8. Microsoft Xbox Game Pass Ultim... (Xbox One)
9. Far Cry Primal (PS4)
10. Far Cry New Dawn (PS4)

The Last of Us: Part II (PS4)

Diablo 3 - recenze

Diablo III potěší své fanoušky, nové hráče však ničím neoslní

Tak a je to tu. Všichni nadšenci se konečně dočkali. Třetí díl, dnes již kultovní, série Diablo je na světě. Musím říct, že čekání to bylo převeliké. Celých 12 let uplynulo od legendárního Diabla 2. A po této době, po spoustě odkládání, upravování a testování můžeme v rukou držet Diablo 3. Po hře, na kterou čekalo nespočet fanoušků dlouhá léta, se v den data vydaní, což bylo 15-5-2012, jen zaprášilo. Vypukla doslova Diablovská horečka, bohužel ne na všechny se dostalo. Ale stojí tato hra opravdu za to?

Za tímto výtvorem stojí vývojářské studio Bllizard Entertainment. Tito pánové mají za sebou nespočet her, které se vryli do srdcí mnoha hráčů. Konkrétně fandům strategií a RPG, kdež to do poslední kategorie patří i dnes recenzované Diablo 3. Pokud se jedná o další počiny z dílen Bllizardu, tak jde hlavně o hry ze série Warcraft a Starcraft, a samozřejmě Diablo. Tím největším hitem však bylo MMORPG World of Warcraft, jenž si získalo milióny fanoušků po celém světě.

Diablo 3

3D kabátek sluší …

Diablo 3 bylo ve vývoji opravdu spoustu let, a během vývoje se dočkalo řady předělávek, úprav a dalších designérských detailů s tím spojených. A co nám vzniklo? Pohádkově krásný svět, kde veškeré fantazie ožívají. Diablo 3

Pokud si myslíte, že jsem si asi spletl hru, tak věřte, ne nespletl. Poslední diablo je jako pohádka, pravda krvavá a děsivá pohádka se spoustou temných zákoutí a strašně vypadajících monster. Ale co ty postavy?

Pokud budete hrát za mnicha (monk), tak jako jsem k tomu měl příležitost já, po nějakých pár úrovních si začnete myslet, jestli ještě za nějakého mnicha hrajete. Ono totiž vybavení, které mu vývojáři připravili, z vás na pohled udělá doslova krále. Asi si někdo spletl pojmy s dojmy. Ovšem hlavní změna oproti předchozímu dílu je přechod z 2D grafiky na 3D, a musím říct, že si jí vývojáři opravdu chválili. Pravda ovšem je taková, že na špici Diablo 3 po grafické stránce rozhodně nepatří.

Ovšem fyzikální model, generující zde použitý engine, je velice povedený. A tak jak kosíte nepřítele za nepřítelem, budete svědky, jak oni nepřátelé se rozlétávají na kusy spolu s okolím. No tohle se opravdu povedlo. Také hra není určena jen pro hráče s nejlepšími počítači, ale i pro ty, kteří takové možnosti nemají. To si v dnešní době high-tech her zaslouží potlesk.

Zpět ke kořenům

Děj třetího Diabla se odehrává 20 let po událostech druhého dílu. Hra se také vrací ke svým kořenům, tam kde celá série započala svou existenci. Takže co by jeden z 5 hrdinů, ze kterých si zvolíte před startem hry, se ocitáte ve městě Tristram, kde se šíří pověsti o padlé hvězdě. Ta má údajně být předzvěstí návratu temných sil do světa Svatyně a začátkem Konce dní.

Hra je stejně jako předchůdci rozdělena do několika aktů. Zde konkrétně do čtyř. Každý z těchto aktů, ukrývá kus záhady o dění ve světě Svatyně a na konci každého vás čeká souboj s hlavním bossem. Ti vám nic nedají zadarmo a v soubojích s nimi se opravdu zapotíte. Co potěší všechny, po dlouhých hodinách hraní, jsou cutscény. Ty jsou vskutku povedené a nestyděl by se za ně žádných z hollywoodských animátorů. Ono cutscény byli vždy silnou stránkou Bllizardu. A v posledním Diablu jsou hned dvě varianty. Tradiční animace, jak je známe z každé bllizardovské hry, těch je ovšem méně, a pak animace ve víru posledního zaklínače, tedy kreslené. Toto všechno dohromady tvoří opravdu skvostný příběh.

Opravdu skvělým, nikoli však jedinečným, doplňkem celého putování jsou vedlejší úkoly, na ty narážíte spíše náhodně, a hlavně pokud vejdete do neprobádané jeskyně. Ovšem jedna z věcí, které odděluje Diablo od ostatní RPG, je to, že každý start hry, mění okolní svět. Takže pokud jste předtím objevili jeskyni, pak z ní vyšli a hru vypnuli, tak po dalším startu bude jeskyně vypadat o něco jinak. No možná šílené, ale velice zajímavé.

Velký rozlehlý svět a koridory?

Diablo 3Takže pokud si vezmeme do zaměřovače hratelnost, ta je vskutku skvělá, vše běží jak má a díky, na dnešní dobu, nízkým HW nárokům hru rozběhnete na kdejakém počítači. Co zamrzí je stálá přítomnost řady bagů, hold jich bylo tak moc, že je vývojáři všechny nepochytali, ani přes neustálé odkládání hry. Ale i s touto skvrnou na šatech se dá žít. Co jsem však rozdýchával trochu déle, bylo velké množství koridorových pasáží. V tu chvíli jsem si říkal, kam zmizela volnost, doufám, že nehraju CoD ve fantasy světě? Ale tato myšlenka po pár hodinách hraní beze stop zmizela. Koridory sice jsou stále přítomné, ale už ne v takovém měřítku jako tomu bylo na začátku, a tak hned dostanete pocit, jo tuhle hru jsem už kdysi hrál.

Na čem mi však hlava stále, je potřeba neustálého připojení k internetu. Takže jsem se nemohl zbavit pocitu, že D3ka uvízla někde mezi MMORPG a klasickým RPG. Hra využívá veškeré podpory, jako tomu bylo např. u World of Warcraft, ale bez všech ostatních hráčů. Takže můžete s přáteli povídat, můžete s nimi měnit a dražit předměty v aukčních síních, ale nikde ty hráče na rozdíl od WoW nevidíte, tudíž někdy nastane ten pocit, že nevíte, jakou hru z hlediska žánru hrajete.
Jinak je Diablo, klasickým levlovacím RPG, takže zde platí systém, běž a vraždi co nejvíc a na další úroveň se zaručeně dostaneš. Další úrovně vám samozřejmě odemykají další a další schopnosti a jejich varianty, a také předměty, v jejichž použití vám bránil nižší level. Ovšem zkušenosti se tu dostávají i za „čtení“ knih a tak neváhejte a sbírejte knihy, přidají vám na zkušenostech a nezaberou v inventáři ani políčko, zaplať pán bůh.

Diablo 3Závěrem

Diablo III je hrdým následovníkem svých předchůdců a i přes všechny své nedostatky své fanoušky nezklame. Škoda jen, že hra uvízla někde na pomezí žánrů, ale to se časem jistě spraví, a s příchodem nových patchů se hra zbaví jisto jistě i všech bagů, které jsou zde stále přitomny. Na hře je také znát dlouholetý vývoj a hra krom, těch několika chyb, běží jak má, a hlavně myslí na ty z vás kteří nevlastní nejnovější sestavy.

Klady:
Hratelnost
Hw nároky