Final Fantasy XIV
Po adrenalinovém intru z betaverze onlinovky Final Fantasy XIV míří hlavní hrdina na svůj první quest do hornaté oblasti La Noscea. Ta se rozléhá okolo obrovského aetherytového krystalu, po jehož stranách si místní obyvatelé zřídili několik kempů a také užitečné aetherové brány, sloužící k teleportaci.

Jakmile takovou bránu jednou použijete, vaši postavička se naladí na stejnou vnitřní vlnu a od této chvíle už lze automaticky cestovat zpět do těch kempů, které jste již navštívili. Minimálně se budete muset vracet pro zásoby, protože La Noscea se jen hemží nejrůznějšími typy monster: čeká vás tu na dvacet různých druhů myší, brouků, žabáků či krysích lidí. Spoustu z nich vám dokonce možná bude líto zabít - zvlášť ovečku se zkrouceným nosem nebo malou chlupatou kouli jménem Furble. 


V kempu, kam vás poslal barman z města, si poprvé aktivujete Guildleve neboli herní systém questů. V začátku jde především o vyvražďování dalších příšer, akorát za pomocí užitečných ukazatelů na mapce. A protože za splnění questů dostanete spoustu užitečných předmětů a také své první zkušenosti, jistě se vám nebude chtít hned tak přestat: jeden hráč je nicméně omezen pouze na tři Guildlevy za dva dny, což už ale neplatí pro celé party bojovníků.

Zdá se, že od začátku hra zkrátka vybízí k interakci s dalšími hráči. Co se týče soubojů, v těch si musíte dávat pozor hlavně na doplňování staminy, která s každým útokem ubývá. Podle prvních dojmů redaktora 1UP v současné verzi hry převažují postavy s útokem na blízko, protože se jim daří protivníky zabíjet rychleji.

Final Fantasy XIV vyjde 30. září pro PC a Playstation 3