Recenze Titanfall – souboj titánů jak ho neznáte

Titanfall

Už od výstavy E3 2013 se hodně mluvilo a spekulovalo nad hrou, studia Respawn Entertainment, Titanfall. Tito autoři jsou duchovními otci nejúspěšnějších dílů série Call of Duty a jejich prezentace hry na výše zmíněném veletrhu vzbudila veliký obdiv a také zvědavost k finálnímu produktu. Celkově hra také dosáhla na všech veletrzích spousty ocenění, takže dopadla hra dobře? Předzvěstí úspěchu mohla být i betaverze, která sklidila velký úspěch.

TitanfallPředem je nutno říct, že Titanfall je čistě multiplayerová hra. Odehrává se na bojišti vzdáleném spousty světelných let od země. V boji, ve kterém se spolu střetávají dva šesti členné týmy, které ve hře doprovázejí jejich obrnění titáni a také bojiště patřičně doplňují vojáci, řízení umělou inteligencí. Je tedy jasné, že bojiště opravdu prázdné nebude.

Tyran vs otrok

Sice jsem zmínil, že Titanfall je striktně multiplayerovou hrou, ale obsahuje i svou kampaň, která je samozřejmě pro více hráčů, a je složena prakticky z map pro hru více hráčů. Těch je celkově devět, takže žádné velké číslo, ale k tomu pravé zážitku to stačí, ovšem ve hře je map celkově 15. V Titanfall se spolu střetávají dvě frakce, Militia a IMC. Konflikt obou stran nabral obrovských rozměrů, avšak za tím vším stojí dva nejvyšší velitelé a bývalí přátelé. Jeden z nich stojí nad megalomanskou tyranskou korporací a ten druhý, jak jinak, se postavil za utlačované kolonisty. Právě těm se nelíbí, jak je s nimi zacházeno a tak proběhne povstání. Kampaň je, krom úvodu, vesměs stejná, jen stojíte na jiných koncích barikády.

Kampaň je tedy pod velice jednoduchá a zápletka trochu ohraná, jenže tady přece ani o nějakou kampaň nejde. Jde tu o velice rychlou a svižnou akci, zaměřenou na více hráčů. Hlavně hráči a jejich titáni vytváří tu pravou atmosféru. A tento zážitek se autorům povedl doladit k dokonalosti, a ani vám vlastně nevadí, že ve hře nestojí více lidských hráčů než 12.

Titanfall

Rychle a ostře

Určitě spousta z vás chce docílit toho nejvyššího skóre, takže je třeba říci, že klasickým stylem hraní, běhu po zemi, do budov po schodech, atp. to opravdu nepůjde. K tomu je třeba se naučit využívat celého prostředí, střech, běhání po stěnách a mýt čuch na lidské hráče, ale nebojte se i boti, vám dokážou prohnat kulku hlavou a ne jen tupě běhat. Určitě skvělou zprávou pro všechny camperhatery je fakt, že campovat se tu pomalu nedá. Buďto hráč, využívající taktiku hlídání všech přístupových bodů je zkrátka neuhlídá, protože jich je moc, nebo ho můžete odhalit pomocí povedeného skeneru, který sice ukáže protivníka v pár sekundách, ale pokud je staticky postaven, není problém ho s přehledem zlikvidovat. Další možností je použít maskovaní, chtěli jakousi neviditelnost, ale ta nikdy není stoprocentní.

TitanfallV Titanfall je možné využívat různých typů zbraní a vybavení a každá disponuje svými klady a svými zápory. Jako hráč si tedy můžete najít tu svou oblíbenou hračku, ale pokud budete používat zbraně, se kterými nemáte naskilleno, tak zkušenostních bodů bude přibývat patřičně rychleji. Na obdobném principu fungují i vlastnosti a vybavení titánu, které si také můžete vybrat dle svého gusta. Titán je opravdový obrněný kolos, ale i jako hráč, který ještě svého povolat nemůže, se s ním můžete vypořádat, a to i bez raketometu. Stačí se mu dostat do vnitřností, tedy skočit mu za krk a vše patřičně zdemolovat a titána tím vyřadit.

Nejsilnější titán vyhrává

Když se zaměříme na různé herní mody. Tak všem vévodí Hardpoint. Ten byste mohli připodobnit modu Conquest v Battlefieldu. Jde tedy o obsazování různých bodů na mapě a také jde o to tyto body následně udržet. Dále je tu mód Pilot Hunter, kde vítězí ten, jenž zabije co nejvíce pilotů, takže jestli budete demolovat titány, tak vám to k výhře moc nepřidá, pokud tedy nezlikvidujete i jeho pilota. Titáni totiž mohou fungovat samostatně a pilota jen doprovázet. Dále tu máme klasické mody jako Capture the Flag, Team Deathmatch a mod, který je variací na Last Man Standing, ovšem tady každý z hráčů hned dostane svého titána a vítězí ten, jehož titán zůstane jako poslední.

Titanfall

Ve hře máte k dispozici 3 druhy titánů a spousty zbraní, ke kterým jsou přiřazeny výzvy. Ty jsou hodnoceny kolikrát lépe než zabití protihráče, takže určitý lov na tyto výzvy proběhne a tak nejspíše nezůstanete u oblíbené zbraně, ale určitě po splnění se ke svým oblíbencům rádi vrátíte. Já třeba časté změně zbraně nehovím. Jinak ve hře je maximální level 50, ale je možné si ho resetovat, získat ocenění a jet od jedničky s rychlejším přibýváním zkušeností.

Propoj se s prostředím a vyhraj

Pokud hledáte tedy něco jiného, než jste dostali v Call of Duty nebo Battlefieldu, pak u Titánfall to dostanete, jelikož by se hra dala přirovnat spíše ke Quake 3 a to právě svou svižností a rychlostí akce. Tu prostě u konkurence není možné získat.Titanfall

Mapy ve hře jsou opravdu různorodé, i když některé části jsou si podobné, ale to vůbec nevadí jejich design je parádní. Prostředí pro boj také není příliš malé, ale ani ne přemrštěné velikostí. Najdete tu úseky s budovami, širá prostranství a také něco mezi. Jsou tu prostředí od pouští, přes zelené pastviny a lesíky, po vesmírné přístavy a města. Po mapách se prohání i všemožná zvířata, některá připomínají trochu draky, ale pokud je chcete sundat s chutí do toho. Po mapách jsou také rozesety kulometné věže, které je možné hacknout a tak pocuchat vlasy svým protivníkům. Je dobré, že jsou hry, které obohacují herní seznam Xbox One, jelikož se ta hra hraje skvěle, a i když pro některé to platit nemusí, pro mě zatím nejlepší multiplayerový zážitek.

Na závěr

Titanfall je skvělá svižná multiplayerová střílečka u které se budete dobře bavit. A pokud jste náhodou majitelem Xbox One je to jasná volba. Scenérie jsou skvělé a zvukový doprovod ladí k událostem. Pár výtek by se našlo, ale možné že kdyby hru vypustili bez přítomnosti prémiového obsahu, do kterého určitě pár trumfů nechali, pak by byl Titanfall jednou z nejlepších.

HODNOCENÍ: 9/10