9. Křeslo DXRACER OH/FD01/NR látk...
10. Xiaomi Mi Smart Band 6 black

Notification widget
Notification widget

Assassins Creed Syndicate - Recenze

Assassins Creed Syndicate - Recenze

A je to tu! Rok se s rokem sešel a společnost Ubisoft nám přichystala další pokračování jejich největší herní série Assassins Creed. Letošní díl s podtitulem Syndicate dostal velice nepěkný a obtížný úkol. Napravit pošramocenou pověst této značky po nepříliš vydařeném startu Assassins Creed Unity, na němž si kritika smlsla. Já osobně tomuto nepříliš dobře přijatému dílu udělil krásnou osmičku, jelikož jsem měl asi štěstí, ale má verze na XONE se nepotkala s žádnými známými problémy, jenž tato hra bohužel v globálu měla. Podařilo se však Assassins Creed Syndicate zvednout pověst této série opět k výšinám? Na odpověď na tuto otázku jsem se opravdu těšil. Není nutné podotýkat, že Ubisoft své dítko podpořil opět masivní mediální kampaní, ale na rozdíl od Unity mě hra nechávala poněkud chladnějším a s mnohem nižší mírou očekávání, což vlastně mohlo mému pohledu na hru pomoci, pokud by na mě čekala nějaká ta překvapení. Takže není čas otálet, čeká nás výlet zpět časem.

Začnu tím, co jest pro tuto sérii asi tím nejdůležitějším, tedy alespoň v mých očích, příběhem. Asi již nikoho nepřekvapí fakt, že centrálním bodem celého děje je další z řady úlomků ráje tzv. Záštita ráje, jenž zde po sobě zanechala prastará vyspělá civilizace, která i přes svou dokonalou vyspělou techniku nedokázala zabránit vlastní zkáze, avšak vědomí některých z nich zůstalo uvězněno v těchto mocných artefaktech. Doba, v níž se odehrává tento díl byla opět nesmírně důležitou součástí lidských dějin, takže není divu, že si vývojáři zvolili právě dobu viktoriánského Londýna a průmyslové revoluce. Chopíte se role Jacoba a Evie Fryeových, assassinských dvojčat, kterým situace v Londýně zrovna dvakrát nehoví. Nenapadne je tak nic jiného, než toto město osvobodit od svého utlačovatele, templářského velmistra Starricka. Charakter obou hlavních protagonistů se poněkud liší. Jacob je horká hlava a na vše by se vrhnul nejraději po hlavě, zatím co jeho sestra Evie se snaží problémy řešit s nadhledem. Oba mají tak podstatně odlišný názor na to, jak osvobodit Londýn. Jacob se pokusí osvobodit Londýn vlastním gangem, jenž pojmenuje The Rooks/Věže. S jeho pomocí chce snížit moc templářských mistrů ve městě. Evie, k níž se dostane informace o tom, že ve městě se údajně nachází další z úlomků ráje, se rozhodne tento předmět za každou cenu nalézt, aby nepadla do nesprávných rukou.

Příběh celé hry je pochopitelně značně zamotaný, ale mohu říci, že je více než zajímavý, což ve spojení s dvojicí charakterních hlavních protagonistů, tvoří velice atraktivní a ucelený zážitek. Napříč hrou se potkáme s řadou důležitých postav té doby. Jakými jsou například Charles Darwin, Charles Dickens a Alexandr Graham Bell. Všechny ze zmíněných postav hrají v tomto díle svou roli. A Alexander G. Bell zde zastává roli vynálezce, který vám napříč hrou bude poskytovat nový hračky proti templářům, tedy se jedná v podstatě o alternativu k Leonardovi DaVinci z Eziovské trilogie. Zajímavými charaktery se v tomto díle opravdu nešetřilo. Ve hře také dostala více prostoru i část odehrávající se v současnosti. Kde formou dronu s kamerou sledujete osud dvou známých postav předešlých dílů Rebeccy Cranové a Shauna Hastingse, jenž se v utajení snaží bojovat proti templářům z Abstergo Entertainment. Vedle hlavní dějové linky, jenž se odehrává v Londýně za dob průmyslové revoluce, je zde i malá odbočka. V ní se ocitáte v kůži Lydie Fryové, vnučky Jacoba, která stojí na straně assassinského řádu v roce 1916, tedy během první světové války. V rámci této příběhové odbočky se můžete setkat například s postavou Winstona Churchilla.

Hra je to tedy po stránce příběhu poměrně zajímavá a s opravdu širokou škálou misí, ať už hlavních či vedlejších, poměrně obsáhlá. Nyní se tedy mohu vrhnout na samotné hraní. Hratelnost je v tomto pokračování v jádru stejná, jako v předešlém díle, i přesto zde najdeme několik novinek, či můžeme oslavit návrat některých starých vlastností série. Návrat slaví hlavně, v Unity velmi chybějící, hvízdání. Říkáte si taková hloupost, ale svůj přínos během plnění misí si neupře. Svůj comeback slaví i koně, tedy nebudete jezdit na samotných koních, ale na vozech jimi tažených. Je to celkem na místě, jelikož Londýn je v této hře opravdu rozlehlý. Nyní k novinkám, tou nejzásadnější a také nejpropagovanější je rozhodně harpuna s lanem. S její pomocí se totiž můžete ze země bleskurychle přesunout například na střechu budovy, či překonat propast mezi nimi. Já jsem zastánce parkouru ve hře, takže harpunu jsem používal výhradně k přesunu mezi velmi vzdálenými budovami, případně k rychlému přesunu z budovy na zem. Ostatní věci jsou pak při starém. Tedy pokud jste si zvykli na plížení v Unity, zde je také, tedy vlastně je trochu upraveno. Není již nutné, držet ustavičně jedno tlačítko, nýbrž ho stačí pouze stisknout. Postava za, kterou hrajete si nasadí kápi a můžete se dle libosti plížit za kým chcete. Z poslední věty tedy vyplívá jeden prostý fakt, v Syndicate mají assassíni kápi jen a pouze v režimu plížení, z čehož plyne, že jinak svou identitu na veřejnosti nijak neskrývají ba naopak vám to napomáhá ke splynutí s davem, což je v tomto případě logičtější, než postavy, jenž by byli kápí zahaleny. Stejně jsem v režimu plížení byl většinu času ve hře.

Změna proběhla i co do podoby získávání schopností. Ty je nutné se učit za získané zkušenostní body, avšak ty na rozdíl od Unity nezískáváte za plnění misí, ale za získávání zkušeností. Zkušenosti lze dostat prakticky za cokoliv, za plnění misí, zabírání území, zabíjení Mizerů, plnění výzev a tak podobně. Důležité je určitě sdělit, že schopnosti jsou různých úrovní a na ty pokročilejší je nutné obětovat více, než jeden zkušenostní bod. Naštěstí se neopakuje situace jako v Unity, kdy i triviální drobnosti, jako sednout si na lavičku, či vrhat dýmovnice jste se museli naučit.

V tomto případě se jedná spíše o vylepšování stávajících schopností, či učení se lepším smrtícím technikám. Tady mě Syndicate přesvědčilo, že i tímto postupem lze svého assassína vylepšovat. Ve hře máte dvě postavy a každou je nutné schopnosti učit, ale to neznamená, že by jste potřebovali dvakrát tolik bodů. To nikoliv, pokud získáte body v během hraní za Evie, bod se připíše i Jacobovi a naopak. Takže nějaká zběsilá honba za zkušenostními body se nekoná. Úroveň se prakticky plynule zvyšuje s průběhem hry. Pokud však budete dané částí Londýna osvobozovat primárně, pak můžete mít již lepší schopnosti v momentě, kdy jich ještě není potřeba, avšak poskytují rozhodně jistou výhodu. Jistě vám tedy neunikl fakt, že se do hry pomalinku vkrádají prvky RPG, v tomto případě nikoli na škodu.

Nakonec jsem si musel nechat technickou stránku hry, jelikož ta byla v předchozím díle tím největším kamenem úrazu. V Unity docházelo hlavně ke spoustě bugům, chybějícím tvářím, či propadům texturami. Neméně podstatné byly i šílené propady frameratu, které kazili zážitek z hraní obzvláště hráčům vlastnících PS4. Řekl bych že, letošní díl se poučil z chyb svého předchůdce a já si tedy žádných takovýchto problémů nevšiml. Tudíž to vidím jako důvod k oslavě. Nic mi totiž nekazilo zážitek hraní z tohoto titulu. Grafické zpracování navíc dostalo jistého upgradu a okolí je tak mnohem detailnější a propracovanější, než-li v loni. Nic méně se vám může na první pohled zdát, že tomu tak není. Na vině je tu hlavně to, že ulice Londýna jsou poněkud širší a svět je otevřenější, čímž dochází k jakémusi optickému klamu, ale pokud si obě hry pustíte vedle sebe dáte mi rozhodně za pravdu. Všiml jsem si také značného poklesu NPC na scéně, což je ale vzhledem k době v níž se pohybujeme zcela na místě.  Potěšila mě také větší různorodost prostředí, a málo kdy se mi tak stávalo, že jsem zažíval pocity dejavu, jako se mi tak stávalo u Unity. Je pravda, že řadové budovy jsou více méně přes kopírák, ale v celkovém dojmu celé město působí velice komplexně a nenajdete zde chybějící památku.  Londýn zkrátka působí živoucím dojmem a má i svou nezaměnitelnou atmosféru, kdy vedle zámožných občanů a obchodníků zde naleznete také spoustu sirotků pracujících v továrnách za směšnou almužnu, avšak zde můžete s hlavními postavami řádně zakročit, ale i žebráky a pobudy. Celému městu pak vládne templářský velmistr, který řídí i místní gang Mizerů. Zmiňoval jsem tu jistou komplexnost světa a ta by se nedostavila, kdyby ve hře byla odfláknuta zvuková část, to zde naštěstí nehrozí a kolem výtečně ozvučeného prostředí a výtečně napsaných dialogů zde vyčnívá i výtečný soundtrack, který rozhodně potěší všechny fanoušky série.

A jsem v podstatě na konci, takže otázka, jestli si série napravila pošramocenou pověst je zodpovězena. Jednoznačně, ANO!.  Jistě mohl bych zde zmínit, ještě záplavu různých vedlejších misí, které kupodivu nejsou na jedno brdo a mají kolikrát i poměrně zajímavé příběhy. Obzvláště pokud se týkají obou Charlesů, tedy Darwina a Dickense. Dokonce i sběratelé zde budou mít rozhodně co dělat, jelikož sběratelských předmětů je v Londýně opravdu spoustu, ať už jsou to pivní lahve, dopisy, lisované květiny, či šílené množství truhel. Když jsem u těch truhel, i v tomto díle jsou zamčené truhly, naštěstí se stačí naučit schopnosti a otevření není problém. Ano, otravná a zdlouhavá minihra je fuč. Abych pravdu řekl, nijak mě to nemrzí, jelikož občas jsem měl takovou smůlu, že ani 20 paklíčů mi k otevření nestačilo. Jinak všechno podstatné snad již bylo zmíněno a podle mého názoru se tento díl opravdu povedl. Nezbývá, než doufat že kvalita série bude opět jen růst.

Assassins Creed Syndicate je velmi povedený titul série, né-li dokonce tím nejlepším s čím série za ta dlouhá léta přišla. Máme tu tentokrát dva charismatické hratelné charaktery, opravdu propracovaný příběh, krásné a živé město, a hlavně můžete narazit na spoustu slavných postav z dějin. Technická stránka je nyní vybalancovaná a nic vám nebude bránit v poklidném průchodu hrou. Navíc je celé hra tentokrát kompletně lokalizovaná a to včetně menu. Pokud jste u Unity nad sérií zlomili hůl, tak v tomto případě by jste měli naopak za přemýšlet, jestli dát sérii znovu šanci. Tento díl opravdu stojí za to.

Vloženo: 29.10.2015
Celkem hodnotilo 277 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 277 zákazníků.