10. Grand Theft Auto V (GTA 5) (PC)

Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint
Call of Duty: Modern Warfare
WRC+8
NHL 20

For Games 2017 – Report (Far Cry 5, The Crew 2, Pure Farming 18, a další)

Jak tomu již po několik let bývá zvykem i letos PVA Expo v Praze přivítalo další ročník velmi oblíbené herní výstavy For Games. Opět jsme se tam díky pozvání dostali a tak vám přineseme nějaké naše dojmy z výstavy. Předně můj zrak spočinul na novinkách, které se chystají na jaro příštího roku jako je Far Cry 5, The Crew 2, Pure Farming 2018, či dlouho očekávané české historické rpg Kingdom Come: Deliverance.

Ale pěkně od začátku. Na místo jsme dojeli ve čtvrtek dopoledne za nepříliš příznivého počasí, na němž jsme letos nemuseli trávit mnoho času, jelikož zástupce společnosti Playman nám bleskurychle donesl domluvené vstupenky. Nebylo nač váhat a mé kroky směřovali na výstaviště, kde jsem okamžitě zamířil ke stánku Ubisoftu, který zde pro mě skýtal to nejzajímavější z celé výstavy, tedy tituly, které ještě nevyšli a nějaký ten měsíc ještě nevyjdou. Což tedy neplatí o přítomném Assassins Creed Origins, kterého se však dočkáme již tento týden, na což se já osobně opravdu těším.

Takže bych tímto titulem lehce začal a tyto odstavce můžete brát jako takové rychlo preview a to vlastně u každé hry, u níž se pozastavím blíže. Již od prezentací jsem měl velmi smíšené pocity, kdy nadšení střídaly obavy. Nadšení z vizuální stránky a zasazení, a obava z hratelnosti, jenž se měla razantně změnit. Výstava představila hru ve starém Alfa buildu, takže to mělo nějaké své mouchy, ale i tak bylo na první pohled znát, že tu máme co dělat s vizuálně opravdu nádherným titulem, který o tom přesvědčoval už v takto rané verzi a to prosím neběžel ani v HDR, které bude v plné verzi přítomné. Hratelnostně to bylo ze začátku peklo. Tady nezůstal kámen na kameni a bylo nutné se znovu sžívat s herními mechanikami. Boje jsou trochu těžší, již nestačí na počkání stisknout tlačítko protiútoku, jste mnohem více v dění a více záleží na vašich krocích a načasování. Poměrně důležité je i kombinování útoků. Nakonec jsem z toho měl velmi dobrý pocit, o čemž mě snad doufám přesvědčí i samotná hra v plné verzi.

Nepřesunul jsem se ani o moc dál a šel jsem rovnou k dvoum konzolím Playstation 4 v debugové verzi Pro, které poskytovali E3 demo Far Cry 5. Demo bylo poměrně volné, když jste neplnili sled několika připravených úkolů mohli jste putovat, kde jen se vám zachtělo, což bylo určitě super. Na první pohled opravdu nádherné prostředí poháněné posledním CryEnginem, místo dříve používaného Dunia, střídali poněkud low textury různých objektů, od kokpitů dopravních prostředků, přes oblečení postav, až po textury budov. Jedná se o raný build, takže je již nyní jistě řada věcí jinak. Trochu trápil i framerate, který v současném stavu padal někam k 15 snímkům za vteřinu. Vyjmenoval jsem řadu neduhů, ale v jádru očekávám velice povedený titul, který sebou přinese tu největší svobodu a možnosti v rámci celé série. Fiktivní kraj v Montaně vypadá již nyní k světu a do vydání je ještě spousta času. Lze dokonce očekávat, že by mohlo jít o nejlepší díl série vůbec, ale to už musíme vydržet do konce února.

Jsem velký fanoušek závodních her a první The Crew jsem projel křížem krážem, dohrál všechny datadisky, takže největší očekávání jsem měl od přítomného The Crew 2. Zde jsem byl trochu zklamán, jelikož demo skýtalo jen tři závody napojené na sebe, nešlo o nic jiného, než poslední E3 demo. Na druhou stranu musím říci, že po vizuální stránce došlo k řádnému pokroku, což je u hry takového rozměru jen ku prospěchu a také ku pochvale. Možnost byla vyzkoušet všechny tři herní disciplíny, tedy vozidla, čluny, i letadla. Vozidlo Porsche se ovládalo prakticky stejně jako u prvního dílu. Rozdíly byly znát hlavně při kolizích, a co mě zaujalo hlavně? Lidi šlo srazit, již se jen neposunuli bokem, ale pěkně se odkulili. Krev nečekejte, nejde o Carmagedon.

Posléze se demo přesunulo k člunům, ty se ovládali velice dobře a i směr vln byl na řízení cítit. Pro mě to bylo opravdu příjemné osvěžení hratelnosti, které si myslím, že do celého kontextu hry skvěle zapadne. Největší obavy jsem měl z letadel. Trochu jsem čekal, že se z nich stane něco, jako z padáků ve hře Steep. Avšak k mému překvapení se letadlo ovládalo velice dobře a nebyl problém na klasickém gamepadu závod vyhrát. Chtělo to tedy občas bystré oči, abyste si všimli velkých kuželů v dáli, které představují checkpointy, bude se však určitě jednat o plnohodnotnou součást hry, která dozajista bude řadu hráčů bavit. Celkově svým konceptem hra připomínala spíše Steep, než první díl a nevtělíte se tak do role žádného po pomstě toužícího maníka, což může znamenat, že hra bude postrádat nějakou hloubku pro sólo hraní, ale The Crew 2 bude hlavně závodní MMO, což se mu dozajista bude dařit dobře, ale opět je nutné si počkat do začátku příštího roku.

Opět nebylo třeba chodit daleko, ale již jsem opustil vydavatelství Ubisoft a přešel vedle k Techlandu, který si přichystal novou farmářskou hru Pure Farming 18. Nejsem velký fanoušek simulátorů, ale nějaký ten Farming Simulator jsem již recenzoval, takže jsem nějaké ty postřehy z této nové značky přeci jen pochytil. Už z chvil ve hře mi bylo jasné, že tady někdo opravdu chce konkurovat zavedenému a nejprodávanějšímu Farming Simulatoru, takže s ním budu hodně srovnávat své dojmy. Na první pohled je již v tomto buildu hra o něco vizuálně hezčí, než momentální konkurence. Povrch je více členitý, vlnitější a variabilnější. Váš farmář je kompletně vymodelován a vidíte jej jako celou postavu.

Na výběr bude z několika prostředí, kdy každé bude disponovat unikátní plodinou, či chovem, což mi přijde jako velice zajímavé. Třeba taková Itálie nabídla pěstování vinné révy, k čemuž se vázali i unikátní stroje. Bohužel mi tu nějak chyběla nápověda k ovládání, které je vlastně u Farming Simulatoru všudy přítomné, a možnost přepnout se do kabiny daného vozidla. Možná, že ta možnost tam byla, ale já se ve hře nějak nemohl pořádně zorientovat, ale to trochu považuji za neduh toho, že to byla jen demo ukázka pravděpodobně z Gamescomu, ale rozhodně by tuto hru měli všichni milovníci virtuálního farmaření sledovat.

Dále jsem se už o nic konkrétního nezajímal, až do chvíle, než sem narazil na stánek s českou velmi očekávanou hrou Kingdom Come: Deliverance. Ukázka ve hře byla opravdu dlouhá a já neměl tolik času se u ní pozastavovat. Ale na první pohled se jedná o vizuálně nádhernou hru, které byla věnována ohromná péče, byť jsem našel pár much, třeba že pohyb v kalužích nedělá naprosto žádný efekt, což je u Vávrova perfekcionismu zarážející. Soubojoví systém jsem si osahal v pěstním souboji a vypadá to na opravdu propracovaný systém, který však díky své first person perspektivě může být občas chaotický. Souboje samotné jsou i poměrně dlouhé, a když si k tomu připočítám fakt, že hra má mít snad 80 hodin jen na příběhu a věcí k němu přidružených, tak mám obavy, aby souboje hru neprodloužili dvojnásobně. Neberte to špatně, nemám nic proti tomu, aby měla hra výdrž, ale nemám rád, když mě něco příliš odtrhává od dění. Počítám však, že soubojů zase nebude tolik, aby to narušovalo další prvky hry. Hra by měla vyjít již na jaře 2018, pokud se tedy nic nezmění, takže uvidíme.

Moje další šmejdění po výstavišti mě dovedlo k dalším stánkům, u kterých jsem se zastavoval spíše pohledem, jelikož pro mě nepředstavovali nic moc nového. Byla tu řada stánků s Playstationy a Xboxy, u nichž byla možnost si vyzkoušet již vydané tituly. Nechyběly ani playseaty s hlavními tituly obou stánků, tedy s Gran Turismo Sport a Forza Motorsport 7. Pro mě z nepochopitelných důvodů byla Forza nastavena na plné asistenty, což absolutně neodráželo její plný potenciál, takže sem si to dovalil přenastavit a všechny asistenty u jednoho z playseatů povypínat. Na výstavišti nechyběly ani ukázky technologií, takže bylo možnost prohlédnout nové technologie od Samsungy, či nakouknout do nového vozidla Tesla. Fenomén Virtuální reality nemohl chybět, takže byla možnost si vyzkoušet několikero technologií.

Jako jediný další zajímavý stánek pro mou osobu jsem shledal stánek Nintenda, který sebou také přinesl řadu zajímavých titulů. Je pravda, že většinu z nich jsem osobně hrál na svém Nintendo Switch, ale přeci jen tituly jako Fire Emblem Warriors, či Super Mario Odyssey ještě venku nejsou. Vydal jsem se tedy vstříc instalatérovi Mariovi. Na spoustě prezentacích tato hra působila nemastně a neslaně, prostředí byla poměrně prázdná a nezáživná, ale jak se zdá na všem bylo zapracováno a Super Mario Odyssey je během samotného hraní velice zábavné a působí o mnoho lépe, než na předchozích prezentacích. Přináší také řadu svěžích prvků, které v předchozích hrách Super Mario nebyly. Hra vychází již za chvíli, takže se uvidí, jak to s ní nakonec dopadne. Fire Emblem Warriors mě naproti tomu zajímali již od samotného představení. Jelikož podobnou hru ze světa Hyrule jsem na cestách na svém 3DS hrál jako zběsilí. Novinka pro Switch vypadá o poznání lépe a hýbe se ještě plynuleji, což je u hry stojící na základech Dynasty Warriors poměrně důležité. Tato hra má jedno velké ALE, po chvíli začne trpět strašlivou stereotypitou, což je opravdu škoda, ale pro hraní někde sem tam na cestách v tom opravdu vidím další skvělý titul.

Kromě stánků, kde byla možnost si něco vyzkoušet tu byla i připravena řada stagí, které sloužily k turnajům, které se v rámci For Games konali a málo jich nebylo. Ale ani zde nebyl čas něco takého prohlížet a upřímně těmto esportům také příliš neholduji, hry raději hraju, než abych se díval, jak je hraje někdo jiný.

Pokud jste si jako návštěvník toužil něco zakousnout, tak tu byla řada možností, ani těchto stánků nebylo málo. Vedle nich nechyběli ani nějaké ty stánky s merchendisem, či herních prodejců. Pro mě bylo podstatnější, že jsem poznal opět nové tváře v rámci herní branže a naopak opět potkal známé tváře. Užteď jsem zvědav, co sebou přinese další rok této herní výstavy. Letošní ročník považuji za jeden z těch lepších. Vždy jsem rád, když si mohu vyzkoušet něco nového a nečekám hodinové fronty, jako tomu je v případě obřích veletrhů E3, či Gamescom.

Vloženo: 25.10.2017
Celkem hodnotilo 69 zákazníků.
Dejte také své hodnocení.Celkem hodnotilo 69 zákazníků.