7. Sluchátka Xiaomi Mi True Wirel...
8. The Last of Us: Part II (PS4)
9. Red Dead Redemption 2 (PS4)
10. Forza Horizon 4 (Xbox One)

Battlefield Hardline - Recenze

Battlefield Hardline - Recenze

Nebudeme vydávat Battlefield každý rok, řekli zástupci videoherního kolosu Electronic Arts. A kde je pravda? Asi někde za Pacifikem. Jelikož rok se s rokem sešel a máme tu další díl téhle vojenské akce. Počkat? Tohle není vojenský? Tak to není Battlefield!  Ne opravdu tohle není úplně tak Battlefield, jako spíš hra, která dostala tohle přízvisko z důvodu, že by se to mohlo přeci jenom prodávat více. A o čemže tu celou dobu žvaním? O hře Battlefield Hardline. Tuto hru vyvíjelo několik let studio Visceral Games a její původní název měl být pouze Hardline. Ale pak přišlo pár pohlavárů z vedení a řeklo, že takhle se to nebude prodávat. Tak jim přidělili část týmu ze studia DICE a řekli, že to bude další Battlefield. A tak se zrodilo to, o čem si dneska něco řeknem. So, welcome to Los Angeles baby!

Kriminálka jako vyšitá, ale inspirovaná skutečnými případy

V hlavních rolích Nick Mendosa, Khai Minh Dao, Tyson Latchford, Julian Dawes a další, v seriálu Hardline. Tak takhle bych mohl nějak v rychlosti říct, co je vlastně kampaň v Battlefield Hardline zač. Jenže opravdu to není tak jednoduché, i když vlastně hra se takto představuje a ano, opravdu se o ní mluví jen jako o Hardline. Vy se vcítíte do role Nicka Mendosi, který je součástí protidrogové jednotky Los Angeleského policejního oddělení. Z počátku vyšetřujete jen nějakou sebranku feťáků, která jen potřebuje šňupat prášek na praní. Jenže postupně se dostáváte k chlápkovi, který všechny tyhle kšeftíky řídí a najednou se vše začíná zamotávat. Samozřejmě každý kdo, alespoň jednou, viděl  nějakou kriminálku ví, že tohle se dá celkem očekávat.

Víte co je nejhorší? Když máte parťáka, kterému věříte a vlastně svěříte svůj život, ale on by vám nejradši provrtal hlavou kulku jen proto, abyste nepřišli na něco, co by on sám nechtěl. No ano, jsou tu i klasická klišé se zkorumpovanými poldy. Dokonce se v druhé půlce hry ocitáte i na opačném konci barikády, ale samozřejmě vše děláte kvůli tomu, aby byla světu ukázána pravda. Všechno asi působí dost béčkově že? No, mohu vás uklidnit, že kampaň v této hře je to nejlepší, co mohla série Battlefield za dlouhá léta přinést. Je svěží a jiná, což je tu dost podstatné. I když je plná klišé a věcí, který se dají čekat, tak kampaň má spád. Některé mise jsou více koridorové, v jiných je jen na vás, co uděláte první a co poslední. Navíc hra s podobnou tématikou, tu hodně dlouho nebyla a takto udělaná asi nikdy.

Kampaň samotná se skládá z deseti epizod, které vám zaberou kolem 8-9 hodin čistého času. Epizody vlastně značí i fakt, že hra je koncipovaná jako seriál. Dalším důkazem je i to, že pokud hru vypnete můžete nechat ukázku stylu v příštím díle uvidíte. Nebo pokud hru opětovně zapnete, objeví se typický flashback, v minulých dílech jste viděli. Je to jednoduchý systém, ale zde zcela na místě.

Grafika, pokrok, či stagnace

Během testování hry se v rámci několika testů zvedla vlna nevole na grafické zpracování této hry. Kdy mnozí říkali, že tu není žádný pokrok oproti předchozímu dílu, nebo že je to snad horší. Jenže podmínky byli takové, že se jednalo jen o multiplayer se třemi mapami a třemi módy. Hra se však skládá z mnohem více prvků, i když je fakt, že grafika v multiplayeru se příliš nezměnila a působí opravdu stejně jako v BF4. Naproti tomu v singlu si klidně troufnu říct, že hra je na tom zase o něco lépe.

Když jsem hrál předchozí díl v podobě Battlefield 4 všiml jsem si v dálce do očí bijících kulis. Tenhle pocit se mi v Hardline zkrátka neděje. Ano v dálce jsou kulisy, ale jsou vrstvené, takže to nepůsobí dojmem, že pozadí je jen jedno hloupé plátno. No, taky by to v tomhle případě městských lokací vypadalo dost blbě. Prostředí kampaně je dobře nadesignované a působí opravdu výborně. Měl jsem ten pocit, že já jsem opravdu ten, co chce zatknout všechny ty zmetky. Taky jsem si během hraní kolikrát zařval: "MÁTE PRÁVO DRŽET HUBU!". Navíc je hra protkána řadou vážně skvělých momentů, ale ty vám opravdu nechci prozrazovat. Jak bych to vystihl přesněji. Budou lidé, kteří tuto hru budou milovat a ti, kteří ji budou nenávidět.

Grafika je sice hezká věc, ale co mě nadchlo nejvíc je cit pro detail. Zkrátka jedete co by spolujezdec v autě a při rozhovoru s parťákem slyšíte, že dává znamení k odbočení. Během hraní narazíte na lidi, kteří se nějakým způsobem chovají, nejsou to jen kolemjdoucí. V mokřadech můžete být napadeni aligátory. Nebo co mě dostalo, když jsem hrál se sluchátky, tak v bažinách jsem myslel, že mi u hlavy lítá komár, ten zvuk byl tak přesvědčiví, že jsem se kolem sebe rozhlížel a najednou to zjištění, že je to jen v té hře. To bylo prostě skvělé. Tyhle a další detaily, které jsem nevyjmenoval jsou to, co odlišuje tento díl od všech ostatních, jediné co je třeba, tak si toho všímat a ne jen si to odbít pro achievmenty, či trofeje.

Střílení není řešení

Dostávám se k části, která je tou největší změnou oproti předchozím dílům. Hra totiž klade větší důraz na tichý postup, ne na křížovou palbu stylu, zabij je všechny. Musíte brát v potaz fakt, že ve hře jste policista a sáhnutí po zbrani by mělo být až tím posledním řešením. Jestli si vzpomínáte, tak u BF4 jste byli hodnoceni za to, jak jste nepřítele odstřelili, ale tady za zabití nedostanete vůbec nic. Nejvíce bodů získáte za zatčení klíčových osob, méně pak za poskoky a nejméně za jejich omráčení. Pokud se rozhodnete střílet, opravdu nedostanete ani bod. Pokud se rozhodnete zatknout více lidí maximálně tak tři, pak už to neuhlídáte, a i ty tři je obtížné hlídat, aby nesebrali zbraň a nezačali střílet, tak musíte na ně střídavě mířit, jinak se stane to, co jsem napsal o pár slov před. No, policejní práce není žádná sranda.

Navíc je dobré v průběhu hry sbírat různé důkazní materiály, které budou sloužit při finálním líčení. K jejich hledání slouží scaner. Je to taková náhražka za dalekohled v BF4. Pokud se přiblížíte k nějakému důkazu, zavibruje vám kapsa, asi stylem přišla ti sms. To je znamení, že máte použit zmíněnou pomůcku. Navíc pokud si nevíte rady, pak vás scaner může navést  k místu, kde se důkaz nachází. No, kdyby takovou hračku měli v Kriminálce Las Vegas. Jelikož jsem zmínil podobnost s dalekohledem z BF4 je jasné, že pomocí scaneru si můžete i označit nepřátele na mapě, či nebezpečná místa, či alarmy.

Nyní se dostáváme k tomu, jak jsou zločinci chytří. No pokud střílí, tak zase tak hloupí nejsou. Při zatýkání více lidí, jsou schopni sáhnout po zbrani a zkusit vás zabít. Ale nějak tak trochu ignorují, že kousek od nich na někoho křičíte stát policie a vy si tak zatknete pár z nich a přesunete se dál. Ale pozor, záleží také na tom, jestli jste v jejich zorném poli. Pokud ano, pak vás mohou spatřit při zatýkání a začne přestřelka. Pokud bych to shrnul, tak umělá inteligence je v určitých případech slušná v dalších zase horší, možná by to vypadalo jinak na nejtěžší obtížnost, ale tu jsem si nechal na další průběh hrou. Momentálně jsem to odehrál na klasiku, tedy zlatý střed.

Během hraní jsem si také všiml jisté věci a to té, že pokud dostanete příliš mnoho zásahů, tak už se vám životy neobnovují, ale naopak klesají. A víte čím to je? No vykrvácíte přeci. To je velmi pěkné zpestření takové hry. Samozřejmě to můžete napravit lékárničkou a já si říkal, proč bych si měl něco takového vzít do mise. Tím se vlastně dostávám k tomu, že před každou misí, si můžete navolit vybavení, které si sebou vezmete. Výběr je docela slušný, takže hra vám nabídne různé možnosti průchodu v závislosti na vybraném vybavení. Třeba pokud si vezmete sebou zipline a hák, můžete se dostat na nějakou budovu a slanit pak na střechu jiné, bez tohoto vybavení by to jinak možné nebylo. Takže nějaký důvod si hru zopakovat tu je.

Trochu toho osvěžení do toho multiplayeru

Nyní se dostáváme do té části, která je ve hře tou Battlefield. Tedy hru pro více hráčů. Ve hře naleznete kolem sedmi modů a devíti map. Módy disponují zcela novými typy, které v sérii nikdy nebyly, ale nalezneme tu i dva staré známé, které vlastně není třeba představovat a to je Conquest a Team Deathmatch. To co si tu rozebereme jsou však ty nové, které vnášejí do hry trochu té svěžesti a to jsou módy Heist, Crosshair, Blood Money, Rescue a Hotwire.

Takže hurá na první z nich a to Heist. Tento mod bylo možné si vyzkoušet už v betě a myslím, že se jedná o jeden z těch módů, které se budou hrát asi nejvíce. Jedná se o loupežná přepadení. Kde vaším cílem je buď bránit nebo získat lup. Tento mod se skládá ze dvou částí. První je například nutnost dostat se do trezoru, nebo ho bránit. Další je vzít lup a dostat se k místu vyzvednutí, nebo tomuto předání zabránit. V obou případech je nutná komunikace a kooperace. Pokud jeden tým spolupracuje a druhý ne, tak ten tým, kde všichni hrajou na vlastní triko většinou prohraje.

Díle tu máme Blood Money. Jedná se v podstatě o variantu na Capture the Flag, ale s tím rozdílem, že se nesnažíte získat vlajku a odnést ji na svoji základnu, ale snažíte se získat tašku s penězi a tu si odnést na svojí základnu. No upřímně prachy jsou trošku lepší motivace, než nějaký praporek. Ale opět tu platí, fakt, že je tu nutná spolupráce, ale kde vlastně v není že.

Hodně zábavný mi přišel mod Hotwire, ten jsme mohli také vyzkoušet v rámci bety. V podstatě se jedná o honičky v autech. Cílem je zabrat specifická vozidla a s nimi pak ujíždět po mapě, popřípadě lovit, či zdrhat před dalšími takovými. Body se vám přičítají hlavně v rámci ježdění v těchto autech a také vaše peněženka pěkně roste. O těch penězích, ale až níže. Podstatný je fakt, že s tou fajn muzikou, která v autech hraje a s těmi honičkami se vám dostává celkem energické zábavy, takže tenhle mod doporučuju minimálně každému zkusit.

Tak a teď tu máme dva takové mody pro rychlou hru. Hraje se v maximálním počtu deseti lidí, tedy pět na pět. Ve všech předchozích variantách se to mlátilo v 32 lidech v případě Conquest large v 64 lidech. Tyto mody jsou však specifické a tak trochu připomínají spíše Counter-Strike. V modu Rescue jde o to zachránit rukojmí, případně je hlídat. S tím, že hra běží na kola  pokud vás v daném kole zabijí, ožijete až v kole dalším. Vyhrává ten, kdo zabije všechny soupeře, nebo zachrání alespoň jednoho rukojmí. V dalším modu v podobě Crosshair zase máte doprovodit VIP osobu k bodu vyzvednutí, kdy VIP je vždy náhodně vybraný hráč, ostatní ho musí chránit před nepřátelským týmem. Tyto dva mody jsou opravdu rychlé a jedna hra trvá kolem 10-15 minut, ale to závisí na spolupráci lidí a také to chce trochu přemýšlet. Každopádně, tyhle dva mody mě překvapili a dobře sem se u nich bavil.

Jak ale získat vybavení ve hře? Jednoduše si ho koupíte za hraním získané peníze. Ty jsem zmínil v modu Hotwire, jelikož právě v tomto modu je získáte nejsnadněji a to právě ježděním ve zmíněných autech. Samozřejmě peníze získáváte za hraní celkově a v každém modu, který hrajete, ale záleží hlavně na tom, jak hrajete a zda plníte úkoly, které jsou prioritní, nebo jen střílíte protější stranu. Každopádně arsenál zbraní, tak podléhá hlavně tomu, jakou finanční hotovostí disponujete. Samozřejmě různá vylepšení jako mířidla, držáky a podobně se musí zpřístupnit, ale toho se dá také v klidu dosáhnout.

Důležité je vědět, že tempo hry je v případě tohoto dílu poněkud rychlejší, než v případě jeho vojenských kolegů. Vaše postavy vydrží méně zásahů, jelikož nejste tak krytí všemi, těmi vestami a podobně, ale na druhou stranu se rychleji pohybujete. Je tak důležité přistoupit na toto tempo a hra vás bude nesmírně bavit. Vše ostatní je pak podobné se čtvrtým dílem, hlavně co se týče HUD a vzhledu lobby. To se prakticky téměř nezměnilo, ale proč také měnit to, co už funguje. Takže jen vzít partu kamarádů a hurá na banku.

Battlefield Hardline je jiná hra, než kterou by jste čekali v rámci této série. Kampaň je spíše v duchu stealth a zatíkání, než ve zběsilém střílení. Multiplayer je probíhá v rychlejším tempu, ale disponuje řadou výborných svěžích modů. Hra sice nevypadá příliš odlišně od předchozího dílu, ale dokáže velmi mile překvapit. Jedinou hlavní výtku bych viděl v umělé inteligenci, ale i tak se tato hra nemá za co stydět. Jak jsem psal v textu. Někdo tu hru bude milovat a jiný nenávidět. Hra Battlefield Hardline vychází na PC, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4 a PlayStation 3.

HODNOCENÍ: 8/10

Vloženo: 19.3.2015 | Aktualizováno 8.4.2015
Celkem hodnotilo 208 zákazníků.