak nebylo by to tak hrozný, když je dostatek map. Nevím, jestli se po vydání uvolní nějaký editor arén, ale zatím jsem narazil na nějakých 6 různých map, což není zrovna moc. Ale věřím, že ještě nějaké přibudou, či je bude moci vytvářet komunita. I přes malý počet map jsem v Quake Champions pečený vařený. Je to zkrátka hratelnost ze staré školy. Hned se mi vrátili všechny ty vzpomínky na dobu, kdy jsem hrával stařičký Quake 3 Arena, či velice podobný Unreal Tournament, kdy poslední díl UT3 jsem hrál před rokem, kdy jsem se divil, jak komunita hezky drží díl při životě. Samozřejmě dnes mi chvíli trvalo, než jsem se dostal do toho rychlého tempa hry, ale opravdu jsem zjistil, jak mi tento jednoduchý princip multiplayeru chybí. Tady není třeba počítat žádné zásobníky, žádné tu nejsou. Prostě jen chytnete jednu ze sedmi dostupných typů zbraní a vrhnete se na nepřítele. Vše je rychlé, dynamické a nabité adrenalinem. Zkrátka něco, co vám dnešní hry typu Call of Duty, či Battlefield zkrátka nedají. Nejblíže tomuto typu, byl právě loňský Doom, od téhož studia, z jehož multiplayeru si i Quake pár věcí převzal, nikoliv však ten nesmysl s tím, že u sebe můžete mít jen dvě zbraně. To bylo něco, co celý mulťák Dooma poněkud sráželo k zemi. Zde pěkně po staru můžete mít všechny zbraně pěkně u sebe, jediná výjimka je na začátku každého zápasu, kdy si vyberete jednu ze tří základních zbraní. Těmi jsou brokovnice, kulomet, či metač hřebíků. Vše je však na začátku poněkud zrezlé a do plné parády se to přepne, až jen když tu samou zbraň opět seberete. Vše ostatní, co se válí po zemi na mapách je pak v plné parádě.

Ono ostatně na mapách se toho válí po zemi více, než jen zbraně a munice do nich. Pochopitelně nemůže chybět ani sbírání štítů, či životů. Zde zkrátka zapomeňte na nějaký ten autoheal. Ten zde sice je, ale obnoví vám zdraví pouze do 25 jednotek. Kromě toho se na mapě nachází ono magické Q, které vám propůjčí super damage, takže vás pak nepřítel většinou odstřelí na jednu ránu. Q se však objevuje jen párkrát za hru, takže nečekejte, nic úplně nefér. Vlastně se kolikrát stane, že je kolem tohoto Power Upu takový shon, že ve víru neskutečné řežby na to mnohdy zapomenete, že jste sem vlastně přišli počkat na onen Power Up. Kromě těchto věciček můžete během boje sbírat i přesýpací hodiny, které vám urychlí nabíjení speciální schopnosti vaší postavy. Ano, každý z jedenácti dostupných hrdinů má svou specifickou schopnost, která mu má pomoci v boji. Je proto vhodné zkusit si všechny, abyste zjistili, který hrdina je vám nejblíže.

Hrdinů je tu tedy jedenáct, tedy dost na jeden pěkně drsný fotbalový manschaft. Ale pouze ona devítka je původem pro hru Quake Champions. Druzí dva sem přiběhli na pomoc z jiných her. Je to nebojácný a drsný B.J. Blaskowicz z Wolfensteina, jehož speciální schopností je na chvíli zdvojit zbraň držící v ruce, a ještě drsnější a nelítosný Doom Slayer z čeho jiného než z posledního Dooma, jenž se do vás může pustit na pěstní souboj se svým speciálním rage modem. Z původních hrdinů jsem si oblíbil hrdinku NYX, jenž má schopnost se na chvíli zneviditelnit a dorazit tak nepřítele ze zadu, a robota Clutch, jenž má nejvíce bodů života a štítu a jeho schopností je před sebou vytvořit dočasně silové pole, takže na vás soupeř může jen ze zadu. Nechci, ale říci, že zbylý hrdinové nejsou zajímavý, to vůbec ne, akorát mi nijak k srdci nepřirostli. Takže střídám již zmíněnou čtyřku hrdinů.

Každého z hrdinů můžete kosmeticky upravovat, avšak ony úpravy vám mohou zpřístupnit jen bedny, které získáváte za postup na další úroveň, či si je můžete za mikrotransakce nakoupit. Naštěstí se opravdu jedná o kosmetické věcičky. Tedy nic, čím byste si vy, nebo protihráč mohl ve hře polepšit. Ale někoho zkrátka uspokojuje utrácet stovky, či tisíce za to, že jeho postava bude vypadat zkrátka jinak, nebo bude mít jinou barvu. K otevírání skinů vám mohou pomoci ještě runové výzvy, ale opět platí, že runu je nejdříve získat a pak můžete plnit jejich výzvy, které vám následně opět něco zpřístupní. Takže možností, jak získat jiné vzhledy vybavení je spousta. Kromě vybavení je možné odemykat, ať už za kredity, či nalézt v truhlách, jiné zbraně v daném typu. Jde také více méně jen o skiny, které vám například současný Nailgun změní na Nailgun z původního Quaka, či Quake 4. A tak je to u všech zbraní.

Jak jsem již někde výše zmínil. Je jich sedm. A krom zmíněných třech základních tu naleznete ještě granátomet, raketomet, railgun odstřelovačku, a paprskomet. K tomu všemu tu máte ještě základní zbraň pro případ, že dojde munice a to je taková malá cirkulárka. Opět je dobré, si každou zbraň osahat a zjistit s kterou vám to jde nejlépe. Já si oblíbil brokovnici, ale spousta hráčů, s nimiž jsem se setkal, preferuje raketomety, ale upřímně žádnou zbraň nelze považovat za tu nejlepší. Každá má své klady a každá své zápory. Některá vyžaduje vaši přesnou mušku, jiná předvídavost a u další je třeba být nepříteli na blízku. Takže je nic není úplným ideálem. A to hlavně v neskutečně rychlém tempu hry. A tím bych asi opravdu završil celou náplň hry. A doufám, že jsem snad nic nevynechal. Takže se můžete vrhnout na technickou stránku hry.

Musím id Software pochválit za skvělou optimalizaci. Je sice pravda, že hru jsem nehrál na úplně slabém počítači, ale zároveň jsem hru zkoušel i na svém stařičkém notebooku Lenovo Z575 a i zde hra nějakých 30 – 60fps jela, byť na nejnižší detaily, ale podstatné je, že fungovala. Primárně jsem však hrál na jiném železe, jehož parametry naleznete pod článkem. Každopádně hra jela neskutečně rychle a plynule a podle měření na maximálních detailech hra jela stabilně okolo 100 – 120fps, při rozlišení 1920x1080p. Takže je jasné, že přechod z mého převážně konzolového hraní, byl chvíli frustrující, hlavně proto, než sem si zvykl na rychlost, jakou se hra hýbe. Při maximálních detailech tak hra vypadá opravdu k světu. Je sice pravda, že v arénách toho na kochání moc není a hlavně na to není čas, ale na první pohled je jasné, že nějaká péče hře rozhodně věnovaná byla. Je znát velký důraz na onu optimalizaci chodu a to chce pochvalu. Musím se však zastavit u toho, že vývojáři tvrdili, že hra by na konzolích musela být ořezaná a že to nechtějí. Ale upřímně si myslím, že to není pravda, hra by mohla běžet v klidu bez propadů na 60fps na všech dostupných konzolových konfiguracích a to na slušných detailech. Kdyby to TV dovolovali, tak by framerate mohl být i vyšší. Ale na druhou stranu je pravdou, že id Software chce hru hlavně jako nástupce stárnoucího Quake Live (Quake 3 Arena).

Quake Champions je tak na první pohled velmi dobře odladěnou arénovou akcí ze staré školy, která přidává pár modernějších prvků, které však nenarušují původní hratelnost, ale naopak ji poněkud okořeňují. Hra je skvěle optimalizovaná a to i dokazuje její preference nahradit v E-sportových utkáních svého předchůdce. Šance má rozhodně poměrně vysoké. A když se do finálního builduhry dostane více map, tak možná ani nebude co řešit. Pevně věřím, že nový arénový Quake si získá poměrně solidní stálou základnu hráčů. Již ve verzi Early-Access není problém během pár vteřin se připojit do hry. Legendy holt někdy nestárnou. Hře nemohu udělit hodnocení, ale je jasné, že pro mě je to návrat do mých herních začátků v novém kabátu, takže hodnocení můžete filtrovat, přes můj index očekávání.

Očekávání: 95%

Hráno na LYNX Grunex Gamer
- CPU: Intel Core i3-6100 3,7Ghz
- RAM: 8GB DDR4
- GPU: nVidia GTX 1050Ti (4GB GDDR5)

 
Vloženo: 1.9.2017
Hodnocení zákazníků:
Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.
Koupit
QUAKE Champions QUAKE Champions pro PC
 

Komentáře a dotazy k článku

Pro přidávání dotazů je nutné se registrovat nebo přihlásit.
Gran Turismo Sport
Kuma.cz
Rokycanova 136
347 01, Tachov 
Telefon: +420 607 622 722
e-mail: podpora@kuma.cz 

 

ShopRoku 2016 Finalista - PC hry a herní zařízeníHeureka.cz - ověřené hodnocení obchodu hry.kuma.cz
Kuma.cz nabízí pc hry a herní konzole, PS4, PlayStation 4, Xbox one, Xbox 360, Nintendo.
Přidejte se k nám na facebook, Google+ nebo YouTube a sledujte novinky, gameplay a recenze

Kuma.cz - prodej her a herních konzolí
Otevírací doba:
pondělí - pátek: 9.00 - 17.00 hod.
sobota: 9.00 - 12.00 hod.
 přidej se k nám na YouTube Věrnostní program Kuma.cz přidej se k nám na facebook přidej se k nám na Google + Twitter Kuma.cz

Jak nakupovat | Kontakt | Obchodní podmínky | Doprava | Technická podpora | Osobní údaje | Věrnostní program

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online: v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

eShop engine v3.50 (c) http://www.kuma.cz 2002-2017 | Ceny uvedeny s DPH