10. Call of Duty: Modern Warfare (Xbox One)

Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint
Call of Duty: Modern Warfare
WRC+8
NHL 20

Deadlight: Directors Cut - Recenze

Hned na úvod bych Vám měl říct pravdu. Ke hře Deadlight: Director´s Cut jsem přistupoval s respektem. S velkým respektem. V jádru jsem totiž FPS hráč, kterého před pár lety vypuklá zombie euforie nechala naprosto chladným. Dokonce tak chladným, že jsem 4 roky starý Deadlight nehrál. Pomalu bych ani nevěděl, že taková hra vyšla. Divíte se tedy, proč zrovna já jsem dostal důvěru recenzovat tuto hru? Já také a proto mám velkou radost vám oznámit, že hrou Deadlight: Director´s Cut v žádném případě neuděláte chybu.

Studio Tequila Works oprášilo titul z roku 2012, udělalo mu facelift, přidalo několik bonusů v podobě digitálního artbooku a vývojářských deníků, přibalilo Nightmare obtížnost (dříve dostupnou jen na PC) a spolu s novým Survival modem ho poslalo do světa.

Příběh této 2D survival hry se odehrává v roce 1986. Hlavním hrdinou je deník píšící si Randall Wayne, introvert třicátník z malého městečka Hope, které se nachází v Kanadě. Randall pracuje jako správce parku a se svou rodinou, respektive s celým lidstvem se nachází na špatném místě ve špatnou dobu. Za velkou louží se totiž Evropou šíří něco, o čem media informují jen útržkovitě a bez jakýchkoliv podrobností. Když se však běsi dostanou i na americký kontinent a do všeho se zapojí vláda pomocí armády a policie, je každému jasné, že se schyluje k něčemu velkému. Bohužel, Randall Wayne ve všem tom chaosu kolem ztrácí svou ženu a dceru. Doufá, že se dostali do bezpečného místa, které je před nákazou dokáže ochránit. Do takzvaného Safe Pointu. A bude právě na Vás, abyste je našli.

Jak už jsem zmínil výše, Deadlight: Director´s Cut je 2D survival hra, která na Vás udělá dojem nejen velmi poutavým příběhem, nebo melancholickou hudbou. To, čím vás bude chtít hra hlavně zaujmout je grafická stylizace a variabilita prostředí hry. V jednu chvíli se spolu s přáteli ukrýváte ve starém domě a než si stačíte odpočinout, tak už překonáváte měststké překážky jenom pro to, aby se vaším dalším útočištěm stala špinavá podzemní kanalizace. Všechen váš boj o přežití je zahalen do temného kabátu, který si po celou hru nesvléknete. Precizní vývojářská jehla vyšívala i tam, kde by to mnozí nečekali. Cutscény. Není jich moc a není jich ani málo. Neruší vás a pěkně příběh posouvají dál. Ucelují myšlenky a nastavují mantinely. A i když jsou komixově laděné, tak skvěle zapadají do stylu hry. Něco jako komix v původní hře Max Payne.

Záměrně prozrazuji absolutní minimum z tohoto poutavého příběhu. Bylo by mi líto, kdybych vás ochudil o všechny ty momenty, které kanadský třicátník prožije. Snad jenom zmíním, že k dispozici mu nebude jen jeho um ve šplhání, přeskakování stěn a zdí, a vaše chytrá hlava, která dokáže vyřešit každý Randyho problém, ale také se ke slovu dostaví pistole, brokovnice či hasičská sekyra. Původně jsem vůbec nechtěl představovat to, proti čemu budete čelit, ale v dnešní době videií a internetu by to asi nemělo žádný smysl. Nuže tedy, říká se jim Shadows (Stíny). Jsou jich miliony a slyší za roh.

Zatím jsem jenom chválil, ale teď bych rád vývojáře trochu pokáral. Ovládání postavy je slušné, nicméně jsem měl pocit, že občas Randall Wayne udělal přesný opak toho, co jsem na gamepadu zmáčknul já. Padající barák a vy prostě nemůžete vlézt do té malé škvíry, protože vám nezafunguje skrčení = smrt. A pak ještě 5x to samé. Přeskok plotu se občas zdá býti nemožným, protože Randy najednou neví, na jakou stranu má skočit, i když analogy ovládáte doslova s maniakální přesností. Rád bych však podotkl, že se jedná jen o pár momentů a dost možná mé prsty byly pod velkým stresem, že přeci už po 25. na sto metrech nemůžu umřít. Můžete. Budete umírat. Často. Sice ne tak často jako ve hře Ori and The Blind Forrest, ale budete.

Nicméně posledním aspektem, s kterým jsem měl trochu problém, byla stylizace města jako takového. Je totiž rok 1986. Kdybych nevěděl, v jakém období se děj odehrával, tak bych si myslel, že jsem minimálně v roce 2010. Ale to je opravdu jen taková malá drobnost, které si můžete, ale také nemusíte všimnout.

Herní doba Deadlight: Director´s Cut je zhruba tři hodiny čistého času na první dohrání. Podotýkám, že se jedná o skutečný čistý čas, který strávíte hraním. Předpokládám, že hru nebudete hrát jednou, jelikož jak jsem v článku zmiňoval, tato edice nabízí i Hardcore mód, pokud je to ve vás, ale i tak easy mod a určitě nepohrdnete Survivor Arenou. Ta vychází z podobného duchu jako Zombie mód v Call of Duty. Nacházíte se v několikapatrové úrovni, ve které jsou na různých místech uložené zbraně, náboje, medikity a další potřebné věci důležité pro vaše přežití. A proti vám takzvaní Shadows (Stíny)…

Deadlight: Directors Cut je pro mě hra o stupínek výše, než třeba zmiňovaný Ori nebo válečně výpravný příběh Valiant Hearts: The Great War, protože to je přesně ten typ her, který má za úkol vás násilně chytit za srdce, rozbrečet nebo alespoň donutit mírně vzlyknout. A přesně tohle Deadlight nedělá. Ano, k vedlejším postavám si moc citu nevybudujete, ale na mě Randall Wayne zapůsobil takovým způsobem, že nemohu jinak.

Vloženo: 8.7.2016
Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.