Minecraft (PC)
Grand Theft Auto V (GTA 5) (Xbox 360)
Mafia 3 CZ (PlayStation 4)
SONY Playstation 4 Slim 1TB Bl... (Playstation 4)

Dragons Dogma: Dark Arisen - Recenze

Legendy, draci, hrdinové, válečníci. Fantazie jedním slovem shrnuto. To vše v sobě snoubí titul Dragons Dogma: Dark Arisen, který si svou premiéru odbyl již nějaký ten pátek zpět. Hru si CAPCOM však rozhodl vzkřísit a vydat ji ještě jednou ve vylepšené edici pro Xbox One a PS4. Já si říkal jedinou věc. PROČ sakra nevydají radši druhý díl?! Dobře, chvíli trvalo, ale nakonec jsem se uklidnil. Přeci jenom, již před lety se první díl mohl honosit skvělými známkami v hodnoceních a hlavně se jednalo o neskutečně skvělý titul. Stačilo ale jen pár chvil v tomto remástru a všechny strasti a neduhy byly ty tam. Najednou jsem se opět mohl ponořit do onoho světa legend a draků.

Příběh Dragons Dogma se točí kolem království ohrožujícího draka, jenž se snesl z nebe, aby zpustošil celou zemi. Při jeho útoku na přístavní město, kdy všichni ostatní se rozhodli ke zběsilému úprku, se vaše postava vrhla draku vstříc. Bohužel boj pro vás dobře neskončí a drak vám vyřízne srdce a následně jej pozře. Normálně by to znamenalo smrt, ale postava se stává Arisenem, tím jenž je spojen s drakem. Sice jste na živu, ale váš život je spjat s dračí kletbou. Jediné co vás osvobodí je drakova porážka a uzmutí vašeho srdce zpět. To není jednoduchým úkolem, nejdříve je nutné se na takový boj připravit, nasbírat řadu nových schopností a zlepšit se ve svém bojovém umu. Čeká vás tak pouť po království, plnění úkolů pro řadu vlivných lidí a odhalování řady tajemství. Hra působí velice dobře, příběh je dobře dovyprávěn a je okořeněn i o řadu velmi dobrých vedlejších úkolů a příběhů. Do hry jsem se velice rychle, jak se říká, zažral, a nechtěl ji vždy vypnout. Přišlo na mě ono, tak ještě tenhle úkol a vypnu to, no, ještě tenhle a fakt jdu, a tak dále. No znáte to.

Prakticky nikdy jsem nemohl říci to, že by mě nějaký remaster opravdu dokázal, takto chytnou a nepustit, jako to dokázalo právě znovuzrozené Dragons Dogma. Ono, by to samo o sobě asi moc nefungovalo, kdyby stála hratelnost za nic. Jenže vše je přesným opakem. Dragons Dogma nabízí herní zážitek jistým způsobem zcela unikátní. Nabízí totiž zcela nevídaný soubojový systém, který nabízí řadu úderů a schopností, které lze v mžiku mezi sebou kombinovat. Krom toho lze během soubojů na vyšší monstra, či bossy šplhat. Také mají tyto stvůry řadu slabin, které lze proti nim využívat. Kyklop je nejzranitelnější na oku, Hydře jde useknout hlavy, Gryfovi lze vyřadit křídla, Mantikoře můžete postupně odseknout hadí ocas i kozí hlavu. Kolikrát mají tyto souboje několik stupňů a takové souboje mají jistou hloubku, kterou nenaleznete nikde jinde. A to vše na pozadí se skvělým příběhem utváří něco jedinečného.

Po světě ale nebudete běhat sami. Na pomoc můžete využívat takzvané Pawny. Jedná se o společníky, které kopírují skutečné hráčské postavy, které jsou sdílené na serveru a jsou vždy na dané úrovni. Takovéto Pawny máte u sebe na pomoc dva. Celkem máte k dispozici trojici, avšak jednoho Pawna si vytvoříte vy sami jako vaši druhou postavu, za níž však není možné hrát. Tento unikátní Pawn však postupuje na další úrovně s vámi a také mu můžete libovolně upravovat výzbroj a výstroj. Můžete mu vylepšovat schopnosti a zkrátka vše, co můžete dělat se svojí vlastní postavou.

Ona tvorba vlastní postava je něco, u čeho v rámci hry také můžete strávit dobrou hodinku. Variací pro tvorbu hrdiny je mnoho a to se ještě nebavíme o možných specializacích. To, že svého hrdinu pojmenujete a vyberete jeho specializaci, chcete-li povolání je pouhým začátkem. Je tu i velice slušné přizpůsobení vzhledu a to poměrně v širokém měřítku. Upřímně řada novějších titulů je zde jen chudým příbuzným. Co mě těší a těšilo i v původní verzi, že pokud vám vybraná specializace nesedne, tak si ji můžete na určitých místech za nějaký ten poplatek změnit. Je to super, že tu tato možnost je, jelikož nemusíte začít celou hru znovu.

O samotnou náplň hry se také nemusíte bát, základní příběhová linka vám zabere několik desítek hodin, a pokud k tomu přidáte ještě vedlejší úkoly, tak se klidně ve hře zahrabete i na stovky hodin. Aby toho nebylo málo, tak hra obsahuje i rozšíření Dark Arisen. K tomu si můžete ještě přidat průzkum prostředí a můžete říct ostatním hrám na nějakou dobu sbohem. Mapa světa není malá a navíc se v ní nachází i několika úrovňové dungeony a proto mě dost mrzí, že hra postrádá jakýkoliv plnohodnotný Fast Travel, či alespoň mounta, který by vám cestování po světě trochu urychlil. Některé přesuny na místa určení tak mohou být poměrně zdlouhavá. Jistě je možné nalézt různé port stony, které můžete umístit a na ta místa se následně portnout, ale ty se neválejí všude. Tady jsem tak nějakou doufal, že vývojáři hru trochu vylepší, alespoň něco málo přidají. V tomto ohledu nezbývá nic jiného, než doufat, že se tak stane v pokračování, tedy pokud nějaké bude, což doufám, že ano. Tento titul by si to zasloužil.

Vizuální zpracování remasteru není vůbec špatné. Hra vypadá i po letech velice dobře a celou atmosféru podtrhuje i pompézní soundtrack. Na druhou stranu mohlo to dopadnout i lépe. Přeci jen autoři mohli vylepšit textury, přidat řadu efektů, celkově hru trochu více přikrášlit. Takhle byl tedy poměrně zvýšen dohled do dálky, přibyla vegetace a to poměrně slušně a i textury jsou podstatně ostřejší. Stíny jsou ostřejší, avšak tady mám výtku k stínu vlastní postavy, který je naprosto příšerný, kostrbatý a jakoby vypadl z her roku 2000. No pánové v CAPCOMU styďte se. Co určitě potěší je naprosto plynulý chod, hra se nikde nezasekávala a běží v plném rozlišení. Takže technicky je vše zvládnuto velmi dobře.

O Dragons Dogma by se dalo psát do nekonečna, ale hodnotíme přeci jen jednu hru znovu, takže není třeba vypisovat vlastně vše, co bylo napsáno pár let nazpět. Hra neztratila nic ze svého kouzla. Potěší i velmi pestrá nabídka monster, s nimiž se střetnete, takže si neřeknete, je už zase ten malej skřet. Je pravda, že na počátku budete bojovat hlavně se sktřety, bandity a dalšími potulnými potvorami, ale to se postupem dále změní. Jediné co mě opravdu mrzí je to, že tento remaster se nedočkal přece jenom větší péče, ale i přesto všechno jsem ochotný ve hře strávit další desítky hodin.

Dragons Dogma: Dark Arisen je ve své remasterované verzi opět o něco blíže k dokonalosti, byť snahy ze strany vývojářů mohlo být přeci jen o něco více. Ale i přes to všechno se stále jedná o unikátní herní svět, který disponuje svými jedinečnými herními mechanikami, jenž nikde jinde nenajdete. Hra i přes jisté stáří stále vypadá k světu a hlavně běží jako hodinky. Navíc pořizovací cena remasteru je velmi nízká. Takže pokud jste hru nikdy nehráli a máte rádi kvalitní fantasy RPG, pak není nad čím přemýšlet. Pokud jste hru hráli a nechcete oprašovat starší Xbox 360, či PS3, pak díky nízké pořizovací ceně není co řešit ani v tomto ohledu.

Vloženo: 10.10.2017
Celkem hodnotilo 3 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 3 zákazníků.