Upozornění! Z důvodu velkého vytížení nás prosím kontaktujte pouze prostřednictvím emailu podpora@kuma.cz

Just Dance 2018 (Xbox 360)

Cars 3: Driven to Win – Recenze

Nedávno se v kinech objevil třetí díl oblíbeného animáku studia Disney/Pixar Auta 3. A jak je tak zvykem u tohoto animovaného filmu s auty místo lidí, tak filmový snímek doprovází i hra Cars 3: Driven to Win. O herní adaptaci se postarala herní divizie studií Warner Bros. Studios. Já jsem si zažádal o verzi pro Nintendo Switch, jelikož mi přišlo, že taková hra je vhodná na nějaké to hraní na cestách, když už člověk nemá co dělat, než na hraní v obýváku, i když jsem s novým Nintendem měl i tuto možnost.

V první řadě musím zmínit fakt, že hra nemá žádný příběhový režim. Takže se moc filmu nedrží. Vlastně je to jen směsice různých závodů v několika herních modech, kdy některé je možné hrát jen ve více lidech, což právě u Nintendo Switch není problém vzhledem k tomu, že hru můžete ovládat celkem v poklidu pomocí jednoho Joy-conu, což má výhodu v tom, že pokud chcete hrát ve dvou, jednoduše strčte druhý Joy-con kamarádovi do ruky a jde se na to. Musím říci, že mě hra celkem potěšila svým chodem, jenž je naprosto bezproblémový a hra se mi neškubala ani v případě her více hráčů a to v obou variantách zobrazení, které Nintendo Switch nabízí.

Co mi na dnešní dobu poněkud pokulhává je grafické zpracování, jenž na dnešní dobu působí poněkud zastaraleji. A nejde o to, že by to bylo Nintendem, spíše jde o to, že hra možná byla, tak trochu na rychlo tvořena a hlavně má podporovat film, který jede v kinech. Protože ani na konzolích PS4 a Xbox One hra nevypadá nijak závratně. Přeci jen si vzpomeňme na hry jako Mario Kart 8 Deluxe, či naprosto výtečnou Zeldu: Breath of the Wild, ale zpět k tomu, co se tu recenzuje, tedy Cars 3. Graficky mají i hry podle animáků rozhodně navíc, než to, co předvádí Auta 3 ve své hře. Na cestách ve Switch to tolik nevadí. Na display Switche vše vypadá dobře, ale na 140 cm TV je to již horší. Takže vám hned odpovím na otázku nadnesenou v úvodu. Na cesty? Doporučuji.

A nejen, že to v režimu handheldu vypadá dobře, ale závody jsou tak akorát dlouhé a není třeba u hry trávit zase tolik času, abyste se někam posunuli. Velmi mě dokonce překvapila i obsahová stránka hry. Tratí není vůbec málo a autíček ze série Auta už vůbec ne. To si teď tak vzpomínám na tu šíleně smutnou obsahovou stránku z nového Micro Machines. Zde jsou celé desítky vozidel, jenž zde zastupují vaše oblíbené filmové protagonisty, i antagonisty. Ne každý fandíme dobrákům, že? Tratí jsou také cca dvě desítky a možná více, přesně jsem to nepočítal, bral jsem to tak od oka. Je sice pravda, že prostředí v některých se trochu opakuje, ale zároveň se tratě od sebe dostatečně liší, aby to nevypadalo stereotypně. Kromě toho je tu jakýsi Playground režim, který vás šoupne do oblasti, kde můžete hrát různé minihry jako metání výbušnin na určitý čas, či praskání balónků a podobné vylomeniny. Ale je to spíše na vyblbnutí a do počtu, než něco zázračného.

Co se týče herních režimů, tak těch je tu několik. Dva jsou tu pro hru více hráčů a jde o klasické varianty šampionátu a závodu pro hru více hráčů. No a to samé je tu i pro solovky tedy solo závod a šampionát. Vše je navrženo na několik herních modů, ale tratě nejsou unikátní pro žádný z nich. Je tu klasický závod, kde je nejlepší projet cílovou páskou jako první. Battle, kde je vlastně o to samé, jen tu máte na pomoc řadu zbraní a gadgetů, které vám toho pomohou dosáhnout, nebo taky ne. Soupeři vám klidně mohou nakopat zadky. A to myslím do slova. Cílovka hry je v podstatě jasná, děti. Tak ať mi sakra někdo vysvětlí jednu věc. Proč je sakra ta hra tak těžká!!! I když jsem se kolikrát snažil sebe víc, tak jsem nemohl dojed první. Což beru jako trochu problém. Přeci jen tratě nejsou na začátku přístupné všechny a odemykají se postupem hrou, stejně jako další autíčka. Což může dětskému publiku vyšší obtížnost poněkud ztížit. No, abych nezapomněl, tak je tu i herní mod Stunt. Tady vítězí ten, který během daného počtu kol nasbírá co nejvíce bodů, ale tady mi přijde, že jsem se nechytal už vůbec.

A to i přes to, že ovládání je celkem dobře mapováno a dá se pohodlně hrát i provádět potřebné úkony. S autem lze v pomocí tlačítek, přejít do jízdy pozadu, či na jízdu po dvou kolech. Můžete skákat i driftovat. Nějaké klacky pod nohy vám ovládání rozhodně nehází. Na trati se navíc nachází několik challenge zon. Kde například musíte začátku projet driftem, či zonu projet po dvou kolech a tak podobně. Za to všechno dostáváte nitro a ve stunt modu body k dobru. Jenže u toho Stunt modu ty body těm soupeřům létají zkrátka nějak moc rychle. S plněním těchto challenge zon a třeba i nějakých blbinek k tomu se vám pak odemykají různá ocenění, která vás posouvají dále do oné Hall of Fame, tedy Síně slávy. Což její vrchol, je prakticky vrcholem hry samotné.

Ono, krom bodů do síně slávy pak dostanete i nějaké drobné úpravy pro vaše auta, či se vám budou odemykat další auta. Úpravy to nejsou kdoví jaké a rozhodně se nemohou měřit s tím, co nabízí zmiňované Mario Kart 8 Deluxe. Jde vlastně jen o změnu klaksonu, podsvícení podvozku, či barvy nitra. Takže nic unikátního a světoborného.

I celkový pohled zpět na celou hru ve mně zanechává trochu lepší průměrné dojmy. Hra není v celku špatná. Dobře se hraje, obsahu má dostatek a chodí v naprostém poklidu. Jenže nepřináší nic závratného do žánru a graficky také není nějakým unikátem a to ani v rámci předchozích dílů, byť z nich stále vypadá nejlépe.

Cars 3: Driven to Win je dalším podpůrným kouskem, který vznikl kvůli filmu, jenž hraje hlavní housle. Hra ve svém nitru není špatná a příjemně se hraje. Avšak ničím nevyčnívá a nějakou unikátnost byste v ní hledali jen těžko. Je to sice možná nejlepším dílem série her, který na motivy filmů Auta vznikl, ale ani tak se nedokázal vyšvihnout dostatečně vysoko a jde o lepší průměr, který rozhodně neurazí. Hlavně pokud si hru chcete zahrát na cestách s Nintendo Switch, není herní Cars 3 špatnou volbou.

Vloženo: 13.7.2017
Celkem hodnotilo 20 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 20 zákazníků.