Titulní stránkaKontaktObchodní podmínkyDopravaVěrnostní programRegistrace nového zákazníkaKošíkZákazník: Přihlásit se
 

Akční nabídka

PC hry

PC Příslušenství

PlayStation 4

PlayStation 3

PS Vita

PSP Sony

Xbox One

Xbox 360

Nintendo Switch

Nintendo Wii

Nintendo Wii U

Nintendo DS

Nintendo 3DS

Stolní hry

Elektronika

Herní zařízení

Herní oblečení

Herní předměty

Playseat a křesla

Dárkové poukazy

Retro herní konzole

Bazar

Ostatní

Výprodej

 
KalendářKalendář vydání her
(release list)

Nejprodávanější
1. FIFA 20 (PS4)
2. NHL 20 (PS4)
3. Farming Simulator 19 (PC)
4. Grand Theft Auto V (GTA 5) (PS4)
5. Sony Dualshock 4 Controller V2... (PS4)
6. NHL 20 (Xbox One)
7. FIFA 20 (Xbox One)
8. Days Gone (PS4)
9. Grand Theft Auto V (GTA 5) (Xbox One)
10. eFootball PES 2020 (PS4)

Doporučujeme ...
Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint
FIFA 20
Call of Duty: Modern Warfare
WRC+8
NHL 20

F1 2016 - Recenze

Rok se s rokem sešel a my dostali do rukou nový ročník oficiální hry k závodům Formule 1, příhodně nazvané, jak jinak než, F1 2016. Hru vyvíjeli opět pánové v Codemasters a nutno dodat, že měli co dělat. Přeci jen loňský ročník byl takový nedodělaný a spíše vyplňoval mezeru, což možná bylo i zbytečné. Každopádně v letošním ročníku jsme se měli dočkat řady vylepšení a hlavně zcela nového režimu kariéry. Jak to celé dopadlo, se podíváme níže, ale už z prvních ukázek před vydáním hry bylo jasné, že nějaký ten kus práce v Anglii přeci jen odvedli. Tedy vzhůru do kokpitů těchto automobilových střel.

Musím se přiznat, že letošní ročník Formule 1 jsem vůbec nesledoval. Tento sport u mě má silně klesavou tendenci, tedy co se zážitku týče. Auta musí být tišší, jsou slabší a jsou zde další a další omezení a myslím, že to postupem let bude horší a horší. A s tím vším se ve mně hromadily i obavy z nového herního ročníku stejnojmenné hry. Jak již jsem zmínil, loňský ročník byl silně průměrný a hře chybělo i to nejpodstatnější, režim kariéry. Ten se konečně vrátil a nutno podotknout, že v plné síle. K tomu až za chvíli. Nikdo nebude ve hře hrát jediný režim, pokud by samotná hratelnost a celkový feeling hry byl špatný, to se v tomto případě neděje. Fyzikální model letošních F1 2016 je poměrně slušně vylepšen a je jasně vidět inspirace v jeho kolegovi v herním portfoliu společnosti Codemasters, Dirt Rally. I přes všechna úskalí, která doprovázejí skutečné závody, je hra na té správné cestě stát se čím dál tím lepší simulací, kdysi více populárního motosportu. Na vozovce pocítíte jakoukoliv nerovnost, poznáte rozdíl mezi studenou, teplou, suchou a mokrou vozovkou. Vozidla netrpí neustálou přetáčivostí, byť jen polechtáte plyn, jako tomu bylo v minulém ročníku, který byl v tomto ohledu silně nedoladěný. Takže jsem si v klidu mohl vypnout asistenty a vychutnat si hru naplno. Regulace plynu je samozřejmě na místě, nejde vždy jet na plný plyn, ale pokud byste tak chtěli hrou profrčet, tak není problém, stačí si tyto opory v závodě zapnout. Ale věřte mi, ten pocit z jízdy je najednou úplně pryč a vše je takové nudné a strohé. Prostě jako byste si koupili výbornou šťávu, ale do té vody si ji odmítli přidat.

Kolizní model, který opět loňským rokem silně pokulhával a vy jste si auto poničili i přes to, že jste vlastně od svodidel, či protivníkova vozidla byli ještě daleko, je ten tam. Pokud se vám něco zničí, pak to bude tím, že jste opravdu narazili do fyzického objektu a ne do nějaké bariéry, která tam zbyla, když si vývojáři řekli, že trať je moc úzká a vozidlo moc široké. Celkově je možná nějaká ta porucha vozidla, která vás donutí zajet do boxů, ale mechanické závady jsou opravdu ojedinělé. Pohlídat si musíte v podstatě jen ukazatel paliva a opotřebování pneumatik. Jednou se mi stalo, že jsem se na to vykašlal, nahodil bohatou směs paliva a prostě jel a v cílové rovině posledního kola mi formule začala zpomalovat, naštěstí jsem měl náskok dostatečný, takže cíl jsem ještě stihl první. Holt jsem měl štěstí, které se nemusí opakovat, takže bacha na palivo!

Jistý posun jsem zaznamenal i v grafickém zpracování, ale nečekejte žádnou ohromující změnu. Jde spíše o maličkosti, které spíše souvisí s optimalizací enginu předchozího ročníku. Prvně nedoskakují objekty podél trati, či detaily na vozidlech před vámi. Vše se plynule doplňuje, tak jak to má být. Další změny ve vzhledu jsou spíše kosmetické. Ze hry je cítit, že se vývojáři soustředili více na pocit z jízdy samotné a vizuál jen dovedli k lepší formě, než tomu bylo minulý rok. U závodní hry je to však podstatnější faktor, než u jiných her. Pokud se auto nechová jako auto, pak je něco silně v nepořádku. Přeci jenom klouzat se jako na ledě můžete v hokeji a plavat v bazénu. Nic z toho zde naštěstí nenajdete a jízda samotná je uvěřitelnější. Hra si i v celku dobře drží 60 snímků za sekundu, byť musím dodat, že ten tearing na obraze je někdy silně znatelný, většinou se to týká konkrétních koridorů s více detaily, kdy se vertikální synchronizace nekoná, ale to je taková drobnost na kráse. Nějaký ten make-up v podobě nějakého toho patche to může lehce zakrýt. Chválím vývojáře i za nazvučení samotných formulí a celé scény, opět to dopomáhá k lepšímu pocitu z hraní samotného.

Nyní se konečně dostávám k herním režimům, těch je všeho všudy pět. Ale se čtyřmi jste se mohli setkat v minulém ročníku a není třeba je nikterak představovat, protože jsou totožné. Nic nového pod sluncem. Ale když už tam jsou, tak je zde klasická sezóna, tedy si vše projedete pěkně za existujícího jezdce. Pak nemůže chybět Quick Race pro ty, kteří si chtějí jen chvíli pojezdit a jít zase o hru dál. Time-trial? Jo je tu, takže pokud toužíte pokořit traťové rekordy, nic vám v tom nebrání. Samozřejmě je tu i multiplayer, kterému lobby konečně funguje jak má a nedělá si z vás srandu, jako v minulém roce, kdy jsem myslel, že hru prohodím televizí kvůli tomu. No a zlatý hřeb mezi všemi letošními režimy je rozhodně Kariéra, na nějž se podíváme poněkud blíže.

V základu budete opět projíždět napříč sezonou a snažit se být tím nejlepším, ale v tomto případě, tak budete činit sami za sebe, s vámi vytvořeným jezdcem a v týmu, který si sami vyberete. Vždy začnete jako řidič číslo dvě, a abyste se stali jedničkou dané stáje, musíte být lepší než váš stájový kolega. Kromě závodů, tréninků a kvalifikací budete vždy vše kontrolovat z vestibulu vaší stáje a vašeho notebooku, kde se můžete dozvědět veškeré důležité informace. Pravidelně vám bude předkládán nějaký ten rival ze soupeřících stájí, kterého musíte ideálně porazit v rámci třiceti bodů. Jejich zisk je odkázán na to, jací dojedete v závodě a kvalifikaci, zda máte lepší čas kola, či daného sektoru než váš soupeř. Zda jste dosáhli poleposition a tak podobně. Nejde sice o nic vyloženě světoborného, ale je to jakási motivace pro to být lepší, než ten druhý. Za každý závodní víkend také získáváte jakési kredity, díky nim si pak můžete vylepšovat vaše vozidlo, tedy vkládat je do vývoje ve vozidla ve vaší stáji. Takže neplést s nějakým tuningem. Také můžete čas od času očekávat, že pokud budete dobří, budou vás chtít i jiné stáje, ale tam budete automaticky opět číslo dvě. Já byl proto věrný svému McLarenu. V poslední řadě si pak můžete vyslechnout před kvalifikací a závodem voice maily, které vám ukážou cíle vaší stáje v kvalifikaci, či závodě. Za splnění těchto cílů můžete získat nějaké ty kredity navíc.

Celkově jsou nové eF jedničky v mnoha ohledech lepší hrou, než tomu bylo v minulém ročníku. Je zde realističtější fyzikální model, vylepšené technické zpracování, režim Kariéry je zpět a je lepší než kdy před tím a jízda je konečně působí jako ve Formuli a ne jako na sáňkách. Myslím, že tato hra měla být tou, která měla vyjít již loni, ale zkrátka nebyl čas vše dotáhnout do konce, takže plnohodnotné F1 jsou venku až letos.

Celkové zhodnocení:

F1 2016 je konečně nástupcem předchozích ročníků, na něhož všichni fanoušci tohoto sportu čekali. Vše je lepší, propracovanější a tím pádem i mnohem zábavnější. Kariéra vlastního jezdce je zpět a hře tak již nic nechybí. Pár chybiček se sice najde, ale málo kdy se podaří něco dokonalého, co již nepotřebuje drobné úpravy. Pokud vývojáři neusnou a pojedou ve stejném tempu i příští rok, tak se máme na co těšit. Takže jestli jste vynechali minulý ročník, pak do tohohle můžete s klidným srdcem skočit rovnou po hlavě.

Hodnocení: 8/10

 
Vloženo: 23.8.2016
Hodnocení zákazníků:
Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 98 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.
Koupit
F1 2016 F1 2016 pro PC
F1 2016 F1 2016 pro PlayStation 4
F1 2016 F1 2016 pro Xbox One
 

Komentáře a dotazy k článku

Pro přidávání dotazů je nutné se registrovat nebo přihlásit.

Stolní hry
Kuma.cz s.r.o.
Rokycanova 136
347 01, Tachov 
Telefon: +420 607 622 722
e-mail: podpora@kuma.cz 

 

ShopRoku 2016 Finalista - PC hry a herní zařízeníHeureka.cz - ověřené hodnocení obchodu hry.kuma.cz
Kuma.cz nabízí pc hry a herní konzole, PS4, PlayStation 4, Xbox one, Xbox 360, Nintendo.
Přidejte se k nám na facebook, Google+ nebo YouTube a sledujte novinky, gameplay a recenze

Kuma.cz - prodej her a herních konzolí
Otevírací doba:
pondělí - pátek: 9.00 - 17.00 hod.
sobota: 9.00 - 12.00 hod.
   přidej se k nám na YouTube Věrnostní program Kuma.cz přidej se k nám na facebook přidej se k nám na Google + Twitter Kuma.cz

Jak nakupovat | Kontakt | Obchodní podmínky | Doprava | Technická podpora | Osobní údaje | Věrnostní program

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online: v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

eShop engine v3.50 (c) https://www.kuma.cz 2002-2018 | Ceny uvedeny s DPH